Fantastic kirjoitti:Lisäksi mietin että saako 4kk vanhaan MacBook 2Ghz jotain alennusta uudesta käyttiksestä ? entä paljon hintaa tuolle Leolle on ?
Ei enää niin vanhaan saa alennusta. Se raja menee jossakin syys-lokakuun vaihteessa ostetuissa. Single maksaa 129e ja Family 199e..täältä varmaan saat riittävästi lisätietoa -> http://www.apple.com/fi/macosx/
riivi kirjoitti:Näin ensimmäiselle mäkki käyttiksen päivittäjälle, miten toi päivitys processi menee käytännössä? Säilyykö asetukset ja softat? Toisaalta vois olla ihan hyvä vetää puhtaalta pöydältäkin koko asennus.
Kuvailkaa lyhyesti koko asennus prosessi. Winukat on tullut asennettua uusiksi lukemattomia kertoja mutta mäkkiin ei ole tarvinnut sen kummin koskea kun sen aukaisi paketista, mikä jo sikäli kertoo jotain
Siis laitat asennus DVD:n sisään ja käynnistätä asennuksen. Odottele ja vastaile kysymyksiin...
Siinä se.
Viimeksi muokannut JuhaT, 28.10.2007 klo 12.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Darn, eipä mennyt 29.9. uutena ostetun valkoisen iMacin sarjanumero läpi. Mitäs jos kone olisikin ostettu pari päivää myöhemmin? Kenelle ja miten olisi pitänyt valittaa..?
Monte-Cristo kirjoitti:Darn, eipä mennyt 29.9. uutena ostetun valkoisen iMacin sarjanumero läpi. Mitäs jos kone olisikin ostettu pari päivää myöhemmin? Kenelle ja miten olisi pitänyt valittaa..?
Mä uskon että Applen tuen kanssa nää asiat hoituu kyllä.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Täälläkin kaipailtaisiin ohjeita puhtaalta pöydältä asennukseen. Antaako asennusohjelma valita, päivitetäänkö nykyinen käyttis vai isketäänkö koko roska puhtaalta pöydältä, vai pitääkö tuo puhtaalta pöydältä tehtävä asennus tehdä jollain toisella tavalla (esimerkiksi tyhjätä kone ensin tms.)? Mac-nyypiö on utelias, huomenna olisi uusi kissaeläin tulossa.
Kaverille tuli just toi MBP:n kanssa. Bluescreen päällä, mitään ei tapahdu. Ei auta shiftit jne bootatessa, ja kaveri kiroili omenan alimpaan maanalainen paikka. Oli sentään ottanut varmuuskopion koko levystä, ei vaan buutattavaa sellaista.
Täälläkin kaipailtaisiin ohjeita puhtaalta pöydältä asennukseen. Antaako asennusohjelma valita, päivitetäänkö nykyinen käyttis vai isketäänkö koko roska puhtaalta pöydältä, vai pitääkö tuo puhtaalta pöydältä tehtävä asennus tehdä jollain toisella tavalla (esimerkiksi tyhjätä kone ensin tms.)? Mac-nyypiö on utelias, huomenna olisi uusi kissaeläin tulossa. Iso hymy
Eli asennusohjelmassa voi valita miten asennuksen haluaa tehdä. Vaihtoehtoina ovat puhdas asennus, jolloin asennusohjelma "nollaa" kovalevysi (minä tein näin) ja upgrade, joka asentaa leopardin edellisen käyttöjärjestelmän päälle. Olen kuitenkin kuullut huhua, että monella on ollut ongelmia päivitysasennuksen kanssa. Itse suosittelen datan varmuuskopiointia ja "puhdasta asennusta".
Täälläkin kaipailtaisiin ohjeita puhtaalta pöydältä asennukseen. Antaako asennusohjelma valita, päivitetäänkö nykyinen käyttis vai isketäänkö koko roska puhtaalta pöydältä, vai pitääkö tuo puhtaalta pöydältä tehtävä asennus tehdä jollain toisella tavalla (esimerkiksi tyhjätä kone ensin tms.)? Mac-nyypiö on utelias, huomenna olisi uusi kissaeläin tulossa. Iso hymy
Eli asennusohjelmassa voi valita miten asennuksen haluaa tehdä. Vaihtoehtoina ovat puhdas asennus, jolloin asennusohjelma "nollaa" kovalevysi (minä tein näin) ja upgrade, joka asentaa leopardin edellisen käyttöjärjestelmän päälle. Olen kuitenkin kuullut huhua, että monella on ollut ongelmia päivitysasennuksen kanssa. Itse suosittelen datan varmuuskopiointia ja "puhdasta asennusta".
On myös kolmas vaihtoehto, jota itse aina käyttänyt, eli Arkistoi ja Asenna. Tuolla jossain toisessa Leopard-topicissa joku nämä hyvin selitti. Suositus olisi että Arkistoi ja asenna mikäli kone on iäkkäämpi ja käyttiksen asennus siis mallia "wanha". Kuten esim. itsellä. Pantterista lähtien periaatteessa sama asennus alla ja koneita ollut välissä kummiskin kolme.
Upgrade eli pelkkä päivitys taas on hyvä vaihtoehto niille joiden Tiikerin asennus on vielä suht tuore.
Itse en puhdasta asennusta suosittele ellei jompi kumpi edellämainituista mene pieleen. Se on kuitenkin isompi vaiva manuaalisesti siirtää kaikki tiedot puhtaaseen asennukseen kuin asentaa päivityksenä ja asentaa uusiksi sitten puhtaasti jos ei onnistu.
Backupit tietty kannattaa olla varmuuden vuoksi kunnossa joka tapauksessa. Itse silti luotan sen verran, etten mitään täyttä backupia aio ottaa.
Ite ajattelin tehdä juuri yllä mainitulla tavalla, kun leopard saapuu tänne. Kokeillaan miten pelkkä upgrade onnistuu ja jos ei, niin sitten puhdas asennus. Kuitenkin mitä olen ymmärtänyt, niin upgradella ja puhtaalla asennuksella ei ole käytännön eroa jos homma toimii päivityksen jälkeen?
...Alu iMac 20" - 2,4 GHz C2D - EVO 850 SSD 120 Gt + WD Black 750 GB - 4 Gt RAM - ATI Radeon HD 2600 PRO...
Juicce kirjoitti:Varmennetaan nyt vielä ennen kuin laitetaan tilaus sisään..
Eli onkos Leopardin Front Row nykyisellään täysin yhteensopiva Elgaton ja EyeTv:n kanssa, eli täysi htpc käyttäminen onnistuu ilman ongelmia, katseli sitten telkkua tai dvd:tä? Ja miten ohjelmien nauhoittaminen ja poltto dvd:lle kaukosäädöllä FR:n kautta?
Eli ilmeisesti tämä toimii uuden Front Rown myötä?
JuhaT, jos ei näillä harrastuneisuusaamuilla opita tallentamaan, niin nauhoitetaan sit vaan =)
Leopardi asennettu, kaikki toimii muuten tällä hetkellä hyvin, mutta aina kun koneen käynnistää, pongahtaa Last.Fm:n kuvake Dockiin ja kun käynnistä iTunesin, tulee siihen toinen Last.Fm kuvake. Tuo ensimmäinen kuvake, mikä tulee koneen käynnistyessä on aina jumissa ja docki näyttää tilaa: "Ohjelma ei vastaa", mutta toinen, iTunesin yhteydessä ilmestyvä kuvake toimii täydellisesti.
Mitenkä pääsisin eroon tuosta toisesta Last.fm kuvakkeesta. Dockista poisto ei auta, eikä ohjelman uudelleen asennuskaan tehnyt mitään.
Jos ohjelma käynnistyy konetta startattaessa, se on varmaankin määritelty aloituskohteeksi. Käy katsomassa Järjestelmäasetukset / Käyttäjät / Aloituskohteet. Siellä voit hallinnoida aloituskohteita, esim. ottaa ne väliaikaisesti tai kokonaan pois käytöstä.
Tuli tämmönen juttu mieleen. Manailin nimittäin, etten saanut uutta iPod Classicia toimimaan vanhassa ppc iBook G4:ssa (10.3), joka on ihan toimiva kakkoskone vielä.
Muistaakseni siinä on 1gigan prosessori ja 640mb muistia, eli Leopardin siihen saisi vielä asennettua.
Toimiiko tällöin uusi iPod siinä, vaikkei olekaan Intel-kone?
Intel-kone ei ainakaan specseissä ole vaatimuksena uusille iPodeille, vaan vähintään 10.4.-versio käyttiksestä.
paanos kirjoitti:Toimiiko tällöin uusi iPod siinä, vaikkei olekaan Intel-kone?
Intel-kone ei ainakaan specseissä ole vaatimuksena uusille iPodeille, vaan vähintään 10.4.-versio käyttiksestä.