Taloudessa on kaksi samanlaista iMacia (2,0 GHz Core 2 Duo). Molemmissa on sama versio Microsoft Messengeristä (6.0.3.). Taloudessa on kaksi erillistä Messenger-tunnusta, yksi minulla (hotmail-tunnus) ja yksi paremmalla puoliskollani (luukku-tunnus). Minun koneellani molemmilla tunnuksilla pääsee kirjautumaan Messengeriin. Avopuolison koneella minun tunnukseni toimivat, mutta hänen tunnuksensa eivät: kun niillä yrittää kirjautua sisään, kone palaa noin neljän sekunnin jälkeen (kirjautumisprosessi kestää yleensä noin 12-15 sekuntia) takaisin "Kirjaudu sisään" -näkymään. Tilanne on siis hieman hämmentävä.
Ongelmien alkaessa koneessa oli Messengeristä versio 6.0.2. Päivitimme koeluontoisesti ohjelman tuohon versioon 6.0.3. Messengerin käyttö on tätä ennen onnistunut helmikuusta (koneen ostokuukausi) lähtien ongelmitta. Palomuuriasetuksiin ei tiettävästi ole koskettu enkä tutkailulla onnistunutkaan löytämään sieltä mitään muutoksia.
Ainoa keino, jonka minä tähän ongelmaan olen kyennyt keksimään, on soitto Juhan af Grannille. Olisiko kenelläkään tarjota aavistuksen verran loogisempaa selitystä ja ehkä jopa ratkaisua?
Hämärä Messenger-ongelma
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Hämärä Messenger-ongelma
Viesti Kirjoittaja Gargoyle »
-
-
Viesti Kirjoittaja Gargoyle »
Sitä minäkin epäilin, kunnes kävi ilmi, että minun koneeltani hänen tunnuksillaan pääsi kirjautumaan Messengeriin aivan normaalisti.Aaaron kirjoitti:Onko tämä ongelma nyt kiinni siitä, että paremmalla puoliskolla on luukku-tunnus? Eikös ainakin .mac-tunnukset pudotettu Messengeristä pois hiljattain jostain syystä.
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Messenger-osoite voi olla mikä tahansa mailiosoite joka on aktivoitu MSN-tunnukseksi, eli käytännössä on ihan sama lukeeko perässä mac.com, luukku.com vai ihan joku mikkisoftan mailiosoite.Aaaron kirjoitti:Onko tämä ongelma nyt kiinni siitä, että paremmalla puoliskolla on luukku-tunnus? Eikös ainakin .mac-tunnukset pudotettu Messengeristä pois hiljattain jostain syystä.
Itselläkin on mesetunnus oman domainini mukaan. Sillä siis mitään tekemistä asian kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja Hemi392 »
Safari 3 Beta ainakin sekoitti oman messengerini. Tarkistappa onko se asennettuna siinä ei toimivassa koneessa.
- iMac 20" Core 2 Duo 256 MB VRAM, 2 GB ram - Lacie 300GB FW800 - iTube - Airport Express Base Station x2
- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
- ACHDS.ACTC,ACPT, ACDT,APP
- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
- ACHDS.ACTC,ACPT, ACDT,APP
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Käytättekö Mesellä voicea/videota?
Kyllä:
http://www.skype.com
Ei:
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
http://www.adiumx.com
Älkää olko pässejä, käyttäkää Adiumia. Itse olen käyttänyt MSN Messengeriä winkkarilla jotain viitisen vuotta, joten softa on tuttu. Adiumissa kun on joka ****rin täppä ja toiminto tehty kaks kertaa paremmin kun mesessä. Äyäy, ei voi tajuta kuinka joku haluu käyttää jotain mikkisoftapaskaa.
Maistuuko kaulin puulta.
Kyllä:
http://www.skype.com
Ei:
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
Adium Adium Aadiiium.
http://www.adiumx.com
Älkää olko pässejä, käyttäkää Adiumia. Itse olen käyttänyt MSN Messengeriä winkkarilla jotain viitisen vuotta, joten softa on tuttu. Adiumissa kun on joka ****rin täppä ja toiminto tehty kaks kertaa paremmin kun mesessä. Äyäy, ei voi tajuta kuinka joku haluu käyttää jotain mikkisoftapaskaa.
Maistuuko kaulin puulta.
Karsee läjä kaikkee roinaa.
-
Viesti Kirjoittaja leksu »
Muuten hyvä, mutta adium lagaa koko ajan, eikä toimi mitenkään päin kunnolla. Listoilta häviää ystäviä vaikka ei itse tee mitään, ystävälistan koko ei voi muuttaa vaan se on vetäytynyt pieneksi, eikä ohjelman poistaminen tai asentaminen auta yhtään mitään. Alkaa usko menemään ja se näkyy varmasti siinä, että joudun käyttämään PC:llä windows messengeriä, kun ei leopardille näytä löytyvän mitään toimivaa ohjelmaa.
iMac 3,1 GHz Intel Core i5
MacBook 2.16 GHz Intel Core 2 Duo
iPhone 5 16Gt
iPad 16Gt
MacBook 2.16 GHz Intel Core 2 Duo
iPhone 5 16Gt
iPad 16Gt
-
-
Viesti Kirjoittaja vintaque »
Viimeisin versio Adiumista (1.1.3) on toiminut oikein sulavasti, käytössä kun on Yahoo ja GoogleTalk MSN:n lisäksi. Tosin poissaoloviestit eivät näy kaikille käyttäjille, mutta sen saa paikattua automaattisella vastauksella.
Eniten pidän Adiumissa siitä, että se tukee mäkin puhesynteesiä todella näppärästi, esimerkiksi nyt se sanoo ääneen kuka lähettää viestin tai kirjautuu sisään.
Kavereiden nimetkin voi vaihtaa itse paremmin puhuttavaan muotoon kun suomalaisia nimiä se ei osaa lausua kunnolla.
Ei Adium tietenkään kaikille sovi, mutta suosittelen lämpimästi kokeilemaan ensimmäistä vastaantulevaa bugia pidemälle.
Eniten pidän Adiumissa siitä, että se tukee mäkin puhesynteesiä todella näppärästi, esimerkiksi nyt se sanoo ääneen kuka lähettää viestin tai kirjautuu sisään.
Kavereiden nimetkin voi vaihtaa itse paremmin puhuttavaan muotoon kun suomalaisia nimiä se ei osaa lausua kunnolla.
Ei Adium tietenkään kaikille sovi, mutta suosittelen lämpimästi kokeilemaan ensimmäistä vastaantulevaa bugia pidemälle.
valkoinen MacBook '08 | PowerMac G4 dual 450
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Itse arvostan Adiumissa just sitä, että:
a) se ei tuuppaa mitään megahymiöitä naamalle koko ajan
b) voin vaihtaa kaverien nimet just sellaisiksi kuin itse haluan, eikä tartte kattella mitään "Moi-mää-oon-nyt-kaupassa-ja-siks-vaihdoin-tähän-tämmösen-nickin"
c) se on erittäin muokattava. Siihen saa skinejä ja juttuja ja sen saa helposti "osaksi työpöytää".
a) se ei tuuppaa mitään megahymiöitä naamalle koko ajan
b) voin vaihtaa kaverien nimet just sellaisiksi kuin itse haluan, eikä tartte kattella mitään "Moi-mää-oon-nyt-kaupassa-ja-siks-vaihdoin-tähän-tämmösen-nickin"
c) se on erittäin muokattava. Siihen saa skinejä ja juttuja ja sen saa helposti "osaksi työpöytää".
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka