Tietokone on eMac 800 SuperDrive, muistia 1 GT, nVIDIA GeForce2 MX(VRAM 32 MT), 60GT kovalevy.
Onnistuuko asennus mitenkään 800 MHz G4 eMac:iin, kun vähimmäisvaatimus on 867 MHz, vai onko ainoa keino ylikellottaa tämä eMac:i 867 MHz:iin?
Leopardin asennus vanhempaan Maciin
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Leopardin asennus vanhempaan Maciin
Viesti Kirjoittaja xana »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
-
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Hiukan hitaammalla iBookilla ei nopeudessa mitään havaittavaa eroa tiikeriin.remedy kirjoitti:Konttaakohan tuo mun iBook (G4 1,33 Ghz / 1 gb keskusmuistia) kovin pahasti jos päivitän leopardin?
Specsien mukaanhan sen pitäisi toimia vallan mainiosti, mutta sehän nyt ei takaa jouhevaa käyttöä kuitenkaan...
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
-
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
Pakko lainata tätä ketjua vähän omiinkin tarpeisiin...
Kuulisin vielä mielelläni käyttökokemuksia Leopardista single-G4-koneissa. Tähän asti kaikki päivitykset (10.2->10.3->10.4) ovat parantaneet koneen käytettävyyttä, mutta taipuuko vanha rauta vihdoin uuden softan alla? Oma iMac G4 1,25GHz (1GB RAM) odottaa kiltisti vuoroaan kunnes kuulen vähän lisää...
Nopeutuuko, tuntuuko samalta vai hidastuuko paljon/vähän verrattuna Tiikeriin?
=)juha
Kuulisin vielä mielelläni käyttökokemuksia Leopardista single-G4-koneissa. Tähän asti kaikki päivitykset (10.2->10.3->10.4) ovat parantaneet koneen käytettävyyttä, mutta taipuuko vanha rauta vihdoin uuden softan alla? Oma iMac G4 1,25GHz (1GB RAM) odottaa kiltisti vuoroaan kunnes kuulen vähän lisää...
Nopeutuuko, tuntuuko samalta vai hidastuuko paljon/vähän verrattuna Tiikeriin?
=)juha
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
-
- Vuoden Homppulainen 2009
-
Viesti Kirjoittaja kaipila »
Kyllä ainakin minun 1,33Ghz/1gb iBook tuntuu Leopardilla entistäkin liukkaammalta, eli ei mitään ongelmaa.remedy kirjoitti:Konttaakohan tuo mun iBook (G4 1,33 Ghz / 1 gb keskusmuistia) kovin pahasti jos päivitän leopardin?
Specsien mukaanhan sen pitäisi toimia vallan mainiosti, mutta sehän nyt ei takaa jouhevaa käyttöä kuitenkaan...
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Sama juttu täälläkin iBookilla. Hitusen livakammalta tuntuu.kaipila kirjoitti:Kyllä ainakin minun 1,33Ghz/1gb iBook tuntuu Leopardilla entistäkin liukkaammalta, eli ei mitään ongelmaa.remedy kirjoitti:Konttaakohan tuo mun iBook (G4 1,33 Ghz / 1 gb keskusmuistia) kovin pahasti jos päivitän leopardin?
-
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
Toki näin... Tarkoitin vaan että ennen omaa viestiäni vasta yksi käyttäjä oli kommentoinut "vähän yli gigahertzin iBookkia". Muut olivat lähinnä kyselijän roolissa. Nyt kun kokemuksia on pari lisää voinen huoletta laittaa uusinta kissaa asentumaan vanhaan sotaratsuun.Repe Ruutikallo kirjoitti:Mitäs muitakaan nuo iBookit ovat...?JuhaN kirjoitti: Kuulisin vielä mielelläni käyttökokemuksia Leopardista single-G4-koneissa.
Enpä muuten voisi kuvitellakaan laittavani Vistaa 4v vanhaan PC:hen... Mitäköhän Apple on tehnyt OSX:n kanssa oikein verrattuna noihin Gatesin räpellyksiin?!
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
=)juha
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
-
Viesti Kirjoittaja bloof »
Jotkut toiminnot, esimerkiksi tuo menubarin läpinäkyvyys ei toimi vanhemmilla Maceilla joissa näytönohjain on ns. riittämätön. Minkälaisia kokemuksia tai huomioita on Leopardista näillä jotka sitä ajaa vanhemmalla raudalla, oletteko huomanneet asioita jotka puuttuvat tai näyttäytyvät eri tavalla? Millä koneella havainnot tehtiin?
Itse olen kuullut ainoastaan tuon menubarin läpinäkymättömyyden ja sen, että Time Machinen avaruusnäkymästä puuttuu ne tähdet sieltä taustalta. Varmaan lähinnä silmäkarkkia mistä jää paitsi.
Itse olen kuullut ainoastaan tuon menubarin läpinäkymättömyyden ja sen, että Time Machinen avaruusnäkymästä puuttuu ne tähdet sieltä taustalta. Varmaan lähinnä silmäkarkkia mistä jää paitsi.
Installed Windows to a black & white TV, the motherfucker gave me a bluescreen.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka