Raamattu
-
Re: Raamattu
Viesti Kirjoittaja joodee »
Ilmainen MacSword toimii OK:jormak kirjoitti:Tietääkö kukaan mistä saisi raamattuohjelman, joka toimii macissa? MikroRabbi on vain windows-yhteensopiva. Tarvitsen Raamattua myös ilman nettiyhteyttä. Pastori
http://www.macsword.com/
On lontoonmurteella mutta suomalaiset tekstifileet toimivat OK, löytyvät täältä:
http://www.crosswire.org/sword/modules/
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Kyllä. MacSwordilla olen itsekin päässyt oikean, nykyistä jyrähtelevämmän Sanan ääreen (= myös wanhat kunnon käännökset löytyvät).Mikael K. kirjoitti:Ääni täältä MacSwordille. Se on toimiva ohjelma.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Re: Raamattu
-
-
Viesti Kirjoittaja adjpg »
Kiinnostaisi toimivuus....
RIP iMac 27" ♫ 2,66 GHz i5 → MacPro ♫ Quad-Core Intel Xeon 2,26 GHz
RIP MacBook Pro 15" ♫ 2,4Ghz Core 2 Duo → RIP MacBook Air 13" ♫ 1,7 GHz i7
RIP iPhone 4S ♫ 32gt → RIP iPhone 6S ♫ 64gt → iPhone 11 ♫ 64Gt
-
-
-
Viesti Kirjoittaja TTH »
http://www.crosswire.org/bibledesktop/index.html
-
-
-
Viesti Kirjoittaja jaakkopasanen »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kannattaa kylläkin jättää se uusin versio (1.3 beta) testaamatta, koska ainakin itselläni ei enää hakurajaukset toimineet, eivätkä mitkään AND ja OR jutut myöskään hauissa, myöskin suomalaiset kirjojen nimet katosivat... eli ainakin itse olen tyytyväisempi käyttäessäni 1.2.1 beta versiota. Välistä sekin temppuilee korruptoimalla asetustiedoston eikä sitten enää aukea ollenkaan, mutta siitäkin vaivasta pääsee kun vaan hävittää vanhan asetustiedoston.
-
Heh...leidi32 kirjoitti:Kumman "Mac-papit" rankkaa korkeammalle: Jeesuksen vai Steve Jobsin?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Tämä ei oikein ole reilu verranto: Toinen on lahjoittanut maailmalle todella hyvän tietokone-multimedia-yms-kokemuksen, Toinen taas on antanut lahjaksi ikuisen elämän. Toinen on "business-nero", Toinen taas koko maailmankaikkeuden Herra. Ja vain toinen voi antaa syntejä anteeksi.
Vaikka Steve Jobs muuttikin tietokonekokemukseni huomattavasti parempaan suuntaan, ei hän kuitenkaan ole antanut minulle läheskään niin paljon kuin Jeesus. Jeesus on antanut minulle ikuisen elämän ja rauhan sydämeen, ja paljon paljon muuta... ja silti vaikka Apple käyttääkin Raamatullista termistöä jossain määrin, ja purtu omenakin löytyy logosta, niin kyllä Jeesus päihittää Steve Jobsin enemmän kuin 100-nolla. Ei niitä voi oikeastaan edes verrata keskenään

Jeesuksen voi sitä paitsi vielä ihan henkilökohtaisesti tuntea tällainen tavallinen suomalainen jannukin... Steve Jobsin kohdalla sekin on hyvin epätodennäköistä.
-
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
Aamen jakaen saman mielipiteen A:sta Ö:hönjaakkopasanen kirjoitti:Heh...leidi32 kirjoitti:Kumman "Mac-papit" rankkaa korkeammalle: Jeesuksen vai Steve Jobsin?En nyt mikään ns. virallinen "pappi" ammatiltani ole, mutta en voi olla vastaamatta...
Tämä ei oikein ole reilu verranto: Toinen on lahjoittanut maailmalle todella hyvän tietokone-multimedia-yms-kokemuksen, Toinen taas on antanut lahjaksi ikuisen elämän. Toinen on "business-nero", Toinen taas koko maailmankaikkeuden Herra. Ja vain toinen voi antaa syntejä anteeksi.
Vaikka Steve Jobs muuttikin tietokonekokemukseni huomattavasti parempaan suuntaan, ei hän kuitenkaan ole antanut minulle läheskään niin paljon kuin Jeesus. Jeesus on antanut minulle ikuisen elämän ja rauhan sydämeen, ja paljon paljon muuta... ja silti vaikka Apple käyttääkin Raamatullista termistöä jossain määrin, ja purtu omenakin löytyy logosta, niin kyllä Jeesus päihittää Steve Jobsin enemmän kuin 100-nolla. Ei niitä voi oikeastaan edes verrata keskenään
Jeesuksen voi sitä paitsi vielä ihan henkilökohtaisesti tuntea tällainen tavallinen suomalainen jannukin... Steve Jobsin kohdalla sekin on hyvin epätodennäköistä.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
En ole pappi vaan karkea Maukka Perusjätkä.
-
No joo, mutta Steve sentään on kiistattomasti olemassa ja vaikuttamassa, mitä taas Jeesuksesta (ehkä ikävä kyllä) ei voi sanoa. Mutta sehän kuuluu uskontoihin, että jumaluus on uskon asia eikä jumala näytä henkkareita (paitsi mitä nyt Israelin kansalle VT:ssa... tämä aihe saa minut aina hyvin mietteliääksi... milloin tarkalleen Jahve lopetti suoran yhteydenpidon israelilaisiin ja miksi? Nyt on kyllä paha offtopic).jaakkopasanen kirjoitti: Jeesuksen voi sitä paitsi vielä ihan henkilökohtaisesti tuntea tällainen tavallinen suomalainen jannukin... Steve Jobsin kohdalla sekin on hyvin epätodennäköistä.
-
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
No ei minusta huono lainkaan!Repe Ruutikallo kirjoitti:No joo, mutta Steve sentään on kiistattomasti olemassa ja vaikuttamassa, mitä taas Jeesuksesta (ehkä ikävä kyllä) ei voi sanoa. Mutta sehän kuuluu uskontoihin, että jumaluus on uskon asia eikä jumala näytä henkkareita (paitsi mitä nyt Israelin kansalle VT:ssa... tämä aihe saa minut aina hyvin mietteliääksi... milloin tarkalleen Jahve lopetti suoran yhteydenpidon israelilaisiin ja miksi? Nyt on kyllä paha offtopic).jaakkopasanen kirjoitti: Jeesuksen voi sitä paitsi vielä ihan henkilökohtaisesti tuntea tällainen tavallinen suomalainen jannukin... Steve Jobsin kohdalla sekin on hyvin epätodennäköistä.
Ekaks en kulje kalanmaksa lusikallista tarjoilen, vaan itse kompuroiden. Minun elämässäni Jeesus on!:)
Karmea kohelo olen, itsekäs, valehteleva mutta keskellä oman kertakaikkisen kelvottomuuden kuljen arjen päivien läpi yhdessä hänen. Ja hän minua rakastaa, sen näen ja koen ja se on minun valoni keskellä kaiken pimeyden. 8)
Aivan sama mikälaistä lääkitystä minulle määrättäisiin tai miten hyljeksityksi tulisin, ei voisi vähempää kinnostaa. On meinaa ihan oma juttu kenen kanssa solmit suhteita tai kenen lippua heilutat!
Ompusta pidän ja myönnän kyllä yhdeksi intohimokseni! Mutta en minä kyllä ketään liikemiestä seuraa vaikka kuinka Nerokas onkin.

Ja nyt kyllä takas aiheeseen nuo ohjelmat nyt vain sattuvat olemaan minulle tärkeitä. Huippu juttu on että mieli käyttiksellä ja raudalla voi omalla äidinkielellä lukea ja tutkia minulle tärkeitä asioita!
-
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Katolisen kirkon kirjamyynnistä tai tiedotuskeskuksesta voit oletettavasti tiedustella oikeaa versiota. En ainakaan pikasurffauksella löytänyt täsmällistä vastausta siihen mikä on virallinen versio. http://www.catholic.fi/Mac Classic kirjoitti:Käteviä välineitä, kiitoksia täältäkin! Hieman OT; mutta asiaa vahvasti sivuten: mikähän noista englanninnoksista on tällä hetkellä katolisen kirkon virallisesti hyväksymä ja käyttämä käännös?
-
Virallinen katolisen kirkon Raamattu on käsittääkseni latinankielinen Vulgata, josta ei taida virallista käännöstä millekään kielellä olla edes olemassa. Se on käännetty kyllä englanniksikin (Douay-Rheims), mutta taitavat nykypäivänä käyttää aika pitkälle samoja käännöksiä kuin muutkin lisättynä vain apokryfi-kirjoilla ja kootuilla selityksillä.Mac Classic kirjoitti:Käteviä välineitä, kiitoksia täältäkin! Hieman OT; mutta asiaa vahvasti sivuten: mikähän noista englanninnoksista on tällä hetkellä katolisen kirkon virallisesti hyväksymä ja käyttämä käännös?
Minun mielipiteeni on tämä: jos lasketaan profeettojen julistus Jumalan suoraksi puheeksi kansalleen, niin se loppui oikeastaan Johannes Kastajaan, koska Jumala aloitti sen jälkeen uudenlaisen liiton, jossa Raamatun sanoja lainaten "on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta." Poika on siis Jeesus Kristus, ja koska juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen hylkäsivät he samalla Jumalan yhteydenpidon.Repe Ruutikallo kirjoitti:milloin tarkalleen Jahve lopetti suoran yhteydenpidon israelilaisiin ja miksi?
Vastauksena voisi sanoa, että kun toiset lukevat sanan "iPhone", niin he alkavat kaivaa esiin kymmentä parasta hakkerointitemppuaanGalangal kirjoitti:Voi hyvä tavaton! Kun jotkut lukevat sanan "Raamattu", he poistavat varmistimen julistuspistoolistaan.

-
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Onko Douay-Rheims käännös sama kuin The Catholic Bible? Tuon nimisen löysin linkkaamastani kirjakaupasta.jaakkopasanen kirjoitti: Virallinen katolisen kirkon Raamattu on käsittääkseni latinankielinen Vulgata, josta ei taida virallista käännöstä millekään kielellä olla edes olemassa. Se on käännetty kyllä englanniksikin (Douay-Rheims), mutta taitavat nykypäivänä käyttää aika pitkälle samoja käännöksiä kuin muutkin lisättynä vain apokryfi-kirjoilla ja kootuilla selityksillä.
-
Viesti Kirjoittaja Fantastic »
JOH 1jaakkopasanen kirjoitti:Jeesuksen voi sitä paitsi vielä ihan henkilökohtaisesti tuntea tällainen tavallinen suomalainen jannukin... Steve Jobsin kohdalla sekin on hyvin epätodennäköistä.leidi32 kirjoitti:Kumman "Mac-papit" rankkaa korkeammalle: Jeesuksen vai Steve Jobsin?
1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. Eli myös Jobs on luotu tuon Sanan (Jeesuksen) kautta.
Itse myös opin Hänet tuntemaan noin 5 vuotta sitten kun "jouduin" hihhulien kokoukseen jossa 3 ihmistä pyysi saada rukoilla puolestani johon suostuin. En kokenut mitn ihmeellistä mutta iloa alkoi tulla ja sen rukouksen jälkeen 10v kestänyt huume/sekakäyttökierre katkesi kun seinään ilman mitään vieroitushoitoja tms. Ja mikä mukavaa nykyisellä vaimollani oli pari kuuta mua ennen samanlainen homma ja muutamalla kaverilla jonka kanssa ennen diilasin douppia

AMEN
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka