Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
piizei kirjoitti:Minulla jäi 1G yli kun päivittelin oman uuden iMacin (C2D) (ei siis extreme) neljään gigaan. Kyseessä on siis yksi kpl 1:n Gigan DDR2 667 muistia.
20 eurolla lähtee ensimmäiselle kysyjälle kirjekuoressa. Pistäkää yv:tä.
Menipäs nopeasti, kiitos kaikille kiinnostuneille
Olisko ollu hinta kohillaan?
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
piizei kirjoitti:Minulla jäi 1G yli kun päivittelin oman uuden iMacin (C2D) (ei siis extreme) neljään gigaan. Kyseessä on siis yksi kpl 1:n Gigan DDR2 667 muistia.
todellakin, lähes samalla hinnalla saa uuden palikan
todellakin, lähes samalla hinnalla saa uuden palikan
Ei ole välttämättä kovin järkevää myydä alkuperäinen applelainen muistipalikka halvalla pois (jos koneeseen tulee vika on käytännöllisintä että korjaamolle lähetetään alkuperäinen kokoonpano), mutta jos joku niin haluaa tehdä niin pari kymppiä gigaisesta on aika vähän, vaikka muunmerkkisen saisikin alle kolmeen kymppiin kaupasta.
No niin jälleen yksi uusavuton täällä, selasin kyllä ketjua läpi mutta voisiko nyt joku vielä kerran pistää sen halvimman 2 gigan palikan LINKIN tänne, niin pistän pari kappaletta tilaukseen.
iMac 24" halvempi malli siis kyseessä, johon mäitä kampoja haetaan.
Famikossa taitaa olla tällä hetkellä halvimmat yhteensopivat muistit. Varastosaldo tosin näyttää nollaa. Muita liikkeitä löydät täältä. Muistikeskustelua voit seurata myös täältä: macbookkeihin käy samat muistikammat kuin iMacceihin...
Olin tosiaan takapuoli lentää eilen, kun marssin paikalliseen kivijalkaliikeeseen.
Olin valmistautunut maksamaan pikkasen ekstraa/ odottamaan jonkun päivän, mutta myyjä latkäisi gigan palan pöydälle ja tuumasi kaksikymmentäkahdeksan.
Missä asiassa? Ketjun aiheena olevan Kingstonin hinta nousi tässä välillä noin 25 euroa, vaikka on äskettäin tullut lujaa alas. On nääs kuitenkin jonkin verran vettä virrannut tämän ketjun aloituksen jälkeen.
p-veli kirjoitti:Famikossa taitaa olla tällä hetkellä halvimmat yhteensopivat muistit. Varastosaldo tosin näyttää nollaa. Muita liikkeitä löydät täältä. Muistikeskustelua voit seurata myös täältä: macbookkeihin käy samat muistikammat kuin iMacceihin...
Pystyykö kukaan varmistamaan toimivatko mainutut Famikon muistit macbookeissa?
p-veli kirjoitti:Famikossa taitaa olla tällä hetkellä halvimmat yhteensopivat muistit. Varastosaldo tosin näyttää nollaa. Muita liikkeitä löydät täältä. Muistikeskustelua voit seurata myös täältä: macbookkeihin käy samat muistikammat kuin iMacceihin...
No se joka ne sieltä ostaa.
Mitä varmistamista siinä oikein on? Kyllähän sen sopivaa muistia pitäis olla.
Repe Ruutikallo kirjoitti:No se joka ne sieltä ostaa.
Eikö noissa joskus ollut 'ominaisuus', että macbook ei osannut käyttää joitain muisteja? Onko tämä jo historiaa? Jos muistit osoittautuu kelvottomiksi, niin ne ei varmaankaan hajota konetta?
Muistien hintakehitys näyttää semmoiselta, että minä alan menettää uskoani Repeen... Joka aamu odotan uutisia muistien hintojen hurjasta noususta, mutta ne senkun halpenevat! Luulin pääseväni näyttämään pitkää nenää lankomiehelle, joka joutuu ostamaan jonain päivänä hyperkallista muistia, kun minä taas sain naurettavan halvalla oikeaan aikaan ostettuani... Auts!
KunkkuJ kirjoitti:Muistien hintakehitys näyttää semmoiselta, että minä alan menettää uskoani Repeen... Joka aamu odotan uutisia muistien hintojen hurjasta noususta, mutta ne senkun halpenevat! Luulin pääseväni näyttämään pitkää nenää lankomiehelle, joka joutuu ostamaan jonain päivänä hyperkallista muistia, kun minä taas sain naurettavan halvalla oikeaan aikaan ostettuani... Auts!
Mitä sä oikein höpötät? Se että muistit nyt on alamäessä ei muuta sitä tosiasiaa että syyskuussa ne nousi reippaasti aivan kuten ennustinkin.
Jokohan tää sun vinkuminen tästä aiheesta riittäisi? Musta ei ole pakko tykätä eikä hintaneuvoksen tittelistä ole pakko tykätä eikä kaikki tykkääkään. Joka tapauksessa itsekin ostin muisteja elokuun lopulla ennen niiden todella tapahtunutta hinnannousua, joten olen kyllä sanani ja munani mittainen ja toivon samaa muiltakin sinä mukaan lukien.
Repe Ruutikallo kirjoitti:[
Mitä sä oikein höpötät? Se että muistit nyt on alamäessä ei muuta sitä tosiasiaa että syyskuussa ne nousi reippaasti aivan kuten ennustinkin.
Jokohan tää sun vinkuminen tästä aiheesta riittäisi? Musta ei ole pakko tykätä eikä hintaneuvoksen tittelistä ole pakko tykätä eikä kaikki tykkääkään. Joka tapauksessa itsekin ostin muisteja elokuun lopulla ennen niiden todella tapahtunutta hinnannousua, joten olen kyllä sanani ja munani mittainen ja toivon samaa muiltakin sinä mukaan lukien.
Tätä tämä nettiviestintä sitten on... Jätin liikaa rivien väleihin. Selvennys: Minusta tässä lähes päivittäisessä muistien hintojen pyörittelyssä on jotain huvittavaa.
Lisää selkokielellä: Minusta tuo hintaneuvos-idea on erittäin hyvä ja Repen toiminta siinä moitteetonta, kympin arvoista.
Pahoittelen epäselvää ilmaisuani ja epäonnistunutta huumoriksi tarkoitettua heittoani. Anteeksi Repe!
Repe Ruutikallo kirjoitti:[
Tätä tämä nettiviestintä sitten on... Jätin liikaa rivien väleihin. Selvennys: Minusta tässä lähes päivittäisessä muistien hintojen pyörittelyssä on jotain huvittavaa.
Lisää selkokielellä: Minusta tuo hintaneuvos-idea on erittäin hyvä ja Repen toiminta siinä moitteetonta, kympin arvoista.
Pahoittelen epäselvää ilmaisuani ja epäonnistunutta huumoriksi tarkoitettua heittoani. Anteeksi Repe!
Asia vilpitön.
Muistien hintoja muuten pyöritellään päivittäin ehkä siksi, että ne — toisin kuin melkein kaikki muut hinnat — todella vaihtelee päivittäin!
No se joka ne sieltä ostaa.
Jos myyjän sivuilla lukee epämääräisesti että "Sopii useimpien mallien kanssa", niin minä ainakin varmistaisin. Yleensähän valmistajien sivuilta löytyy yhteensopivuustiedot. Ja Applen tukisivulta muistin speksit noin yleisesti.
Tuosta kyseisestä tuotteesta löytyy Buffalon Memory Configuratorista 1GB versio. Lienee riittävän lähellä...
Tietysti aina voi soittaa tuonne myyjälle, mutta sekään ei välttämättä auta vaan saatat joutua lähettelemään kampoja takaisin. Eli ihan itse tarkistaisin, kun tieto on kuitenkin helposti saatavilla.