Vain aseharrastajalle (sille siis, joka osaa valmistaa vaikka ydinpommin, jos ei pyssyä saa) bensan tms. sytyttäminen on liian vaativa älyllinen ponnistus...bonus kirjoitti: Ampuja yritti sytyttää koulun tiloihin levittämäänsä polttonestettä tuloksetta.
Jokelan koulussa ampumavälikohtaus
-
Re: Jokelan surmaaja yritti polttaa koulun
Viesti Kirjoittaja Galangal »
-
Viesti Kirjoittaja G5Zen »
Ymmärrän lähtökohtaisesti halusi kärjistää ja ärsyttää, mutta jos nyt pidettäis vähän sitä kärjistämisen tasoa matalammalla. Nimim. itsekin aseharrastaja.Galangal kirjoitti:Vain aseharrastajalle (sille siis, joka osaa valmistaa vaikka ydinpommin, jos ei pyssyä saa) bensan tms. sytyttäminen on liian vaativa älyllinen ponnistus...bonus kirjoitti: Ampuja yritti sytyttää koulun tiloihin levittämäänsä polttonestettä tuloksetta.
/J
-
Ei minulla ole mitään halua kärjistää tai ärsyttää, vaan päästä eroon pum-pum -harrastajista, joilla on murha-aseita hallussaan. Ehkä he voisivat kasvaa aikuisiksi, "hankkia elämän" tms?G5Zen kirjoitti:Ymmärrän lähtökohtaisesti halusi kärjistää ja ärsyttää, mutta jos nyt pidettäis vähän sitä kärjistämisen tasoa matalammalla. Nimim. itsekin aseharrastaja.Galangal kirjoitti:Vain aseharrastajalle (sille siis, joka osaa valmistaa vaikka ydinpommin, jos ei pyssyä saa) bensan tms. sytyttäminen on liian vaativa älyllinen ponnistus...bonus kirjoitti: Ampuja yritti sytyttää koulun tiloihin levittämäänsä polttonestettä tuloksetta.
/J
-
Viesti Kirjoittaja G5Zen »
Suosittelen samaa. Aloita autostasi.Galangal kirjoitti:Ei minulla ole mitään halua kärjistää tai ärsyttää, vaan päästä eroon pum-pum -harrastajista, joilla on murha-aseita hallussaan. Ehkä he voisivat kasvaa aikuisiksi, "hankkia elämän" tms?G5Zen kirjoitti:Ymmärrän lähtökohtaisesti halusi kärjistää ja ärsyttää, mutta jos nyt pidettäis vähän sitä kärjistämisen tasoa matalammalla. Nimim. itsekin aseharrastaja.Galangal kirjoitti:Vain aseharrastajalle (sille siis, joka osaa valmistaa vaikka ydinpommin, jos ei pyssyä saa) bensan tms. sytyttäminen on liian vaativa älyllinen ponnistus...bonus kirjoitti: Ampuja yritti sytyttää koulun tiloihin levittämäänsä polttonestettä tuloksetta.
/J
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ollaanpa joidenkin kirjoittelusta mitä mieltä tahansa, ja usein totisesti ollaankin ja aiheesta, foorumin kapiaisten(kaan) harrastukset eivät välttämättä ole se objektiivisin tausta jota vasten kirjoitusten sopivaisuutta kannattais lähteä arvioimaan...G5Zen kirjoitti:Ymmärrän lähtökohtaisesti halusi kärjistää ja ärsyttää, mutta jos nyt pidettäis vähän sitä kärjistämisen tasoa matalammalla. Nimim. itsekin aseharrastaja.Galangal kirjoitti:Vain aseharrastajalle (sille siis, joka osaa valmistaa vaikka ydinpommin, jos ei pyssyä saa) bensan tms. sytyttäminen on liian vaativa älyllinen ponnistus...bonus kirjoitti: Ampuja yritti sytyttää koulun tiloihin levittämäänsä polttonestettä tuloksetta.
Sanoo nimimerkki "monenlaisilla pyssyillä olen minäkin ampunut ilmakosta tykkiin, ja jumalan kiitos kukaan ei vielä ole osunut tielle".

– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Niin mitä autostani?G5Zen kirjoitti:Suosittelen samaa. Aloita autostasi.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Mahdollinen murha-ase.....Galangal kirjoitti:Niin mitä autostani?G5Zen kirjoitti:Suosittelen samaa. Aloita autostasi.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja jarski »
niin että onko se Toyota ?Galangal kirjoitti:Niin mitä autostani?G5Zen kirjoitti:Suosittelen samaa. Aloita autostasi.
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Onko Galangalilla edes autoa?jarski kirjoitti:niin että onko se Toyota ?Galangal kirjoitti:Niin mitä autostani?G5Zen kirjoitti:Suosittelen samaa. Aloita autostasi.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Edit. Näköjään on, kun kommentoi 'autostani'..
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
On. En pysty kävelemään paria sataa metriä enempää ja työni edellyttää liikkumista.Viizei kirjoitti:
Onko Galangalilla edes autoa?
Amanitalle tiedoksi: autojen pääasiallinen käyttö ei ole "aseiden, veitsien, räjähteiden ja pommien harrastamiseen" verrattavaa pikkupoikien puuhaa. Autot ovat epäilemättä suosittuja itsemurhavälineitä, mutta kerropas nyt kuinka monta ihmistä murhataan vuosittain autolla.
-
Viesti Kirjoittaja mutofuto »
samoilla linjoilla. itse kyllä kerran osuin lokkiparveen KtRtPtri:n 100 56 TK:lla. tulivat liian aikaisin lounaalle.Repe Ruutikallo kirjoitti:Sanoo nimimerkki "monenlaisilla pyssyillä olen minäkin ampunut ilmakosta tykkiin, ja jumalan kiitos kukaan ei vielä ole osunut tielle".

MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5
-
Viesti Kirjoittaja Ticky »
Ja jos viitsisit vielä perustella miksi esim. aseiden harrastaminen on "pikkupoikien" puuhaa? Ja onko omat harrastuksesi esimerkiksi jollain tapaa parempia tai soveliaampia?Galangal kirjoitti:On. En pysty kävelemään paria sataa metriä enempää ja työni edellyttää liikkumista.Viizei kirjoitti:
Onko Galangalilla edes autoa?
Amanitalle tiedoksi: autojen pääasiallinen käyttö ei ole "aseiden, veitsien, räjähteiden ja pommien harrastamiseen" verrattavaa pikkupoikien puuhaa. Autot ovat epäilemättä suosittuja itsemurhavälineitä, mutta kerropas nyt kuinka monta ihmistä murhataan vuosittain autolla.
- 13,3" MacBook Aluminium
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Käyn metsällä, omistan aseita, harrastan skeet-ammuntaa, minun siis pitäisi mielestäsi "hankkia elämä"... joopajooGalangal kirjoitti:Ei minulla ole mitään halua kärjistää tai ärsyttää, vaan päästä eroon pum-pum -harrastajista, joilla on murha-aseita hallussaan. Ehkä he voisivat kasvaa aikuisiksi, "hankkia elämän" tms?G5Zen kirjoitti:Ymmärrän lähtökohtaisesti halusi kärjistää ja ärsyttää, mutta jos nyt pidettäis vähän sitä kärjistämisen tasoa matalammalla. Nimim. itsekin aseharrastaja.Galangal kirjoitti:Vain aseharrastajalle (sille siis, joka osaa valmistaa vaikka ydinpommin, jos ei pyssyä saa) bensan tms. sytyttäminen on liian vaativa älyllinen ponnistus...bonus kirjoitti: Ampuja yritti sytyttää koulun tiloihin levittämäänsä polttonestettä tuloksetta.
/J
-
Olen tuntenut aika monta pikkupoikaa - monet, ehkä useimmat, ovat paukutelleet nallipyssyjään. Ja myös aika monta aikuista - he eivät yleensä ole tippaakaan kiinnostuneita pyssyleikeistä. Tilastollisesti pyssyleikit ovat siis pikkupoikien - tai teinipoikien, jos siinä on mitään eroa - puuhaa.Ticky kirjoitti:Ja jos viitsisit vielä perustella miksi esim. aseiden harrastaminen on "pikkupoikien" puuhaa?
Tietenkin tilastoni aikuisista pohjautuvat kaupunkilaisten, yliopistokoulutettujen ja älykkyydeltään keskitason yläpuolella olevien otokseen. Böndellä, junttilassa ja sosiaalisesti haastetuissa etälähiöissä ja etenkin niiden keskikaljapubipopulaatioissa tilanne voi olla toinen.
-
Harrastat siis tappamista.iPratt kirjoitti:
Käyn metsällä,
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Ja nyt haukut ihmisiä tyhmiksi. Voisit vähän miettiä, mitä sanot.Galangal kirjoitti:Tietenkin tilastoni aikuisista pohjautuvat kaupunkilaisten, yliopistokoulutettujen ja älykkyydeltään keskitason yläpuolella olevien otokseen. Böndellä, junttilassa ja sosiaalisesti haastetuissa etälähiöissä ja etenkin niiden keskikaljapubipopulaatioissa tilanne voi olla toinen.

Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Tuo kirjoituksesi viittaa itseasiasa siihen että pidät itseäsi keskivertoa parempana ihmisenä, aivan kuten Jokelan koulun tappaja.Galangal kirjoitti:Olen tuntenut aika monta pikkupoikaa - monet, ehkä useimmat, ovat paukutelleet nallipyssyjään. Ja myös aika monta aikuista - he eivät yleensä ole tippaakaan kiinnostuneita pyssyleikeistä. Tilastollisesti pyssyleikit ovat siis pikkupoikien - tai teinipoikien, jos siinä on mitään eroa - puuhaa.Ticky kirjoitti:Ja jos viitsisit vielä perustella miksi esim. aseiden harrastaminen on "pikkupoikien" puuhaa?
Tietenkin tilastoni aikuisista pohjautuvat kaupunkilaisten, yliopistokoulutettujen ja älykkyydeltään keskitason yläpuolella olevien otokseen. Böndellä, junttilassa ja sosiaalisesti haastetuissa etälähiöissä ja etenkin niiden keskikaljapubipopulaatioissa tilanne voi olla toinen.
-
Join ruoan kanssa oluen, olen siis alkoholisti?Galangal kirjoitti:Harrastat siis tappamista.iPratt kirjoitti: Käyn metsällä,
Tupakoin, olen siis yrittänyt murhata monia ihmisiä ja olen itsekin jo kuollut?
Harrastan autoja, olen siis hurjastelija?
Lihansyöjät ovat siis murhaajia - riippumatta siitä ovatko he itse metsästäneet ruokansa, vai ostavatko sen vakuumipakattuna K-supermarketista.
Entäs kasvissyöjät sitten?! On ne tunteet niillä prhanan herneilläkin

Yhtä syntisiä täällä ollaan kuule kaikki. Eikä se älykkyys edelleenkään ole siitä kiinni kummalla puolella Kehä III:sta asuu. just ton "kermaprse/mokkakikkeli yliopistokoulutettu svenskatalande bättrefolk"-herrastelun takia mulla ja monilla muillakin on pitkään ollut negatiivinen kanta pääkaupunkiseutua kohtaan, ja on ilo huomata että näemmä negaatioita aiheuttavia ihmisyksilöitä löytyy edelleenkin, emme siis ole täysin väärässä. olemme vain kevyesti korjanneet kyllästymisemme kohderyhmää.
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
-
Kuinka niin "haukun tyhmiksi"? Tilastollinen tosiasia on, että 50% väestöstä on keskimääräistä älykkäämpiä, toinen 50% keskimääräistä vähemmän älykkäitä. Tämä saattaa tietysti olla joillekin samanlainen shokki kuin se kuulemma oli George Bush vanhemmalle.Macpoika kirjoitti:Ja nyt haukut ihmisiä tyhmiksi. Voisit vähän miettiä, mitä sanot.Galangal kirjoitti:Tietenkin tilastoni aikuisista pohjautuvat kaupunkilaisten, yliopistokoulutettujen ja älykkyydeltään keskitason yläpuolella olevien otokseen. Böndellä, junttilassa ja sosiaalisesti haastetuissa etälähiöissä ja etenkin niiden keskikaljapubipopulaatioissa tilanne voi olla toinen.
En tunne niitä osapopulaatioita, jotka pyrin kattamaan ilmaisulla "tilanne voi olla toinen". Ehkä älykkyydeltään alle keskiarvon olevien aikuisten tai maalaisten piirissä tappavan aseen käytön osaamista ("hei, katso - minä osaan painaa liipasinta!") pidetään hyvinkin arvostettuna. Pekka-Erichän ei edes osannut sytyttää bensaa...
-
Mahdollisesti olet, mutta ainakin harrastat oluen juomista ruoan kanssa. "Metsällä käyminen" = tappamista.mutofuto kirjoitti: Join ruoan kanssa oluen, olen siis alkoholisti?
-
Parempana? Ellet ole sitä mieltä, että se, ettei ole kiinnostunut pyssyleikeistä ja tappamisesta on paremmuutta, ei kirjoitukseni mitenkään voi viitata siihen.iPratt kirjoitti:Tuo kirjoituksesi viittaa itseasiasa siihen että pidät itseäsi keskivertoa parempana ihmisenä, aivan kuten Jokelan koulun tappaja.Galangal kirjoitti:Olen tuntenut aika monta pikkupoikaa - monet, ehkä useimmat, ovat paukutelleet nallipyssyjään. Ja myös aika monta aikuista - he eivät yleensä ole tippaakaan kiinnostuneita pyssyleikeistä. Tilastollisesti pyssyleikit ovat siis pikkupoikien - tai teinipoikien, jos siinä on mitään eroa - puuhaa.Ticky kirjoitti:Ja jos viitsisit vielä perustella miksi esim. aseiden harrastaminen on "pikkupoikien" puuhaa?
-
Mä en vaan ymmärrä miksi se, että sinun tuntemasi henkilöt taikka sinä itse et ole kiinnostunut ammunnusta jotenkin tekisi siitä "pikkupoikien puuhaa". Itse kyllä tunnen montakin ammunnan harrastajaa jotka asuvat kaupungissa, ovat korkeasti koulutettuja jne jne. joten siltäkin osin tuo perustelusi on aika naurettava.Galangal kirjoitti:Olen tuntenut aika monta pikkupoikaa - monet, ehkä useimmat, ovat paukutelleet nallipyssyjään. Ja myös aika monta aikuista - he eivät yleensä ole tippaakaan kiinnostuneita pyssyleikeistä. Tilastollisesti pyssyleikit ovat siis pikkupoikien - tai teinipoikien, jos siinä on mitään eroa - puuhaa.Ticky kirjoitti:Ja jos viitsisit vielä perustella miksi esim. aseiden harrastaminen on "pikkupoikien" puuhaa?
-
Selvä. Pistähän nyt demografista tilastoa tappamisen ja pum-pum -leikkien harrastajien asuinpaikoista ja koulutustasosta, niin saadaan selvyys tähänkin.Ticky kirjoitti:Mä en vaan ymmärrä miksi se, että sinun tuntemasi henkilöt taikka sinä itse et ole kiinnostunut ammunnusta jotenkin tekisi siitä "pikkupoikien puuhaa". Itse kyllä tunnen montakin ammunnan harrastajaa jotka asuvat kaupungissa, ovat korkeasti koulutettuja jne jne. joten siltäkin osin tuo perustelusi on aika naurettava.
-
aaahhhahaaa. olisi kiva nähdä kun tulet valkoiset hanskat kädessä lämmittämään saunaa. vinkki, ei sieltä löydy sitä katkaisijaa.Galangal kirjoitti:En tunne niitä osapopulaatioita, jotka pyrin kattamaan ilmaisulla "tilanne voi olla toinen". Ehkä älykkyydeltään alle keskiarvon olevien aikuisten tai maalaisten piirissä tappavan aseen käytön osaamista ("hei, katso - minä osaan painaa liipasinta!") pidetään hyvinkin arvostettuna. Pekka-Erichän ei edes osannut sytyttää bensaa...
asetta osaa käyttää kuka tahansa televisiota katsova ihminen. sen verta runsaasti tätä väkivaltaviihdettä suomenkin kansalle tarjoillaan päivittäin. osaat itsekin, jos laitan sulle ladatun ja varmistamattoman aseen kouraan, niin varmasti pystyt saattamaan ammuksen liikkeelle. sen lataamisenkin oppii helposti esim hengen hädässä kun on se ase kourassa ja panokset taskussa. ei ole nimittäin mikään ameriikan temppu joku .22:sen revolverin lataaminen!
oletkos muuten kokeillut sytyttää bensaa? se onkin muuten aika ameriikan temppu. nimim. tyhmänä maalaisena ei-niin-älykkäänä teini-ikäisenä partiolaisena palokoulutustilanteessa kokeilleena ja kovasti pettyneenä kun ei mennyt niinkuin elokuvissa, koko kortteli ei räjähtänyt.
-
Ja missähän olen sanonut, että tunnen tappamisen harrastajia? Ehkä sun kannattais harkita muutaman minuutin ajan ennenkuin painat lähetä nappia...Galangal kirjoitti:Selvä. Pistähän nyt demografista tilastoa tappamisen ja pum-pum -leikkien harrastajien asuinpaikoista ja koulutustasosta, niin saadaan selvyys tähänkin.

- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka