Hallelujah - MacBook on saapunut
-
Hallelujah - MacBook on saapunut
Viesti Kirjoittaja LariFari »
Kysymyksiäkin:
Mitä uutukaiselle koneelle kannattaa tehdä / päivittää? iTunesin ja Quicktimen ehdinkin jo. Muita 'pakollisia'?
Suositeltavia asetusten muutoksia? Ainakin nuo touchpadin säädöt pitää asetella kohdalleen.
Tästä käyttöönottovaiheestakin olis hieno olla jonkinlainen FAQ
LF
-
Re: Hallelujah - MacBook on saapunut
Viesti Kirjoittaja maukku92 »
Omppuvalikko ---> Ohjelmiston päivitys. Sieltä löytyvät kaikki koneeseesi sopivat päivitykset.LariFari kirjoitti: Mitä uutukaiselle koneelle kannattaa tehdä / päivittää? iTunesin ja Quicktimen ehdinkin jo. Muita 'pakollisia'?
-
-
Viesti Kirjoittaja mixzu »
Palomuuri päälle.LariFari kirjoitti:Olo on kuin vaihtais karvaisista miehistä takaisin naiskauneuteen, kun hipeltää tätä uutta pienokaista. Olin varautunut lataamaan akkua ainakin vuorokauden + etsimään päivityksiä + monenmoiseen muuhunkin taisteluun, johon PuuCee maailmassa on tottunut. Tykkään, oi tykkään.
Kysymyksiäkin:
Mitä uutukaiselle koneelle kannattaa tehdä / päivittää? iTunesin ja Quicktimen ehdinkin jo. Muita 'pakollisia'?
Suositeltavia asetusten muutoksia? Ainakin nuo touchpadin säädöt pitää asetella kohdalleen.
LF
Noh, tietty tämä on ihan vapaa valinta, mutta ei sen asettamisesta haittaakaan ole

-
Palomuuri päälle.LariFari kirjoitti:Olo on kuin vaihtais karvaisista miehistä takaisin naiskauneuteen, kun hipeltää tätä uutta pienokaista. Olin varautunut lataamaan akkua ainakin vuorokauden + etsimään päivityksiä + monenmoiseen muuhunkin taisteluun, johon PuuCee maailmassa on tottunut. Tykkään, oi tykkään.
Kysymyksiäkin:
LF
Noh, tietty tämä on ihan vapaa valinta, mutta ei sen asettamisesta haittaakaan ole

-
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Suomenkielistä oikolukua ei toistaiseksi ole Applen tekemänä OS X:ssä. Alla linkki josta saat kuitenkin asennettua toimivan oikoluvun:LariFari kirjoitti:Puh
Sen verta on Mäkin huolettomuutta hehkutettu, että en tasan ole laittamassa mitään palomuureja viel =D
Mut tuota, automaattinen oikeenkirjoituksen korjaus ei pelitä. Tai siinä on väärä kieli. Tulee koko ajan punakynää. Mistä sen sais vaihdettua?
http://www.cs.helsinki.fi/u/oarasane/soikko/
-
Viesti Kirjoittaja tsehov »
Asenna koneellesi Soikko niin johan alkaa toimia:LariFari kirjoitti:Mut tuota, automaattinen oikeenkirjoituksen korjaus ei pelitä. Tai siinä on väärä kieli. Tulee koko ajan punakynää. Mistä sen sais vaihdettua?
http://www.cs.helsinki.fi/u/oarasane/soikko/
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Mixzu tarkoitti varmaankin OSX:n omaa palomuuria. Mitään erillistä palomuurisoftaa tuskin tarvitset.LariFari kirjoitti:Puh
Sen verta on Mäkin huolettomuutta hehkutettu, että en tasan ole laittamassa mitään palomuureja viel =D
Asennuksen jälkeen itse yleensä asennan Onyxin
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
No nyt on Toivosella taas oikea meininki päällä. Onyx on perustyökalu.Toivonen kirjoitti:Mixzu tarkoitti varmaankin OSX:n omaa palomuuria. Mitään erillistä palomuurisoftaa tuskin tarvitset.LariFari kirjoitti:Puh
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Juu, tarkoitin siis OSX:n omaa palomuuria.Toivonen kirjoitti:Mixzu tarkoitti varmaankin OSX:n omaa palomuuria. Mitään erillistä palomuurisoftaa tuskin tarvitset.LariFari kirjoitti:Puh
-
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Toimiipas, kun eilen itte käytin.mixzu kirjoitti:Tämä ei toimi näköjään Leopardissa...Toivonen kirjoitti: Asennuksen jälkeen itse yleensä asennan Onyxin
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
PC maailmasta on siirrytty pois just sen takia, että voi lopettaa nämä kotitekoiset wannabe ATK-tukihenkilötouhut.
Mutta, puoli vuorokautta takana ja oon tosi tyytyväinen. Sekin miellyttää, että Puuseehen kun nakkas Wintoosan uusiksi, niin joutu asentaan lähemmäs 50 ohjelmaa, että sitä pysty käyttään tottumallani tavalla

Toistaiseksi en ole laittanut kuin Transmissionin, Adiumin, Unarchiverin ja Growlin. Adiumin kanssa joutu hetken värkkään, mutta onneksi ohjeet löyty Hompusta pian.
Nyt laitan naisen leipomaan sämpylää ja pullaa, otan itse terästettyä glögiä ja uppoudun Mäkkiini.
-
Viesti Kirjoittaja Nambawan »
Hyvä fiilis myös siitä, että lopulta perille saapui 2,2ghz malli tilatun 2,16ghz:n sijaan, onneksi tuli käytettyä iPod-tarjous viime hetkellä. Pientä närää nyt aiheuttaa Airport Expressin nikottelu HOASnetin kanssa, mutta siitä avauduin jo erikseen tuonne ongelmapuolelle.
Tuota langattomuuden puutetta lukuunottamatta kaikki vaikuttaa erittäin lupaavalta, onpa mukavaa omistaa toimiva kone!
-
Mulla herjas asennuksen jälkeen, et ei ole sopiva tämän käyttiksen kans.Repe Ruutikallo kirjoitti:Toimiipas, kun eilen itte käytin.mixzu kirjoitti:Tämä ei toimi näköjään Leopardissa...Toivonen kirjoitti: Asennuksen jälkeen itse yleensä asennan Onyxin
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Sillä macin kauko-ohjaimella. Vaati tosin hakkeroidun firmwaren.Repe Ruutikallo kirjoitti:Miten toi tehdään? Lahjomalla?LariFari kirjoitti: Nyt laitan naisen leipomaan sämpylää ja pullaa, otan itse terästettyä glögiä ja uppoudun Mäkkiini.
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Pitää olla hyvä nainenRepe Ruutikallo kirjoitti:Miten toi tehdään? Lahjomalla?LariFari kirjoitti: Nyt laitan naisen leipomaan sämpylää ja pullaa, otan itse terästettyä glögiä ja uppoudun Mäkkiini.

Ja tietenkin käydä hakeen sille jauhot sun muut valmiiksi. Ja virittää MacBookki keittiöön. Niin ja sen terästetyn glögin tarjoaminen sille toisellekin osapuolelle auttaa asiaa.
iWorkistä ei taida suomenkielistä versiota olla? Noh, eipä tuo haittaa. Taidan silti jättää Microsoftin toimistopaketin hakematta. Wordin automaattisiin muotoiluihin on mennyt järki korkeakouluaikoina jo tuhat ja sata kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Bonetalo »
-VLC http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html
-Firefox http://www.mozilla.com/en-US/firefox/
-Adium http://www.adiumx.com
-
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka