DNA-matkanetti tms. langaton netti.
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
15 viestiä
• Sivu 1/1
-
DNA-matkanetti tms. langaton netti.
Viesti Kirjoittaja abg »
Paljon luvataan: Vaihtoehto kiinteälle laajakaistalle.
Onko kokemuksia vastaavista langattomista yhteyksistä?
Kiitos
Onko kokemuksia vastaavista langattomista yhteyksistä?
Kiitos
TIETSKA: MacBook Pro
FILLARI: Terässiipi
FILLARI: Terässiipi
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
On. Sellaisella olen täälläkin parhaillaan (tosin nopeutena 384). Huawei e220 -modeemille piti itse käydä kaivamassa netistä ajurit Macille, mutta ne löytyivät ja asennus oli suht kivuton prosessi. Nopeus on nopeimmillaan HSDPA:lla normisurffailuun hyvinkin riittävä, ja tiedostoja olen saanut ladattua netistä koneelleni parhaimmillaan n. 120 kbps vauhtia. Mikäli ei satu pyörimään 3G-verkon alueella, niin sitten käytetään automaattisesti seuraavaksi nopeinta yhteyttä. Hyvin on toiminut, AInoastaan kerran yhteys on katkennut kesken surffailun, mutta silloinkin yhteyden sai saman tien takaisin päälle.
-
Viesti Kirjoittaja Caelum »
Macco, onko tuossa sinun liittymässäsi jokin tiedonsiirtorajoitus?
Lueskelin jostain että jonkin operaattorin liittymässä oli rajoitettu tuota siirtomäärää johonkin 2 gigatavuun per kuukausi tai jotain sen tyylistä. Siihen loppui oma kiinnostukseni.![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Lueskelin jostain että jonkin operaattorin liittymässä oli rajoitettu tuota siirtomäärää johonkin 2 gigatavuun per kuukausi tai jotain sen tyylistä. Siihen loppui oma kiinnostukseni.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
iMac 2.16GHz, 2Gt, 250Gt, x1600 (256Mt)
Macbook Pro 2,4GHz, 2Gt, 200Gt, GeForce 8600M GT (256Mt)
iPhone 3G 16 Gt (valkoinen)
Macbook Pro 2,4GHz, 2Gt, 200Gt, GeForce 8600M GT (256Mt)
iPhone 3G 16 Gt (valkoinen)
-
-
Ei tässä Dna:n Matkanetissä ainakaan tietääkseni ole mitään rajoitusta. Myyjä ei siitä mitään maininnut, sopimuksessa ei ole mainintaa, eikä pikaisella vilkaisulla Dna-saitillakaan ollut siitä mitään mainintaa.Caelum kirjoitti:Macco, onko tuossa sinun liittymässäsi jokin tiedonsiirtorajoitus?
Lueskelin jostain että jonkin operaattorin liittymässä oli rajoitettu tuota siirtomäärää johonkin 2 gigatavuun per kuukausi tai jotain sen tyylistä. Siihen loppui oma kiinnostukseni.
-
Viesti Kirjoittaja Jubax »
Elisan mobiililaajakaistassa on kiinteä kuukausihinta samaan taapaan kuin langallisessakin. Eli ei mitään datan määrään liittyvää rajoitusta.
Elisankin mobiilissa pitää mäcillä päästä ensiksi nettiin lataamaan ajurit ennenkuin pääsee nettiin?! Huawei e220:n mukana tulee vain win-ajurit. Elisan sivujen syövereistä kuitenkin löytyy simppeli, suomenkielinen Vodafone connect- ohjelma jolla Elisan mobiilin saa käyttöön.
Itsellä kun tässä on kaksi toimipaikkaa, koti ja mökki, tuntuu luonnolliselta että kotona on kunnon lankalaajakaista ja mökille yhteydet edullisella mobiililla.
Elisankin mobiilissa pitää mäcillä päästä ensiksi nettiin lataamaan ajurit ennenkuin pääsee nettiin?! Huawei e220:n mukana tulee vain win-ajurit. Elisan sivujen syövereistä kuitenkin löytyy simppeli, suomenkielinen Vodafone connect- ohjelma jolla Elisan mobiilin saa käyttöön.
Itsellä kun tässä on kaksi toimipaikkaa, koti ja mökki, tuntuu luonnolliselta että kotona on kunnon lankalaajakaista ja mökille yhteydet edullisella mobiililla.
iMac G4 1,25 Ghz 17"(Late 2003, Leopard+YellowDog Linux)
iMac C2D 24"(Late 2006, Lion)
MacBook Pro 13" (mid 2010, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
iPhone 6 (16GB Space Gray)
iMac Retina 5K 27"(Late 2014, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
-
-
Viesti Kirjoittaja Jubax »
Elisan lankalaajakaista-asiakkaana ei ole tullut edes mieleen kokeilla mitään muuta ajuria. Vodafone Connect toimii ainakin Elisan simmillä.
Mobiilissa yhteys on joskus hyytynyt, johon on auttanut yhteyden katkaisu/ uudelleen yhdistäminen. Mobiilia käytän EDGE:n ja GPRS:n rajamailla, joten säällä ja tuulen suunnalla on ilmeisesti merkitystä. 3G-alueella ei ole ollut minulla mahdollisuuksia testata yhteyksien luotettavuutta.
Tärkeät toimet, mm. tietokoneen ohjelmistopäivitykset suoritan lankalaajakaistan päässä.
Mobiilissa yhteys on joskus hyytynyt, johon on auttanut yhteyden katkaisu/ uudelleen yhdistäminen. Mobiilia käytän EDGE:n ja GPRS:n rajamailla, joten säällä ja tuulen suunnalla on ilmeisesti merkitystä. 3G-alueella ei ole ollut minulla mahdollisuuksia testata yhteyksien luotettavuutta.
Tärkeät toimet, mm. tietokoneen ohjelmistopäivitykset suoritan lankalaajakaistan päässä.
iMac G4 1,25 Ghz 17"(Late 2003, Leopard+YellowDog Linux)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
Time Capsule 1TB
Apple TV3
-
-
-
Macco kirjoitti:Huawei e220 -modeemille piti itse käydä kaivamassa netistä ajurit Macille, mutta ne löytyivät ja asennus oli suht kivuton prosessi.
En nyt varsinaisesti Leopardille. Samat ajurit asensin niin Tiikeriin kuin Leopardiinkin, ja hyvin toimii molemmissa. Voin yrittää kaivaa osoitteen jostain.mäyrä kirjoitti:macco,mistät löysit ajurit Leopardille?
EDIT: ei siihen sitten kauan mennytkään, Tätä linkkiä kun klikkaa, niin ajurit latautuu koneelle. Huom! PIN-suojaus täytyy poistaa SIM-kortista, ennenkuin näitä ajureita käyttää. Sen voi tehdä joko Windowsissa, tai sitten HuaweiApp-ohjelmalla.
-
-
Viesti Kirjoittaja matrisfi »
apn on "Access Point Name" suomenkielisissä asetuksissa "Puhelinnumero".Haii kirjoitti:Miten se pin-suojaus sillä HuaweiDataCardApp-ohjelmalla poistetaan? Käynnistettäessä se sanoo "please input your apn". Me not understand, mikä on apn?
Suomalaisissa verkoissa "internet" paitsi Saunalahdella "internet.saunalahti".
Kts. http://en.wikipedia.org/wiki/GPRS_Core_Network
Vihje Kuukelilla löytyy...
matti
-
Viesti Kirjoittaja matrisfi »
Pieni "kevennys"
Täällä Espanjassa tuli suomi-kaveri käymään ja halusi apua dna-matkanetin toimintaan virittämisessä. Luuli, että toimii samoilla ehdoilla kuin Suomessa. Valistin hinnoittelusta, 7,99 euroa / Megatavu! Tuolla hinnalla tullee helposti 1000 - 2000 euron lasku kuukaudessa.
Ei muuten tarvinnut selitysten jälkeen apuja!
matti
Täällä Espanjassa tuli suomi-kaveri käymään ja halusi apua dna-matkanetin toimintaan virittämisessä. Luuli, että toimii samoilla ehdoilla kuin Suomessa. Valistin hinnoittelusta, 7,99 euroa / Megatavu! Tuolla hinnalla tullee helposti 1000 - 2000 euron lasku kuukaudessa.
Ei muuten tarvinnut selitysten jälkeen apuja!
matti
-
Re: DNA-matkanetti tms. langaton netti.
Viesti Kirjoittaja ravene »
En viitsinyt aloittaa uutta aihetta tätä varten, mutta siis jos joku tietää miten saisi Samsungin 3G kännykän + dna matkanetin pelaamaan Macbook pro:n ja Snow Leopardin kanssa, niin olisin kiitollinen jos kertoisi. Itse kännykässä netti pelaa hyvin sekä myös Windowsin puolella.
Olen kokeillut pistää verkkoasetuksisa puhelinnumeroksi: *99# lisävalinnoista valinnut valmistajaksi Samsung, Malli: GPRS (GSM/3G), APN: internet ja DNS-osoitteiksi olen syöttänyt: 217.078.192.078 sekä 217.078.192.022.
Olen myös kokeillut ilman DNS-osoitteita, ottanut nollat pois DNS-osoitteista (näinkin jossain neuvottiin), asettanut käyttäjätunnukseksi dna ja salasanaksi internet, mutta ei ole toiminut. Aina lukee että "yhdistää" ja kohta sen jälkeen "katkaisee yhteyttä".
Edit: Sainkin PDANetillä toimimaan. Oli näköjään väärällä alueellakin tämä kysymys.
Olen kokeillut pistää verkkoasetuksisa puhelinnumeroksi: *99# lisävalinnoista valinnut valmistajaksi Samsung, Malli: GPRS (GSM/3G), APN: internet ja DNS-osoitteiksi olen syöttänyt: 217.078.192.078 sekä 217.078.192.022.
Olen myös kokeillut ilman DNS-osoitteita, ottanut nollat pois DNS-osoitteista (näinkin jossain neuvottiin), asettanut käyttäjätunnukseksi dna ja salasanaksi internet, mutta ei ole toiminut. Aina lukee että "yhdistää" ja kohta sen jälkeen "katkaisee yhteyttä".
Edit: Sainkin PDANetillä toimimaan. Oli näköjään väärällä alueellakin tämä kysymys.
Viimeksi muokannut ravene, 21.9.2010 klo 23.57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
15 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka