Tuota kaipasin, kiitos.kallekilponen kirjoitti: Oikoluvun saa toki kokonaan pois Muokkaus -valikosta mikäli se häiritsee.
Tyhmät kysymykset
-
-
Viesti Kirjoittaja Jii »
XP:n asennuksen jälkeen Macbook ilmoitti jostain levyvirheestä, ja enkä saanut kumpaakaan käyttistä: leopardia/xp:tä auki. Tein sellaisen tempun, että menin XP:n asennus valikosta poistamaan koko Windowsille luomani osion... Kuvittelin että näin saisin taas koneen toimimaan, mutta nyt aina käynnistäessä Macbook ilmoittaa näin "No bootable device -- insert boot disk and press any key".
Miten saan taas Leopardin toimimaan? Olen valmis asentamaan Leopardin uudelleen, mutta onko keinoa päästä alkuperäiseen Macciin ennen bootcampin tekemää "sotkua"? Jos ei, niin kertokaas miten saan asennettua Leopardin uudelleen? Nimittäin jos laitan Leopardin asennuslevyn käynnistymisen yhteydessä, niin se ilmoittaa yhä tuota mainitsemaani lausetta... Onko joku näppäin, jota pitää painaa pohjassa, jos haluan asentaa Leopardin uudelleen?
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Tokkopa sitä tarvitse uudelleen asentaa. Koetapa käynnistää alt (optio) pohjassa...Jii kirjoitti:Yritin tänään asentaa Leopardiin bootcampin kautta XP:tä, mutta epäonnistui. Sain selville että XP:n asennuslevyltä puuttui sittenkin se Service Pack, josta koko ongelmia tuli.
XP:n asennuksen jälkeen Macbook ilmoitti jostain levyvirheestä, ja enkä saanut kumpaakaan käyttistä: leopardia/xp:tä auki. Tein sellaisen tempun, että menin XP:n asennus valikosta poistamaan koko Windowsille luomani osion... Kuvittelin että näin saisin taas koneen toimimaan, mutta nyt aina käynnistäessä Macbook ilmoittaa näin "No bootable device -- insert boot disk and press any key".
Miten saan taas Leopardin toimimaan? Olen valmis asentamaan Leopardin uudelleen, mutta onko keinoa päästä alkuperäiseen Macciin ennen bootcampin tekemää "sotkua"? Jos ei, niin kertokaas miten saan asennettua Leopardin uudelleen? Nimittäin jos laitan Leopardin asennuslevyn käynnistymisen yhteydessä, niin se ilmoittaa yhä tuota mainitsemaani lausetta... Onko joku näppäin, jota pitää painaa pohjassa, jos haluan asentaa Leopardin uudelleen?
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Jii »
Toimii, mutta nyt minun pitäisi aina pitää tuota alttia pohjassa kun käynnistän koneen... Jollen paina, niin kone menee siihen tilaan mihin ennekin, eli tuohon "no bootable device, insert...". Mitenkähän tuosta kirouksesta pääsee eroon?Repe Ruutikallo kirjoitti: Tokkopa sitä tarvitse uudelleen asentaa. Koetapa käynnistää alt (optio) pohjassa...

-
No voe... valitsemalla sen Leopard-osion käynnistyslevyksi tietysti!Jii kirjoitti:Toimii, mutta nyt minun pitäisi aina pitää tuota alttia pohjassa kun käynnistän koneen... Jollen paina, niin kone menee siihen tilaan mihin ennekin, eli tuohon "no bootable device, insert...". Mitenkähän tuosta kirouksesta pääsee eroon?Repe Ruutikallo kirjoitti: Tokkopa sitä tarvitse uudelleen asentaa. Koetapa käynnistää alt (optio) pohjassa...
BootCampin asennuksen jälkeen oletuskäynnistys on Windows-osiolta Winukan asennuksen onnistumisen takia, se pitää palauttaa ennalleen.
Olen aamuäreä joo, mutta se menee ohi iltaan mennessä.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jii »
No voi kiitokset, itse olin tuolloin iltaäreä, joten ajatus ei tajunnut juosta oikein... Mutta suuret kiitokset!Repe Ruutikallo kirjoitti:No voe... valitsemalla sen Leopard-osion käynnistyslevyksi tietysti!
BootCampin asennuksen jälkeen oletuskäynnistys on Windows-osiolta Winukan asennuksen onnistumisen takia, se pitää palauttaa ennalleen.
Olen aamuäreä joo, mutta se menee ohi iltaan mennessä.

-
-
-
Tutustua BootCampin ohjeisiin ennen kuin alkaa kokeilla onneaan. Mitä siellä sanotaan eri Windowsien kelpoisuudesta? ja mikä Windows sulla on?Rudi.dmg kirjoitti:asentamassa windowsia buutkämpillä, mutta kun työnnän windows asennuslevyn sisään, camp ei tunnista sitä joten en voi jatkaa asennusta.. mikä neuvoksi?
Vaihtoehtoisesti aiheesta löytyy täältä Hompusta paaaljon tekstiä entuudestaan.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Mulla Leopardin Mail osasi konffata gmailin automaattisesti.Sieni kirjoitti:Kertokaas saako gmailin toimimaan Mail-ohjelman kanssa? En noita lähetys ja vastaanottopalvelimia jne oikeen saanu kohdalleen. Enkä tiedä onko se pop, exchange vai mitä niitä nyt oli.
Joo löysin noi jo gmailin sivuilta, eli oma apu paras apu.
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Juu sieltä löytyy nykyään ihan oma helppikin gmailiin. Mulla ainakin kun aktivoi asetuksissa gmail tilin, niin sinne alas tuli linkki googlen helppiin ihan itekseen.Macco kirjoitti:Mulla Leopardin Mail osasi konffata gmailin automaattisesti.Sieni kirjoitti:Kertokaas saako gmailin toimimaan Mail-ohjelman kanssa? En noita lähetys ja vastaanottopalvelimia jne oikeen saanu kohdalleen. Enkä tiedä onko se pop, exchange vai mitä niitä nyt oli.
Joo löysin noi jo gmailin sivuilta, eli oma apu paras apu.
-
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Ei, vaan oikea näytönohjain, jollaista ei MacBookissa ole.arma kirjoitti:mikähän tossa on vikana ettei pyöritä, onko se 2gt must have Aperturen kanssa?
Edit. Eikun hups, kyllä Aperturen sivut väittävät että toimisi GMA950:selläkin. Mikäs ohjelma se sitten oli joka ei toiminut?

MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Jos sulla todella on Xp SP2, joko asema tai levy on viallinen. Mulla on aina kaikki omatekoispoltto-Windowsitkin tunnistuneet eri Maceissa.Rudi.dmg kirjoitti:windows XP home edition. kyllä asennus menisi ihan nappiin ilman häiriöitä jos tämä toosa vain tunnistaisi tuon levyn
-
Viesti Kirjoittaja MacFriend »
Eli jos haluan saada oman domainin iWebbiin... Esimerkiksi http://www.mattipoika.com, niin pelkkä tuon domainin päivittäminen/vaihtaminen .Macciin ei riitä?
Eli pitäisikö minun mennä tälle sivulle (https://www.verkkotunnukset.fi/), ja tuolta rekistöidä/ostaa tuo haluamani http://www.mattipoika.com, niin sitten iWebbi rupeaisi toimimaan kyseisellä sivulla?
-
Tietojen muutos
Viesti Kirjoittaja Miklu »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Pääsenkö muuttamaan noita tietoja, joita annetaan silloin, kun kone otetaan käyttöön ensi kerran, jotenkin? Tai varmasti pääsen, mutta ilman, että asennan koko käyttiksen uudelleen..
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Applelle rekisteröinnin yhteydessä menneitä tietoje ei voi muuttaa, mutta samat tiedot menevät myös Osoitekirjaan, joten käynnistä Ohjelmat > Osoitekirja, ja editoi oman korttisi sisällöstä sähkpostiosoite oikeaksi.Miklu kirjoitti:Ottaessani uudenkarheta MacBookkiani käyttöön ensi kertaa, kirjasin omiin tietoihini virheellisen sähköpostiosoitteen.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Tehdääs taikatemppuja: Kokeiles käynnistää Garageband. Anna sen käynnistyä loppuun asti ja sitten sulje se. Sitten käynnistä Safari uudestaan.tjamo kirjoitti:Mikähän on, kun en saa ääniä ulos Ylen Areenasta? Kuva kyllä pyörii ihan mukavasti, mutta ääntä ei siis tule. Videotiedostoja katsellessa äänet kyllä toimivat QT:ssa. Asennettuna on uusin flip4mac.
Tadaa! Äänet pelittää

Tuon voi myös manuaalisesti säätää Ääni ja Midi-asetuksista säätämällä näytteenottotaajuutta, mutta noin käy helpoiten.
-
Viesti Kirjoittaja Ave »
Tulipas paljon tyhmiä kysymyksiä.
-
-
Hahhaa, kuinka tyhmiä kysymyksiä!Ave kirjoitti:Saakos Bootcampilla XP:n kuinka hyvin kikkailtua ulkoiselle kovolle? Mitä lueskelin niin ainakaan suoraan ei mene. Onnistuu varmaankin niin että pistää pienen osion xp:lle sisäiselle kovolle ja kaiken muun ulkoiselle? Onko fw800 tarpeeksi nopea pelaamiseen (käsittääkseni peleissä kuitenkin suurin osa tavarasta on RAM:ssa) ja jos niin kuinka uusia pelejä?
Tulipas paljon tyhmiä kysymyksiä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

Krhm. Itse Windowsin systeemiosiota ei varmaankaan helposti saa siirrettyä pois sisäiseltä levyltä jos saa millään, mutta ulkoisiahan voi olla käytössä vaikka monia. FW 800 riittää kyllä melkein mihin vaan.
-
Viesti Kirjoittaja project »
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka