Humac vs. Varimport
Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
-
Humac vs. Varimport
Viesti Kirjoittaja designer »
Kummasta paikasta kannattaa kone ostaa jos vaihtoehdot ovat tässä?
Kriteereinä on hinta sekä palvelualttius ostotilanteen jälkeen (takuuasiat tms.). Itse en ole vielä yhtään maccia itselleni ostanut, joten kokemuksia ei ole.
Kriteereinä on hinta sekä palvelualttius ostotilanteen jälkeen (takuuasiat tms.). Itse en ole vielä yhtään maccia itselleni ostanut, joten kokemuksia ei ole.
-
Viesti Kirjoittaja harri_tku »
Moi!
Ainakin Turussa suosittelisin Humaccia.
Perusteluina: Opiskelijahinnat selkeästi netissä Humacilla. Ja toisaalta omat huonot kokemukset koneen toimituksessa Varimportissa. Myyjä "unohti" tilaukseni, ja lopulta kun menin kysymään missä koneeni on hän sanoi "En edes tahtoisi myydä tätä konetta sinulle". No ostin koneeni silti Varimportista, kun sitä olin niin pitkään odotellut, mutta sontainen maku suuhun jäi koko paikasta.
t:Harri
Ainakin Turussa suosittelisin Humaccia.
Perusteluina: Opiskelijahinnat selkeästi netissä Humacilla. Ja toisaalta omat huonot kokemukset koneen toimituksessa Varimportissa. Myyjä "unohti" tilaukseni, ja lopulta kun menin kysymään missä koneeni on hän sanoi "En edes tahtoisi myydä tätä konetta sinulle". No ostin koneeni silti Varimportista, kun sitä olin niin pitkään odotellut, mutta sontainen maku suuhun jäi koko paikasta.
t:Harri
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Mulla ei kyllä ikinä.keso kirjoitti:Varimportissa ollut aina käsittämättömän huonoa, ylimielistä ja töykeää palvelua.
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Jasca »
Kummastakin kokemusta. Varimport (Helsinki) toiminu aina hienosti. Nyt tilattuna Humacista (Turku) iMac 24", jonka toimitus kestänyt jo kolme viikkoa! Tuotetta on kuulemma varastossa, mutta joku ohjelmistopulma estää toimittamisen. Alkaa hermo menee...
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Se on se turkkulaisuus joka tuossa mättää, ei liikeJasca kirjoitti:Kummastakin kokemusta. Varimport (Helsinki) toiminu aina hienosti. Nyt tilattuna Humacista (Turku) iMac 24", jonka toimitus kestänyt jo kolme viikkoa! Tuotetta on kuulemma varastossa, mutta joku ohjelmistopulma estää toimittamisen. Alkaa hermo menee...

-
Viesti Kirjoittaja open casket »
Näin se varmaan on mikkicarrbon kirjoitti:Se on se turkkulaisuus joka tuossa mättää, ei liikeJasca kirjoitti:Kummastakin kokemusta. Varimport (Helsinki) toiminu aina hienosti. Nyt tilattuna Humacista (Turku) iMac 24", jonka toimitus kestänyt jo kolme viikkoa! Tuotetta on kuulemma varastossa, mutta joku ohjelmistopulma estää toimittamisen. Alkaa hermo menee...

-
-
Viesti Kirjoittaja Jasca »
No en tiedä mikä mättää, mut nyt selvinny, että sitä mitä luvattiin ei olekaan varastossa! Eli vaikka tilaushetkellä 24" 2.4 GHz iMacia piti olla varastossa, niin sellaista ei koskaan toimitettu.carrbon kirjoitti:Se on se turkkulaisuus joka tuossa mättää, ei liikeJasca kirjoitti:Kummastakin kokemusta. Varimport (Helsinki) toiminu aina hienosti. Nyt tilattuna Humacista (Turku) iMac 24", jonka toimitus kestänyt jo kolme viikkoa! Tuotetta on kuulemma varastossa, mutta joku ohjelmistopulma estää toimittamisen. Alkaa hermo menee...

Sit pisteeks iin päälle toinen myyjä alkoi selittämään, että
- ethän sä tätä konetta voi siihen käyttöön ostaa (mihin siis olen ostamassa), ei se siinä toimi!
Mä olin ihan et haloo hei, onhan näitä muillakin vastaavassa käytössä.
- Joo, mut ne on niit edellisiä malleja. Nää uudet ei pelitä, näyttöö ei pysty kalibroimaan.
Nyt sit en tiedä kumpaa uskois, kun on sana vastaan sana eikä itellä oo varmaa tietoo. Anyway, koneita ei ole ja kukaan ei tiedä koska tulee.
Että 10 pistettä ja papukaijamerkki Humacilla - miinusmerkin kera vaan!
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
-
sympatiaa
Viesti Kirjoittaja ollik »
sama meininkii varimportilla(turku).. olen odottanut jo yli kuukauden eikä konetta ollaan edes saatu varastoon vielä... kuulema joku ongelma kaikialla koskien 24" malleja.. niillä ei oo avistustakaan milloin näit tulee lisää,,, sama juttu humacissaJasca kirjoitti:No en tiedä mikä mättää, mut nyt selvinny, että sitä mitä luvattiin ei olekaan varastossa! Eli vaikka tilaushetkellä 24" 2.4 GHz iMacia piti olla varastossa, niin sellaista ei koskaan toimitettu.carrbon kirjoitti:Se on se turkkulaisuus joka tuossa mättää, ei liikeJasca kirjoitti:Kummastakin kokemusta. Varimport (Helsinki) toiminu aina hienosti. Nyt tilattuna Humacista (Turku) iMac 24", jonka toimitus kestänyt jo kolme viikkoa! Tuotetta on kuulemma varastossa, mutta joku ohjelmistopulma estää toimittamisen. Alkaa hermo menee...![]()
Sit pisteeks iin päälle toinen myyjä alkoi selittämään, että
- ethän sä tätä konetta voi siihen käyttöön ostaa (mihin siis olen ostamassa), ei se siinä toimi!
Mä olin ihan et haloo hei, onhan näitä muillakin vastaavassa käytössä.
- Joo, mut ne on niit edellisiä malleja. Nää uudet ei pelitä, näyttöö ei pysty kalibroimaan.
Nyt sit en tiedä kumpaa uskois, kun on sana vastaan sana eikä itellä oo varmaa tietoo. Anyway, koneita ei ole ja kukaan ei tiedä koska tulee.
Että 10 pistettä ja papukaijamerkki Humacilla - miinusmerkin kera vaan!
-
- Jäähyllä
Re: sympatiaa
Viesti Kirjoittaja jorra »
sama meininkii varimportilla(turku).. olen odottanut jo yli kuukauden eikä konetta ollaan edes saatu varastoon vielä... kuulema joku ongelma kaikialla koskien 24" malleja.. niillä ei oo avistustakaan milloin näit tulee lisää,,, sama juttu humacissa[/quote]
Määkin oo oottanu tosta liikkeestä (Varimport) jo 27.11. asti ja tälläviikolla maanantaina soittivat, kun olin s-postia laittanu, että tälläviikolla saan koneeni (24" 2,4...2...), no huomenna on perjantai saas nähdä miten käy.
Eka mäkkini on kyseessä ja jo himottas kone kotiin saada.

Määkin oo oottanu tosta liikkeestä (Varimport) jo 27.11. asti ja tälläviikolla maanantaina soittivat, kun olin s-postia laittanu, että tälläviikolla saan koneeni (24" 2,4...2...), no huomenna on perjantai saas nähdä miten käy.
Eka mäkkini on kyseessä ja jo himottas kone kotiin saada.

-
Viesti Kirjoittaja isladeoro »
Turun Humacin kaverit osoittivat idioottimaisuutensa viime kesänä, kun kävin kyselemässä tarjousta useammalle koneelle. En voi suositella, ellet sitten ole samaa rotua näiden myyjien kanssa.
Turun Varimport on paikka mihin luotan. Siellä on ystävällinen henkilökunta, palvelu asiallista ja nopeaa (resurssien ja toimitusten puitteissa) ja siellä aina kysytään, että mitä kuuluu.
Turun Varimport on paikka mihin luotan. Siellä on ystävällinen henkilökunta, palvelu asiallista ja nopeaa (resurssien ja toimitusten puitteissa) ja siellä aina kysytään, että mitä kuuluu.
-
Viesti Kirjoittaja mutofuto »
potilas turkulainen, muuten täysin terve?isladeoro kirjoitti:ellet sitten ole samaa rotua näiden myyjien kanssa.

mulla on Humacista vähän sellainen *blaah* fiilis. iKirja kävi kesällä logic boardin vaihdossa, ja tiesin jo etukäteen että emossa on vika. saman ilmoitti Apple virhelokien pohjalta, ja itsekin sanoin että siinä vika.
lähdin parin viikon kesälomalle, ja lähetin koneen lomalle lähtiessä, ja ilmoittivat että saan koneen tuossa kahdessa viikossa takaisin postiin odottamaan. no, soitin lomalta puolentoista viikon jälkeen, "mmmjooo, meillä on vielä diagnoosi kesken"
avasivat siinä vaiheessa paketin...

![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
siitä kaks viikkoa ja kone oli sylissä.
Halinen.org
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Ensiviikolla pitäisi tilata yksi kone ja läjä softaa. Yhteensä yli 5000€ paketti. Vanhan kokemuksen perusteella hinta ja palvelu on kohdallaan Hesan Varimportissa, joten tilaan suoraan sieltä... kaiken. En aio muualta edes kysellä.
Saa nyt sitten nähdä pitävätkö vanhat tuntemukset paikkansa.
Saa nyt sitten nähdä pitävätkö vanhat tuntemukset paikkansa.
Tomi Toivonen
-
-
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ainakin Tampereelta sai jo peräti viime vuonna. Koska olen nero, päättelen että onnistuu muissakin liikkeissä.Haii kirjoitti:Saakohan Varimportista vieläkään ostaa luottokorteilla (no saa saa), muutama vuosi sitten olivat tässä asiassa ainakin kolmekymmentä vuotta jäljessä...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka