MacNewbie kirjoitti:Kenelläkään muulla samanlaista tilannetta? Kauankohan tässä pitää vielä odotella
Ihan sama tilanne oli mullakin, kyllä se sieltä tulee.
Varmaan niin kauan pitää odottaa kun toimituspäiväksi on luvattu.
-Harri
Mihin toimituspäivään noista pitäisi muuten luottaa? Siihen mikä oli shipping mailissa (19.11) vai noihin estimaatteihin mitä on tuolla Applen Your Orders sivuilla (14-15.11)?
Luotat niihin jotka ovat viimeksi päivittyneet Näin tekisin itse.
Aah.. Nyt on pakko vähän hehkuttaa! Viime yönä (tän päivän puolella) pistin viimein 16GB Touchin (+ heräteostoksena suojakotelon MacBookille) tulemaan. Otin kaiverruksen Touchiin. Ensimmäisessä mailissa arvioitiin shipment dateksi 15.11 ja delivery dateksi joko 19. tai 20.11. Mutta nyt tänä iltana puoli kymmenen hujakoilla tulleessa mailissa kerrottiinkin tilaus jo shipatuksi ja arvioitiin saapumisajankohdaksi joko 15. päivä tai jopa aiempi!
Ihanaa, !! Kiitos!
Pienet tärinät jo päällä, ihka eka iPodini on jo matkalla! <3
Edit: Ja Touch perillä tiistai-iltapäivänä! 8)
MacBook 2,16 GHz, Intel Core 2 Duo, 4 Gt, 120 Gt, valkoinen / Leopard
iPod Touch 16GB
iPod Shuffle 2GB
Nokia E71 White Steel
Nyt alkaa näkyä valoa tunnelin päässä, Shipment Status sivulle oli ilmestyny seurantanumero ja lähettäjäksi NL DISTRIBUTION CENTER. Nyt vaan pitää vielä ootella, että oikea kotiin kuljettaja päivittyisi. On sitä konetta jo ootettu...
MacNewbie kirjoitti:Kiinnostaisi tietää mitä MacBookkini tekee tällä hetkellä Hollannissa (?):
12 marras 2007 20:05 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
12 marras 2007 20:03 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
10 marras 2007 13:16 Shanghai Shipped From Originating Depot
09 marras 2007 16:38 Shanghai Consignment Received At Transit Point
09 marras 2007 15:18 Shanghai Consignment Picked Up
Kenelläkään muulla samanlaista tilannetta? Kauankohan tässä pitää vielä odotella
Mulla täsmälleen sama tilanne. MacBook Arnhemissa. Jossain toisessa threadissa huomasin, että Arnhemista oli mennyt 4-5 päivää perille. Pidetään peukkuja, että tulee ennen viikonloppua.
Jäätävää, mulla tilaus 30.10 ja estimated delivery date 30.11. Tosin väliin mahtuu wire transfer(maksettu tosin heti) sekä tuotteen cancellation koska ahh ihanuutta, sain päivitetyn mallin. Mutta kyllä kuukausi on silti pitkä aika
MacNewbie kirjoitti:Kiinnostaisi tietää mitä MacBookkini tekee tällä hetkellä Hollannissa (?):
12 marras 2007 20:05 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
12 marras 2007 20:03 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
10 marras 2007 13:16 Shanghai Shipped From Originating Depot
09 marras 2007 16:38 Shanghai Consignment Received At Transit Point
09 marras 2007 15:18 Shanghai Consignment Picked Up
Kenelläkään muulla samanlaista tilannetta? Kauankohan tässä pitää vielä odotella
Mulla täsmälleen sama tilanne. MacBook Arnhemissa. Jossain toisessa threadissa huomasin, että Arnhemista oli mennyt 4-5 päivää perille. Pidetään peukkuja, että tulee ennen viikonloppua.
Nytkähti minullakin liikkelle ja estimated on perjantai - tokkopa.. Ei ole kyllä vielä TNT tai UPS kuitannut omakseen. Jokatapauksessa on muutettava toimitusosoite työpaikalle. Onneksi meillä on täällä tavaran vastaanotto, jossa toinen homppulainen saa ottaa sen vastaan You know it man, you know it's you. 8)
I'd choose lightness of existence instead of heavyness
Tilasin macbookin 12.11 ja maksoin 13.11 aamulla 8 aikoihin wire transfer. Kuinkakohan kauan menee että maksu on perillä, nordeasta maksoin. Nooh odotellaan, jospa kone kerkeäisi ensi viikoksi.
raapale kirjoitti:Tilasin macbookin 12.11 ja maksoin 13.11 aamulla 8 aikoihin wire transfer. Kuinkakohan kauan menee että maksu on perillä, nordeasta maksoin. Nooh odotellaan, jospa kone kerkeäisi ensi viikoksi.
Itse käytin myös maksaessa nordean wire tranferia, ja taisi seuraavana päivänä olla ogay (oman muistini tietäen saattoi olla myös sitä seuraava päivä). Ymmärsin, että Applella olisi jokin ns. Suomi/EU-tili, mihin raha kolahtaa sutjakkaammin kuin jos se siirtyisi jenkkeihin asti. Tämä tietysti edellyttäen, että kaikki tiedot on laitettu oikeisiin kohtiin.
Hmm, hidastaako se toimintaa jos laittoi tilisiirtoon vain sen koodin joka tuli lihavoituna sähköpostissa, varmista että tämä numero on laitettu blablabla jotain? Mutta en siis nimeä tai muita tietoja laittanut, kun niitä ei sähköpostissa käsketty laittamaan.
Noh... omien kokemusten mukaan tuskin nyt ainakaan aikaisemmaksi muuttuu. Paha tosin sanoa. Malttia, malttia. Tännepäinkin olisi sille tarvetta. *odottaa, odottaa....*
Mulla näyttää viimeviikolla tilattu / viikonloppuna maksettu macbookki tältä toimituksen suhteen . Toimitusta hidastaa varmaan himputin s-videoliitin, jonka toimitusaika oli merkattu 2-3 viikkoa.
Iblue kirjoitti:
Kippis bigJuice! Sama tilanne mulla. Nyt pieni kilpailu päälle kumpi saa koneensa hiplattavaksi ensin
Silti en kyllä usko, että huomenna jo tulisi.
Pakketti on puolen yön mais lähteny hollannista, joten kyllä se huomenna voi täällä olla. Tosin vaan harmittaa kun pitää lähteä tänään kaupungista pois, pitää laittaa tyttökaveri kotimieheks, jos paketti olis sitten sunnuntai iltana oottamassa.
Onko tuo lähetyksen kyttääminen joku miesten juttu?
Tilasin koneen ja vilkaisin mailista arvioidun saapumispäivän. Oli kiva ylläri, kun kone tuli hieman tuota päivää aikaisemmin, n. viikon kuluttua tilauksesta eli tämän viikon maanantaina.
Kai se on miehillä niin kuin lapsilla, uusia leluja ei malta odottaa?
Celia kirjoitti:Onko tuo lähetyksen kyttääminen joku miesten juttu?
Tilasin koneen ja vilkaisin mailista arvioidun saapumispäivän. Oli kiva ylläri, kun kone tuli hieman tuota päivää aikaisemmin, n. viikon kuluttua tilauksesta eli tämän viikon maanantaina.
<- Nainen. Paketinkyttäykseen liittyy omalta osaltani se, että se on ihka ensimmäinen kone, minkä olen omilla rahoilla ostanut, ihka ensimmäinen mac, kallein yksittäinen ostokseni tähän mennessä ja se, että olen melko innoissani tästä kaikesta.
Ei siis johdu sukupuolesta, jos ei ymmärrä lähetyksenkyttäämisen syvinta filosofiaa ja antia. 8)
Laitetaan nyt vielä tännekin, että Nykyään Applelta tilatessa, kun maksutapana on Wire Transfer, niin sen annetun viitenumeron voi laittaa viitenumerolle varattuun kenttään, ja kaikki toimii. BIBIT (eli maksun välittävä firma) on näköjään muuttanut käytäntöään, ja nykyään heidän antamat viitenumerot menevät normaalisti viitekenttään.
<- Nainen. Paketinkyttäykseen liittyy omalta osaltani se, että se on ihka ensimmäinen kone, minkä olen omilla rahoilla ostanut, ihka ensimmäinen mac, kallein yksittäinen ostokseni tähän mennessä ja se, että olen melko innoissani tästä kaikesta.
Ei siis johdu sukupuolesta, jos ei ymmärrä lähetyksenkyttäämisen syvinta filosofiaa ja antia. 8)
Eli olen vain erilainen nuori.
Kyllä Tai minä, tai kaikki tällä forumilla... tai... niin.
Ei ole, en edes kykene laskemaan, miten monta kertaa päivässä kyttään kulloinkin kyseessä olevan lähetyksen kulkua. Hei, se on jännää! Elämässä pitää ottaa ilo irti ihan kaikesta mahdollisesta, kato sillain on kivenpää!
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Tilasin oman imaccini muistaakseni 25. päivä lokakuuta päästäkseni back to school kampanjaan mukaan. Wire transferrilla maksoin. Maksu rekisteröityi applelle 30. lokakuuta.
Lähetystä lykättiin jossain vaiheessa ainakin kerran. Sain shipped mailin 8. tätä kuuta. Sillon oli arvioitu toimitus 16. päivä. Eilen kattelin illalla, et olisko tullut jotain uutta infoa ja toimitus oli vaihtunut 14. päivään varmaan jokus klo 22. Olishan niillä vielä ollut pari tuntia aikaa mutta..
Tänään aamulla oli sitten jo toimittajana NL DISTRIBUTION CENTER. Myöhemmin vaihtui TNT:ksi. Toimitus olisi sitten ensi maanantai, 19. päivä.
Ja joo'o, tulee tuota lähetystä kyllä kytättyä vähän väliä ja melkein kokoajan.
Meikäläisen Imac ja ipodi on Helsinborgin hubissa. Onkohan tämä normaali käytäntö vai luulevatko hollantilaiset että Kotka on Ruotsissa.
Kaippa ne sen joskus arpoo oikeaan maahan. Olisi vaan ollut kiva diivailla kavereille viikonloppuna uudesta koneesta. Toisaalta, känni ja uus Imac saattaisi olla mielenkiintoinen yhdistelmä, etenkin kun tulossa on se eka mac.