Puhut vähän, mutta asiaa.
Mulla oli, siis oli, yli 5 tuhannen kuvan dia-arkisto. Muuton yhteydessä päätin luopua niistä. No jäi mulle vielä reilu 500 kuvaa. Nykyisin kuvaan enää huvikseni, ja olen iloinen tästä digikuva-ajasta.
Sulla Isippu on kyllä kiitettävän hyviä kuvia. Kävin kotisivullasi. Kiitos, niitä oli ilo katsella.
(Olenpa minä hempeällä tuulella.)
FYI: Uusi iPod tuli
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
-
Re: FYI: Uusi iPod tuli
Viesti Kirjoittaja Kakku »
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Sippu, sä oot melkein yhtä kiihkeä kuin eräs nimeltä mainitsematon sfnet. harrastus.valokuvaus -ryhmässä joitakin aikoja sitten.
iPod Photo on ainakin tässä versiossa silkka kuvien kulutuslaite; musiikinkuuntelijoille halutaan jotain katseltavaa kuuntelun ajaksi, joten he voivat ladata omia kuviaan iPodin sisälle.
Mä oon sitä mieltä, että vielä tässä vaiheessa kannettavat digitaalilaitteet on valittava ensisijaisen käyttötarkoituksen mukaan. Mulla on takin rintataskuissa iPod ja Casio Exilim, housun taskuissa Nokia ja usb-muisti. Jonain päivänä nämä varmaan osaa keskustella langattomasti keskenään ja hyödyntää toistensa kapasiteetit.
Mutta sitä odottaessa Apple tuo vielä monta iPodia markkinoille... ehkä ePodinkin (Eppu Normaali -pod)
--
wanders
iPod Photo on ainakin tässä versiossa silkka kuvien kulutuslaite; musiikinkuuntelijoille halutaan jotain katseltavaa kuuntelun ajaksi, joten he voivat ladata omia kuviaan iPodin sisälle.
Mä oon sitä mieltä, että vielä tässä vaiheessa kannettavat digitaalilaitteet on valittava ensisijaisen käyttötarkoituksen mukaan. Mulla on takin rintataskuissa iPod ja Casio Exilim, housun taskuissa Nokia ja usb-muisti. Jonain päivänä nämä varmaan osaa keskustella langattomasti keskenään ja hyödyntää toistensa kapasiteetit.
Mutta sitä odottaessa Apple tuo vielä monta iPodia markkinoille... ehkä ePodinkin (Eppu Normaali -pod)

--
wanders
---
-
Viesti Kirjoittaja tae »
En tiedä onko joku jo maininnut tätä, mutta mielestäni valokuva-iPodin mukana pitäisi tulla kaapeli, jolla voi kytkeä kameran iPodiin. En nyt tarkoita mitään muistikortinlukijaa, vaan kaapelia jolla voisin siirtää kuvat iPodiin tien päällä ja myöhemmin siitä iPhotoon. Ominaisuus toimisi samalla tavalla kuin iPhoton välilehti Tuonti.
-
Viesti Kirjoittaja kader »
Onko näin ettei uudella valokuva-iPodilla voi siirtää suoraan kamerasta
kuvia? Jos näin on niin ei tarvitse ainaskaan omaa iPodiani päivittää.
Taidan odottaa niin kauan kuin sellainen tulee! En ala ostelee mitään lisälaitteita!
Taidan odottaa niin kauan kuin sellainen tulee! En ala ostelee mitään lisälaitteita!
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Juu-u näköjään tuli uus iPodi (U2 versio), tollasiahan saa vaikka maalamalla itse, jos osaa maalata...ja mikä ihmeen tarve musiikkilaitteeseen on laittaa kuvia ja muuta dataa, menee vähän jo tolle kännykkäbisneksen puolelle. Millon iPodiin tulee gps, puhelin ja kamera sitten? Eli noita odotellessa.
-
Viesti Kirjoittaja sipulinaama »
No kohta Apple alkaa tekemään iPod-kännyköitä. Ja jos niin tekevät niin sellasen hankin;)Millon iPodiin tulee gps, puhelin ja kamera sitten?
"Most men complacently accept 'knowledge' as 'truth'. They are sheep, ruled by fear."
-Sydney Losstarot
-Sydney Losstarot
-
Viesti Kirjoittaja Rahina »
Tässähän on selvästi tapahtumassa samankaltainen kehitys mikä kännyköidenkin kanssa. Värinäyttö on tulevaisuus high-end musiikkisoittimissa. Muistelen juuri vastaavan kaltaisia kommmentteja siitä kun ensimmäisiin kännyköihin tuli värinäyttö. Alussahan niilllä ei ole mitään käyttöä, mutta epäilen että tulevaisuudessa se tulee olemaan standardi, kuten nytkin kännyköissä. Sovellukset vain puuttuvat.-- ja mikä ihmeen tarve musiikkilaitteeseen on laittaa kuvia ja muuta dataa --
"One of the realities of working with computers is that things fail."
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Niin ja soutuveneitä iRowboat (väärennös Will Smithin elokuvasta I Robot)...
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
tuo valokuvien siirto on sellainen ominaisuus joka on ihan oikeasti hyvä, joskus kun reissulla ottaa digikuvia, ja kortti tulee täyteen niin toi on helppo backuppi. Samaten lomamatkalla ennemin ottaa iPodin mukaan kun kannettavan tai käy jossain paikallisessa polttamassa cd:lle.
-
-
Viesti Kirjoittaja tae »
Ei voi siirtää suoraan kamerasta, joka on mielestäni täysin käsittämätöntä. Belkinin lisälaitteella onnistuu, mutta eikös iPodia isompi lisälaite vie koko jujun idean?Onko näin ettei uudella valokuva-iPodilla voi siirtää suoraan kamerasta
Jätin asiasta Applellle palautetta, suosittelen muillekin. http://www.apple.com/feedback
-
Viesti Kirjoittaja prisoner »
Saattais vähentää ikävästi muistikorttien myyntiä. Mutta eihän Apple niitä edes valmista... Itse en ostaisi valokuva-podia ennenkuin kuvat saisi suoraan kameralta siihen.
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Digikamera.net ei löytänyt hyviä puolia iPod Photon kuvaominaisuuksista..
http://www.digicamera.net/dnews.htm
samoilla linjoilla jatkaa dpreview..
http://www.dpreview.com/news/0410/04102 ... dphoto.asp
L. Sippu
http://www.digicamera.net/dnews.htm
samoilla linjoilla jatkaa dpreview..
http://www.dpreview.com/news/0410/04102 ... dphoto.asp
L. Sippu
Miehen ei kannata katua muuta kuin voitettuja kiusauksia!
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka