iPhoto: Mikä ohjelma orginaalien poistoon?
-
iPhoto: Mikä ohjelma orginaalien poistoon?
Viesti Kirjoittaja rodchop »
-
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
-
Viesti Kirjoittaja rodchop »
tiedustelisin vielä että miten saan tarvittaessa palautettua roskakorista tiedostot sinne mistä ne on poistanutkin. eli jokin palauta toiminto.
whatsize.llä löysin lisäksi printtereistä Epsonin sälää yli 1,5g sekä ton Iwork 06.den.
voinko poistaa kyseiset tiedostot ilman että jotain haittaa minulle.en omista Epsonin tulostinta, mikäli joskus hankin eikös samat ajurit yms tule laitteen mukana?
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
iPhoto ei toimi kovin hyvin ison kirjaston kanssa, itsekin olen miettinyt että huonot kuvat vois poistaa. Nyt kuvia 20GB ja varmaan 80% tuplia tai muuten huonoja.Wespa kirjoitti:Mikäs siellä kovolla sitä tilaa vie? Lisätilan saamiseen kun on paljon parempiakin vaihtoehtoja kuin iPhoton kirjaston sorkkiminen.
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Mutta silloinhan ne voi poistaa suoraan iPhotolla. Minä ymmärsin että aloittaja halusi ronkkia iPhoton kirjastoa käsin, mikä ei ole kovinkaan järkevää.kamina kirjoitti:iPhoto ei toimi kovin hyvin ison kirjaston kanssa, itsekin olen miettinyt että huonot kuvat vois poistaa. Nyt kuvia 20GB ja varmaan 80% tuplia tai muuten huonoja.
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Viesti Kirjoittaja Ossi »
Eikös se kuva lähde koneelta kun painaa iPhotossa vaan deleteä tai sitä takaisinpäin-nuolta?Wespa kirjoitti:Mutta silloinhan ne voi poistaa suoraan iPhotolla. Minä ymmärsin että aloittaja halusi ronkkia iPhoton kirjastoa käsin, mikä ei ole kovinkaan järkevää.kamina kirjoitti:iPhoto ei toimi kovin hyvin ison kirjaston kanssa, itsekin olen miettinyt että huonot kuvat vois poistaa. Nyt kuvia 20GB ja varmaan 80% tuplia tai muuten huonoja.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Ei se ihan kokonaan katoa. Se menee iPhoton roskikseen. Ja muokatuista kuvista on aina duplikaatit iPhotossa, useimmiten originaali on vain tyhjän panttina. Näistä ei pääse eroon ilman lisäohjelmaa, kuten iPhoto Diet.Ossi kirjoitti:Eikös se kuva lähde koneelta kun painaa iPhotossa vaan deleteä tai sitä takaisinpäin-nuolta?Wespa kirjoitti:Mutta silloinhan ne voi poistaa suoraan iPhotolla. Minä ymmärsin että aloittaja halusi ronkkia iPhoton kirjastoa käsin, mikä ei ole kovinkaan järkevää.kamina kirjoitti:iPhoto ei toimi kovin hyvin ison kirjaston kanssa, itsekin olen miettinyt että huonot kuvat vois poistaa. Nyt kuvia 20GB ja varmaan 80% tuplia tai muuten huonoja.
-
Viesti Kirjoittaja Ossi »
Siis kuva jää koneelle vaikka tyhjennän roskiksen, vai?Maza kirjoitti:Ei se ihan kokonaan katoa. Se menee iPhoton roskikseen. Ja muokatuista kuvista on aina duplikaatit iPhotossa, useimmiten originaali on vain tyhjän panttina. Näistä ei pääse eroon ilman lisäohjelmaa, kuten iPhoto Diet.Ossi kirjoitti:Eikös se kuva lähde koneelta kun painaa iPhotossa vaan deleteä tai sitä takaisinpäin-nuolta?Wespa kirjoitti:Mutta silloinhan ne voi poistaa suoraan iPhotolla. Minä ymmärsin että aloittaja halusi ronkkia iPhoton kirjastoa käsin, mikä ei ole kovinkaan järkevää.kamina kirjoitti:iPhoto ei toimi kovin hyvin ison kirjaston kanssa, itsekin olen miettinyt että huonot kuvat vois poistaa. Nyt kuvia 20GB ja varmaan 80% tuplia tai muuten huonoja.
Ilmankos minulla on kone täynnä.
Toisaalta olen kyllä huomannut että iPhoton roskiksen tyhjentäminen tuo levylle lisää tilaa. Vai näenkö näkyjä?
Mitenkäs tuota iPhoto Diettiä käytetään, ettei kielitaidottomana taas tee jotain väärin.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Kyllä ne kuvat katoaa, kun tyhjentää iPhoton roskiksen. Itsellä kesti tovi huomata tämä roskapönttö, olihan siellä sitten tyhjennettävääkin. Mä en ole tohtinut tuota dieettiä kokeilla, ei ole toistaiseksi ajankohtaista.Ossi kirjoitti:Siis kuva jää koneelle vaikka tyhjennän roskiksen, vai?
Ilmankos minulla on kone täynnä.
Toisaalta olen kyllä huomannut että iPhoton roskiksen tyhjentäminen tuo levylle lisää tilaa. Vai näenkö näkyjä?
Mitenkäs tuota iPhoto Diettiä käytetään, ettei kielitaidottomana taas tee jotain väärin.
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Ei kannata mun sitten varmaan siirtyä käyttämään edes iPhotoa kun katoin että nyt on kuvia jotain 20GB, ja lisää on tulossa jatkuvasti.kamina kirjoitti:iPhoto ei toimi kovin hyvin ison kirjaston kanssa, itsekin olen miettinyt että huonot kuvat vois poistaa. Nyt kuvia 20GB ja varmaan 80% tuplia tai muuten huonoja.Wespa kirjoitti:Mikäs siellä kovolla sitä tilaa vie? Lisätilan saamiseen kun on paljon parempiakin vaihtoehtoja kuin iPhoton kirjaston sorkkiminen.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Alkuperäinen pitää aina olla, muokattuja saa hävitellä tai kopioida, siirtää jne.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tuohon kannattaa harkita Lightroomia tai Aperturea, soveltuu paremmin.Hepo kirjoitti:Ei kannata mun sitten varmaan siirtyä käyttämään edes iPhotoa kun katoin että nyt on kuvia jotain 20GB, ja lisää on tulossa jatkuvasti.kamina kirjoitti:iPhoto ei toimi kovin hyvin ison kirjaston kanssa, itsekin olen miettinyt että huonot kuvat vois poistaa. Nyt kuvia 20GB ja varmaan 80% tuplia tai muuten huonoja.Wespa kirjoitti:Mikäs siellä kovolla sitä tilaa vie? Lisätilan saamiseen kun on paljon parempiakin vaihtoehtoja kuin iPhoton kirjaston sorkkiminen.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Itse käytän kyllä Lightroomia, mutta varsinainen kuva-arkistoni on Portfoliossa.
Kts. http://www.extensis.com/en/products/ass ... US&id=2000
-Harri, valokuvaaja
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
-
-
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Ohjelmat ovat digitaalisen valokuvan "työnkulun" tehostajia. Eli pääpaino on kuvien (=ruutujen) valinoissa, niiden massakäsittelyssä (esim. RAW > joku formaatti) jne.
Tietenkin niitä voi käyttää myös kuvien arkistointiin. Mutta minä käsitän varsinaisella kuva-arkisto-ohjelmalla sellaisia kuin esim. Portfolio, iView MediaPro, Shoebox jne.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja mikaha »
Eli mikä se työnkulku silloin olisi? oma kokemukseni on ettei kuvien hallinnointiin ja vallankaan oheistiedon käsittelyyn kannata sotkea liikaa eri ohjelmia. Vaikea älytä miten esim aperturen tekijät ovat ajatelleet kuvia muulla ohjelmalla arkistoitavan, kun vasta aperturen versio 1.5 mahdollisti kuvien sijainnin jossakin kansiossa aperturen tietokannan sijaan. Mitä järkeä kuvia olisi muutenkaan hallinnoida jollain iViewillä ja sitten viedä niitä aperturen kantaan muokatavaksi kun aperturessa joka tapauksessa on kaikki arkistointiin tarvittavat työkalut itsessään.harri kirjoitti:No niin ovat ainakin Adoben ja Applen edustajat itse asian esittäneet kun olen useammassakin heidän demossaan ko. ohjelmista ollut.
Ohjelmat ovat digitaalisen valokuvan "työnkulun" tehostajia. Eli pääpaino on kuvien (=ruutujen) valinoissa, niiden massakäsittelyssä (esim. RAW > joku formaatti) jne.
Tietenkin niitä voi käyttää myös kuvien arkistointiin. Mutta minä käsitän varsinaisella kuva-arkisto-ohjelmalla sellaisia kuin esim. Portfolio, iView MediaPro, Shoebox jne.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Tässähän se järki nimenomaan on! Apeture ja Lightroom eivät ole tietokantaohjelmia, niissä kuva on aina täyskokoisena jossakin ison "möykyn" sisällä.(vrt. Apeture) iViewissä (Portfoliossa, Cumulus ym.) tallennetusta arkistosta luodaan halutun kokoiset thumbsit, näin jopa 30000 kuvaa mahtuu yhdelle CD:lle. Tämän CD:n voi lähettää kuvia tarvitsevalle asiakkaalle ja hän voi käyttiksestä riippumatta ilmaisella ohjelmalla esim. iView-readerilla nopeasti valita tarvitsemansa kuvat. Saat vaikka miljoona kuvaa läppärillesi ym.mikaha kirjoitti: Mitä järkeä kuvia olisi muutenkaan hallinnoida jollain iViewillä ja sitten viedä niitä aperturen kantaan muokatavaksi kun aperturessa joka tapauksessa on kaikki arkistointiin tarvittavat työkalut itsessään.
Todellista kuva-arkisto-ohjelma ei voi edes ymmärtää jos ei ole sitä koskaan käyttänyt. Todellisuudessa kaikki varsinaiset arkistointiohjelmat hakkaavat mennentullen apeturelightroomit ym. Raw-kuvankäsittelyohjelmat. Hommasin innoissani Apeturen korvaamaan iViewin - perään Lightroomin - nyt käytän taas Media Expressiä. (ent. iView Media Pro) Kuvien selaamiseen, arkistointiin, lajitteluun, paskojen poistoon ja EXIF-tietojen luontiin varsinainen arkisto-ohjelma on kymmeniä kertoja nopeampi (lue parempi) kuin raakakuvien käsittelyyn tehdyt ohjelmat.
lsippu
-
Re: iPhoto: Mikä ohjelma orginaalien poistoon?
Viesti Kirjoittaja ompponainen »
Joten laitan nyt tähän kysymykseni.
Eli onko mitään helppoa tapaa poistaa iPhotosta nuo duplikaatit.
En ymmärrä miten niitä näkyy tuossa Tapahtumat näkymässä.
Omasta mielestäni en ole niitä tehnyt.
Jos olisi jossain täppi poista duplikaatit. Enpä ole sellaista kuitenkaan löytänyt.
-iPhone 13 Pro max
-Apple Watch 5
-
Re: iPhoto: Mikä ohjelma orginaalien poistoon?
Viesti Kirjoittaja Lasse »
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka