Mulle tuli tuollainen viesti 22.11. ja rahat olivat tililläni seuraavana päivänä.
Status-sivun mukaan rahat on siirretty jo 20.11., joten viesti tuli ilmeisesti vähän viiveellä.
Mutta... sitä rahaa tuli 130,00 euroa. En muista mitä niissä mainoksissa tarkkaanottaen luvattiin, mutta eikö se mennyt jotenkin näin: "Osta Mac ja saat iPod Nanon ilmaiseksi"?
Tuo 130 euroahan on 4 gigan Nanon alviton hinta (130*1,22=159). Suomessa ei kuitenkaan koskaan yksityishenkilöille myydessä mainosteta verottomia hintoja, varmasti jokin lakikin kieltäisi sen. Esimerkiksi Jenkeissä "sales tax" (n. 5%) lätkäistään tuotteen hinnan päälle vasta kassalla.
Olisiko jollain tallessa noita Back-To-School-kamppanjan mainoksia tai muistaisiko joku niiden tarkat sanamuodot? Meinaan vaan, että pitäisiköhän ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen...
Sopimusehdot minulla on tallessa, ja siellä kyllä puhutaan näköjään 130 eurosta, mutta eikö tuo ole vähän ristiriidassa niiden mainosten kanssa?
Vuoden 2007 ”Back-To-School” -kampanjan sopimusehdot kirjoitti:
1. Tämä tarjous oikeuttaa koulutusalan asiakkuusehdot täyttävän ostajan (määritelty jäljempänä kohdassa 8) hänen
ostaessaan samalla kertaa yhden kampanjaehtojen mukaisen Mac-tuotteen (määritelty jäljempänä kohdassa 3) ja yhden
kampanjaehtojen mukaisen iPod-tuotteen (määritelty jäljempänä kohdassa 3) (yhdessä ”Kampanjaehtojen mukaiset
tuotteet”) kampanjaan osallistuvalta Apple Store Education -sivustolta ajanjakson 12/09/2007 – 30/10/2007 aikana
saamaan yhden 130€ arvoisen ostohyvityksen, joka vastaa Apple Store Education -sivuston hintaa 4 Gt iPod nanolle
(”Kampanja”).
2. Jos ehdot täyttävä koulutusalan asiakas tätä kampanjatarjousta hyödyntääkseen ostaa muun iPod-tuotteen kuin 4
Gt iPod nanon, hänen on itse maksettava kaikki lisäkulut, mukaan lukien rajoituksetta paikallinen myyntivero, ALV ja
kaikki muut mahdolliset verot ja maksut, jotka ylittävät ostohyvityksen 130€ maksimimäärän
Ovatko kaikki muutkin saaneet 130 euroa? Kysyttiinkö muilta opiskelijakorttia tms. missään vaiheessa? Minulta ei.
Niin, minä siis tilasin 24" iMacin ja 8 gigan Nanon, jos sillä nyt on jotain merkitystä.
Eihän 79 euroa ole ollenkaan paha hinta noin älyttömän mahtavasta soittimesta, mutta oletin kyllä saavani sen viidellä kympillä.