Onko joku löytänyt tai hyväksi havainnut jotkut selkokieliset ohjeet siitä miten kolmannen osapuolen ohjelma, sen tiedostot ja rippeet poistetaan iPhonesta?
Jokunen tunti on tullut plärättyä foorumeita ja kuukkelia ja tavat+ohjeet ovat toinen toistaan sekavampia tai eivät toisten kommenttien mukaan toimi ollenkaan. Päätteellä se ilmeisesti on tehtävä, mitään normaalien kuolevaisten tapaa siihen ei ilmeisesti vielä ole?
Ohjelmien+tiedostojen poistaminen iPhonesta?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ohjelmien+tiedostojen poistaminen iPhonesta?
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
-
Viesti Kirjoittaja Larkki »
Itse poistan ainakin sen Installer.appin avulla ohjelmat pois luurista. Kyllähän se varmaan jättää jotain asetustiedostoja, samoin kuin macin OSX. Tiedostot joita olen itse puhelimeen siirrellyt (pdf-tiedostot, NES romit) poistan samaa kautta kuin lisäsinkin, eli SFTP-ohjelmalla. Voi ne myös poistaa mobile finderilla, jonka saa Installerin kautta asennettua.
-
Se nimenomaan jättää paljonkin kaikenlaista ja siksi ne pitää saada pois. Esimerkiksi Installerilla "poistetussa" widget -ohjelmassa oli paljonkin tallella, sitä ei vain enää näkynyt toimivana. Tuohon toivottavasti tulisi jonkunlainen kolmannen osapuolen ohjelma, koska tilaa tuossa on rajallisesti. Tällä hetkellä elän siinä käsityksessä että käyttispuolelle on luurissa rajattu n.300megaa josta jo pelkästään firmware vie yli 150megaa.Larkki kirjoitti:Itse poistan ainakin sen Installer.appin avulla ohjelmat pois luurista. Kyllähän se varmaan jättää jotain asetustiedostoja, samoin kuin macin OSX.
Pitää alkaa syventyä noihin päätteellä luotaviin roskiksiin ja niiden tyhjennyksiin.
-
Viesti Kirjoittaja Larkki »
se on kyllä totta että sitä tauhkaa kertyy. Maccifoorumilla vaan kaikki on olleet tyytyväväisiä että ohjelmien rippeitä jää kovolle roikkumaan. Jos tiedät mitä voi poistaa niin eiköhän normi unixkomennoilla pääse niistä eroon, sshn kautta voi ajaa. Tai sitten tosiaan käytät sitä sftp ohjelmaa niin ei tarvitse tekstikomentoja antaa vaan voi hiirellä klikkailla.
-
Ei toimi. Root/Library sisältöä ei pysty deletoimaan. Vähintään ohjelmakansiot jää jäljelle, niiden sisällön kyllä saan tyhjäksi. Ei auta vaikka siirtäisi kyseisiä kansioita tason ylemmäs tai alemmas, silti ei anna deletoida - mitään ei vaan tapahdu.Larkki kirjoitti:Tai sitten tosiaan käytät sitä sftp ohjelmaa niin ei tarvitse tekstikomentoja antaa vaan voi hiirellä klikkailla.
Itse asiassa pitääkin jossain välissä kokeilla onnistuisiko samoinkuin noissa komentoriviohjeissa on että jonnekin luodaan roskis, joka sitten on sellaisessa sijainnissa mistä deletointi onnistuu. Josko tuosta samaisesta sijainnista myös sftp:llä antaisi deletoida. Nyt vain pitää etsiä minne se roskis tehtiinkään...
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka