Ja taas meikäläinen kysyy: Mitkä kaikki asiat vaikuttavat tuohon latauksen nopeuteen? Esim. jos saan mesen/adiumin kautta tiedoston niin olen huomanut sen tulevan todella hitaasti. Mistä voin säädellä esim. palomuurin asetuksia ja millaiset ne tulisi olla? Voiko langattoman tukiaseman oma palomuuri vaikuttaa asiaan?
Kiitokset jo etukäteen!
Tiedostojen latausnopeus!
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tiedostojen latausnopeus!
Viesti Kirjoittaja Jusba81 »
-
Viesti Kirjoittaja hrmh »
Adiumissa on jokin ongelma (tiedostettu), ei pitäisi mitenkään olla yhteydessä latausnopeuteen muuten. Tämä siis johtuu vaan tosta ohjelmasta, haen linkin:
http://trac.adiumx.com/wiki/FileTransfer
"Adium's file transfer is not complete and may work sometimes and not others. We are very aware of these issues and the importance of file transfer support, but unfortunately the complicated and varied nature of file transfer means that libpurple's file transfer support is limited."
.. sieltä löytyy lisää infoa asiasta, minulle se on lähinnä sellasta "mahna mahna simsala samsala" kieltä, luultavasti korjaavat joskus.
(Itse käytän joko Skypeä tai macirssiä tiedostonsiirtoon)
http://trac.adiumx.com/wiki/FileTransfer
"Adium's file transfer is not complete and may work sometimes and not others. We are very aware of these issues and the importance of file transfer support, but unfortunately the complicated and varied nature of file transfer means that libpurple's file transfer support is limited."
.. sieltä löytyy lisää infoa asiasta, minulle se on lähinnä sellasta "mahna mahna simsala samsala" kieltä, luultavasti korjaavat joskus.
(Itse käytän joko Skypeä tai macirssiä tiedostonsiirtoon)
Macbook pro 15,4", late 2015
Galenos, rakastettuni
Galenos, rakastettuni
-
-
Viesti Kirjoittaja ArttuL »
Duunissa käytän freelancereiden kanssa Skypeä hyvinkin taajaan. Tarkoittaa: he ottavat minuun yhteyttä mieluummin Skypellä kuin kännykällä, taloudellinen kysymys. Tiedostojen siirto minulle päin onnistuu todella hienosti, mutta kun itse lähetän, niin on kuin purukumissa polkisi. Onko syynä firman WIndows-serverin palomuuri vai mikä? Omasta macistani olen ottanut palomuurin kokonaan pois päältä, koska luulen, että firman puolesta on varmaan kaikki mahdolliset kanaverkot kytkettynä. ... ja olen ainut macin käyttäjä...!
-
Viesti Kirjoittaja ogc »
Adium ei tue siis direct connect tiedostonsiirtoa vaan se kierrättää tiedostot sieltä jostain omien servereidensä kautta, tästä johtuu se auttamaton hitaus. On kyllä muita clienttejä jotka osaa lähettää sen tiedoston ihan suoraa kierrättämättä, aMsn taitaa olla yksi sellainen client. Itse käytän adiumia muuten mutta tiedostoja siirrän joko amsn:llä tai sitten jollain muulla tavalla.
-
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka