Joku saattaa tästäkin uutisesta ilahtua...
http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Ra ... 5232151129
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja macqmin »
Viesti Kirjoittaja MarQ »
tulihan sieltä. keikkaloita ja muuta mussiikkihärdelliä.MacNifica kirjoitti:Tuliko sieltä joskus muka jotain ohjelmaakin?MarQ kirjoitti:nojaa. extran lakkauttaminen välttämättä niin fiksu teko ollu. aika persiestä oikeestaan.vintaque kirjoitti:Jahas, taitaa Yleisradiokin osata kerran kymmenessä vuodessa tehdä jotain fiksua.
Viesti Kirjoittaja KinZZa »
Tuo taisi olla siis tilapäisratkaisu. Ensi syksynä samalla kanavapaikalla näytetään SVT Europaa. Eli YLEn toimesta kahdella kanavalla viidestä näytetään ruotsinkielistä ohjelmaa. Sekö on sitä paljon puhuttua tasa-arvoa?macqmin kirjoitti:Yle TV1:n lähetykset aloittavat Yle Ekstralta vapautuvalla kanavalla, eli jatkossa TV1:n lähetyksiä tulee kiinteillä "poltetuilla"teksteillä varustettuinakin...
Joku saattaa tästäkin uutisesta ilahtua...
Viesti Kirjoittaja macqmin »
Viesti Kirjoittaja Jone »
"Meitä" on tämän kirjoitushetkellä jo n.8000 joita tämä ei suuresti miellytä. Nimi alle jos ken tahtoo.. http://www.got.to/pelastayleextraKinZZa kirjoitti:Ja vielä on omasta puolestani lisättävä, että kyseinen kanava - Extra siis - on ollut katsotuin kanava meidän taloudessa arkisin ennen klo 18. Kamppaillut myös kokonaisuudessaan tasapäisesti katsotuimman YLEn kanavan tittelistä. Keikkoja sekä suoria urheilutapahtumia on tullut katsottua. Pidin ansiokkaana, kun näyttivät lähes ex tempore Jarkko Niemisen ja Roger Federerin välisen finaalin muutama viikko takaperin. Ja suurimmat ruusut kanavalle annan Englannin jalkapallomaajoukkueen pelien lähettämisestä.
No ratkaisuhan se on tämäkin ratkaisu.![]()
Jotenkin sellainen kutina, että tuohon YLEn toimintaan on tulossa suuria muutoksia. Eikä niitä ole johtamassa Jugner.
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Ei voi väittää, että oli kannattava kanava ohjelmien suhteen. Niitä kun ei sille riittänyt.Jone-51K kirjoitti:Itse en näe niinkään turhana sellaista mikä tuottaa toiselle mielihyvää. Joskus voi unohtaa sen oman navan ympärillä pörräämisen.
Joidenkin mielestä enemmän vähemmällä on hyvä. Mietitään vaikka... ööö... televisiomaksuja. Nythän mennään siihen suuntaan, että televisiomaksu säilyy samana, mutta kanavat vähenevät. Ne, jotka eivät televisiomaksuja maksa ovat toisaalta huonoja arvostelemaan. Nyt vain tilanne on mielestäni menossa huonompaan suuntaan niiden osalta, jotka maksua maksavat. Heidän maksuillaan lähetetään siis viidellä televisio-kanavalla lähetyksiä, joissa kahdella kanavalla tarjonta on _minun mielestäni_ suunnattu enemmänkin ruotsinkieliselle väestölle. Jos tämän suhteuttaa väkilukuun, tulisi minun järjenjuoksuni - hidasta, myönnän - Suomessa olla 2 miljoonaa ruotsinkielistä asukasta. Eihän se nyt tietenkään täysin noinkaan mene, mutta jokin tässä YLEn tekemässä ratkaisussa ei toimi.Viizei kirjoitti:Ihan hyvä, että Extra lopetettiin. Turhin kanava tähän asti.
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Vertasin ohjelmatarjontaa muihin YLEn kanaviin..KinZZa kirjoitti:Ja vielä siihen Extran turhuuteen: muistithan verrata sitä pelkästään YLEn kanaviin?Viizei kirjoitti:Ihan hyvä, että Extra lopetettiin. Turhin kanava tähän asti.
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Kaikki aloittelevat kanavat lähettävät aluksi vähän ohjelmaa. YLE:n toiminnassa ihmetyttää jatkuva kelkan kääntäminen. Ei ole kauaakaan, kun Extraa promottiin isolla näkyvyydellä. Nuoret katsojat, joille ei ole kunnollista musiikkitarjontaa televisiossa, saatiin hyvin kanavalle mukaan. Tuosta olisi pystynyt kehittämään, vaikka mihin suuntaan. Onneksi on vielä YLE Teema. Itse olisin nähnyt Extran populaarikulttuurin laatukanavana, Teema dokumenteille, elokuville ja "korkeakulttuurille". Siis karkeana jakona, Jimi Hendrix –dokumentit saa näkyä Teemallakin.Viizei kirjoitti:Extralla ohjelmaa tuli yleensä vain iltaisin pari tuntia. Ja tuo alkuperäinen hymiö tuossa viestissä ei näyttäne vaikuttaneen mihinkään, kun kaikki rupesivat kyselemään..
Viesti Kirjoittaja Lare »
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Mulle jäi vähän epäselväksi YLE:n logiikka tässä asiassa: jos Extran paikalle tulee "kiinteästi poltettu" Ykkönen, niin mites muiden YLE-kanavien tekstitysongelmat sitten hoidetaan - vai eikö niitä ole? Toisekseen, siinä kiinteästi poltetun paikallahan aloittaa jossain vaiheessa se joku FST:n uusi systeemi, mites ne tekstit sitten toimii?Lare kirjoitti:Sanoisin että oikea päätös tämä tekstin poltto, vaikka insinööriä harmittaakin hienon teknisen mahdollisuuden häviäminen.
Viesti Kirjoittaja Sikari-Sakari »
Viesti Kirjoittaja Macco »
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Itse olin kyllä tyytyväinen kuultuani että extra lopetetaan, kun en sitä ikinä katso, mutta se että se korvataan vaan kopiolla ykkösestä, ei kyllä auta mitään. Toivoin, että olisi ennemmin annettu vaikka lisää kaistaa muille kanaville...mutta ei...Macco kirjoitti:En pahemmin katsele YLEn kanavia, mutta Extran lopettaminen ottaa päähän. Maksan TV-maksua siksi, että koko kansalle, YLEn periaatteiden mukaisesti, tuotettaisiin sekä vakavaa, että vähemmän vakavaa ohjelmaa. Nyt iso osa kansasta uhkaa jäädä ilman kunnolla tuotettua sisältöä. Tilanne alkaa vaikuttaa siltä, kuin maksaisin TV-maksua tyyliin jollekin Neloselle, joka näyttää sellaista ohjelmaa kuin huvittaa.
Mää voin valittaa, kun maksan TV-maksuni
Viesti Kirjoittaja TheKraken »