Minulla on Mac OS X 10.4.11 versio ja ladatessani sivulta ( http://www.apple.com/support/downloads/ ... intel.html ) Mac OS X 10.4.9 Combo Updaten kone ei anna asenta sitä... Ruutun ilmestyy teksti: "Ohjelmistoa yhdistetty Mac OS X -päivitys (intel) ei voida asentaa tälle taltiolle. Taltio ei täytä päivityksen vaatimuksia. "
Puuttuuko minuta siis joku aiempi päivitys vai mitä se tarkoittaa? Kun yritän valita Macintosh HD -kovalevyä se iskee tuon tekstin.
Jos tosiaan haluat downgreidata 10.4.9:ään, sinun pitää ensin tehdä Archive & Install (Arkistoi ja asenna) -asennus 10.4:n asennuslevyllä ja sitten päivittää 10.4.9:ään.
Joo tein tuon arkistoi-asenna -asennuksen läpi mutta se ei missään vaiheessa kysynyt mitään päivitysohjelmaa tai antanut tilaisuutta asentaa 10.4.9 -päivitystä joka minulla on konellani kansiossa... Missä vaiheessa/kuinka se pitää tehdä... Ilmoittelee edelleen että "Ohjelmistoa yhdistetty Mac OS X -päivitys (intel) ei voida asentaa tälle taltiolle. Taltio ei täytä päivityksen vaatimuksia. "
Nyt minulla on kuitenkin koneellani se previous system -kansio.
Nyt mulla on (macbook pro:ssa) versio 10.4.10. Software updatesta löytyi 10.4.11 (mikä mulla oli jo silloin koneen hankittuani) arkistoi ja asenna taannutti siis konettani ja saan kyllä päivitettyä automaattisesti siihen 10.4.11:sta, mutta miten onnistun asentamaan 10.4.9:n jonka olen ladannut kansioon koneelleni?
Ei onnistu valitettavasti mitenkään. 10.4.10 on uudempi kuin 10.4.9 joten et voi asentaa päivitystä. Ja jos asennuslevyiltä asentuu koneelle suoraan 10.4.10, niin ainoa vaihtoehto saada 10.4.9 on löytää jostain vanhempi samanmallisen koneen asennuslevysetti, jos sellainen on olemassa.
Jos sun tosiaan pitää saada esim. jonkun ohjelman yhteensopivuuden takia 10.4.9-versio, etsi täsmälleen vastaavan konemallin 10.4.9-versioiset levyt jostain. Sellaiset on nimittäin olemassa: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303315. Viimeisimpienkin MacBook Pro -koneiden kanssa on alunperin tullut 10.4.9, ja vasta myöhemmin 10.4.10.