Hehe..
Toissapäivänä pamahti koneesta levy.
Juurikin tuollainen mainittu seagaten platta siellä oli. Kone käynnissä normaalisti->rantapallo->jumitti->ei reagoi mihinkään->virtanapista kiinni->reboot->tulee omenalogo ja hyrrä pyörii, annoin olla siinä 45min->OS X 1cd sisään+bootti+c->levynkorjaus->levyä ei voida korjata ja tuhat punaista virhettä.
Soitin Applelle koulussa ollessani, mutta eivät voineet tehdä asialle mitään, kun ei olult sarjanumeroa käsillä.
Kone oli _ALLE KOLME KUUKAUTTA_ vanha. Sellainen keskimmäisen mallinen valkoinen MacBook.
Täytyy tänään soittaa AppleCareen uudestaan sarjanumeron kera... Suunnaton kyrpiintyminen kyllä on, kun varmuuskopioita en ollut noin uudesta koneesta vielä edes ottanut, ja tiedostoja oli ihan sairaan paljon. Eikös Applen kuuluisi maksaa levyn palautuksesta johtuva summa? Mikäli jotakin vikinää tulee Applen suunnalta, tulisiko minun soittaa kuluttaja-asiamiehelle? Onko Applen velvollisuus korjata virheellisestä tuotteesta aiheutuneet vahingot, vai onko minulla mahdollisuutta saada jotakin muuta korvausta.
Mietin vaan, että jos takuuseen lähetän, niin nehän vaihtaa mulle kovalevyn, mutta enhän mä sitä vanhaa takaisin saa, eli en voi edes itse yrittää pelastaa sieltä tiedostoja? Eikös vaan?
Ja vielä yksi kysymys: Mitätöikö kovalevyn itse vaihtaminen takuun?
Aika simppeliltä hommalta vaikuttaa. Entäs muistikampojen vaihto?
Suoraan sanoen kyllä v*tuttaa ihan suunnattomasti.