Kuvien arkistointiohjelma
-
-
Re: Kuvien arkistointiohjelma
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »

-
Viesti Kirjoittaja SwitchX »
Samaa olen itsekin miettinyt. iPhoto on toki ihan kätevä peinillä kuvamäärillä. Itselläni kuvamäärä tahtoo väkisin pursua yli 2000 kpl, vaikka olenkin ihan tavallinen "sunnuntaikuvaaja". Tällaisella määrällä ainakin itselläni on ollut ongelmia. Esimerkiksi "vie" -toiminto lakkasi toimimasta.Mitä kuvien arkistointiohjelmaa suosittelette?
-
Viesti Kirjoittaja Boogieman »
Olen ymmärtänyt, että iView olisi hyvä softa. Sipun Lauri käyttää sitä käsittääkseni, ja hänellä on kuvia todella paljon. saldo on noin 40000 per vuosi. Portfolio lienee kanssa käyttökelpoinen.
iView ei ole edes ihan älyttömän hintainenkaan, jotain 200 ja rapiat. Aion hankkia sen itselleni lähitulevaisuudessa. Nyt jos jollain on esittää parempaa, olen pelkkänä korvana.
iViewissä on myös monipuoliset kameradatan käsittelyominaisuudet.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mikä iPhoton versio? Kannattaa muistaa että se "uusin" iLife 04 (tammikuu 2004) mukana tulevan iPhoton pitäisi olla huomattavasti nopeampi, kymmeniintuhansiin kuviin asti. Eli koska olet koneen hankkinut, riippuu mikä bversio sulla on...Samaa olen itsekin miettinyt. iPhoto on toki ihan kätevä peinillä kuvamäärillä. Itselläni kuvamäärä tahtoo väkisin pursua yli 2000 kpl, vaikka olenkin ihan tavallinen "sunnuntaikuvaaja". Tällaisella määrällä ainakin itselläni on ollut ongelmia
-
Pitäisi olla ihan viimeisin versio ja aiemmista ei edes ole kokemuksia.Mikä iPhoton versio? Kannattaa muistaa että se "uusin" iLife 04 (tammikuu 2004) mukana...
Olen yrittänyt pitää kuvien määrän sopivan pienenä. Siitä on ollut apua. Mukavaa olisi toki saada kaikki säilyttämisen arvoiset kuvat siihen selattavaksi. Suurien kuvamäärien pyörittäminen on toki raskasta ja kone on vain G4@800.
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
sen saat lisäki ostettua Storesta.
Suuremmille kuvamäärille (yli 100000) suosittelen Cumulusta ja Portfoliota. Päivitin
juuri Portfolion 7.01:si, siinä kun on tuo mielenkiintoinen WEB-jako mahdollisuus. Täytyy
ensin testata miten toimii .macin kanssa. Jos saisi talven aikana luotu vaikka .macin site-
osastolle hakusanojen pohjalta toimivan kuvakaupan?
L. Sippu
-
Vaikuttaa hyvältä ja kyllähän tuota on täällä myös kehuttu. Eihän se toki ilmainen ole, mutta halvalla/ilmaiseksi ei yleensä hyvää saa. Kiitos neuvoistaiView on uskomattoman hyvä valinta, todella monipuolinen hintaansa nähden,
sen saat lisäki ostettua Storesta.

-
Kyllä se varmaan tulee hankittavaksi.
Photarin kuvaselainhan tulee kameradataa ainakin CS:ssä, mutta ei siitä taida olla vähänkään järeämmässä käytössä mihinkään.
Olikos se niin, että iViewilläkin sain jonkin sortin tietokantaa pidettyä? Vai tarviiko siihen sen Portfolion tai Cumuluksen? Ois kiva saada haettua metadatan mukaan kuvia.
Vielä kivempi, jos sais siltä pohjalta nettisivun, josta vois selaimella suorittaa hakuja. Vois vähän jakaa kuviaan ystävienkin kanssa.
Portfoliokaan ei ole ihan sairaassa hinnassa, mutta iViewhän niistä taitaa edullisin olla.
-
Viesti Kirjoittaja merihessu »
http://www.iview-multimedia.com/
<Olikos se niin, että iViewilläkin sain jonkin sortin tietokantaa pidettyä?>
Sehän se idea on. Kuvat yms filut voi fyysisesti sijaita missä vain. Thumbnaileja voi selata vaikka varsinaiset fileet olis jääkaapissa. Hakuja voi tehdä monenlaisia. Demo toimii 3vk. Sillä voi tehdä myös yksinkertaisia nettisivuja. Tietokantoja voi yhdistellä yms. Huom! epsejä se ei avaa itse, pystyy näyttämään embeddatun esikatselukuvan.
Itse käytän sekä iViewtä että iPhoto (4st)a. Vähän eri tarkoituksiin. iPhotoBuddyllä saa kuvakannan jaettua sopiviin palasiin iPhotolle, kyllä muutama giga pyörii kohtuudella (mdd 2x867).
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Asiasanoja ja kategorioita voi syotella. Mielestani nuo tosin oli aika kankeasti toteutettu kun viimeksi kokeilin, esim arvojen kopiointi kohdasta toiseen tai tuhanteen ei tuntunut kovin tehokkaalta.
iPhotoa jos ajattelee kannattaa muistaa etta toimii vain online-materiaalilla. Lisaksi iSoftien hinku tehda hakemistorakenteet oman mielen mukaan voi arsyttaa.
-
Viesti Kirjoittaja Bob the Builder »
Download your free myCumulus 6 here.
(Free myCumulus is only available from December 18 - 26, 2004)
-
-
Viesti Kirjoittaja JIH »
Kuvien arkistoinnissa minulle ei ole selvinnyt sellainen perusseikka kuin ohjelmien tapa käpistellä hakusanoja. Silmäilemäni ohjelmat tuntuvat pitävän omaa kirjanpitoa laittamistani hakusanoista, jossakin omissa tiedostoissaan, sen sijaan, että hakusanat laitettaisiin itse kuvan IPTC-kenttiin, jolloin niiden perusteella saisi tehtyä hakuja millä tahansa kykenevällä ohjelmalla. Vai halutaanko tuossa kenties originaali pitää täysin koskemattomana? Onko kenties jokin syy, miksi ei kannattaisi täyttää originaalin IPTC-kenttiä?
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
iView on mulla kaytossa. Ei ole Applesoftaa, oma pieni firmansa Englannin saarella. i-liite taisi olla kaytossa jo ennen Applen iNvaasiota. On muuten myos liteversio olemassa, jossa tosin ominaisuuksia on aika rankasti rajoitettu (RAW-tuki, JPEG-rotate).
-
Viesti Kirjoittaja mazbi »
Onko iView myös näitä ohjelmia jotka tallentavat kuvan tiedot johonkin muualle kuin kuvan metadataan?
-
Viesti Kirjoittaja nisse »
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka