Yleensä pyrin välttämään cross-postausta, mutta naapurifoorumilta ei ainuttakaan vastausta tähän tullut, joten...
Spotlight ei löydä mitään sähköpostiviestejä eikä myöskään Mail.app:n haku anna mitään tuloksia haettaessa, eli ei yhtään mitään yhtään millään hakusanalla.
Käytössä on kaksi IMAP tunnusta, toinen OS X 10.4. Server sähköpostiin (Cyrus IMAP) ja toinen Exchangeen (SBS 2003). Lisäksi Mail.appiin on asennettu lisäosina MailTags, MailActOn ja GPG. OS X version on 10.4.10 ja kaikki updatet asennettuna. Samat kilkkeet on myös kannettavalla, jolla haku toimii moitteetta. Oikeudet on korjattu, mailboxit rakennettu uudestaan ja cachet tyhjennetty. Lisäksi Spotlight indeksi on rakennettu uudestaan.
Vinkkejä mitä seuraavaksi??? Hieman invalidisoi tuota mailin käyttöä kun haku ei toimi... Mainittakoon vielä, että osa älykkäistä postilaatikoista toimii, osa ei (sellaiset, joissa haetaan esim. koko viestistä tiettyjä hakusanoja eivät toimi).
Kiitos kaikesta avusta jo etukääteen!
Spotlight ja Maili hajonneet
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Spotlight ja Maili hajonneet
Viesti Kirjoittaja juksu »
-
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Järjestelmäasetukset / Spotlight / Yksityisyys >> vedä kovalevysi siihen ikkunaan ja sen jälkeen poistat sen ja suljet ohjelman. Nyt Spotlightin pitäisi indeksoida uusiksi.valvoja kirjoitti:Ei toimi mullkaan spotlight enää. MIten sen sai tekemään indeksoinnin uudestaan?
Jos ei onnistu, niin tee homma Päätteellä. Kirjoita sinne
Koodi: Valitse kaikki
sudo mdutil -E /
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Tuo jää odottelemaan ylläpitäjän salasanaa, mikä pitää antaa. Tietoturvasyistä salasanamerkkejä ei tulostu ruudulle, vaan kursori on paikallaan kun salasanaa laittaa.AppleFarmer kirjoitti:Jos ei onnistu, niin tee homma Päätteellä. Kirjoita sinneja paine enteriä. Jos ei vieläkään onnistu, niin kokeile - -Koodi: Valitse kaikki
sudo mdutil -E /
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Täälläkin Spotlight -ongelma
Viesti Kirjoittaja suZiE »
Yleensä tämä elo ompun kanssa on ollut ruusuista, kunnes nyt yht'äkkiä Tikruni Spotlight alkoi sekoilemaan. Sikäli harmillista, kun olen tottunut sitä käyttämään
Tähän mennessä olen tehnyt seuraavia asioita:
1) kokeillut Spotlessia
2) kokeillut spotlightin omien asetusten kautta saada indeksointiin eloa
2) kokeillut threadissa mainittua sudo mdutil -E / . Tästä sain vastaukseksi Error, no index found for volume. Tämän lisäksi olen kokeillut jotain muitakin mdutil -komentoja, joita olen englanninkielisistä foorumeista bongannut.
3) Asentanut tiikerin jo monta kertaa uudestaan sillä seurauksella, että Spotlight on toiminut hetken aikaa, kunnes se on taas päättänyt lakata toimimasta.
Mikähän ihme tuon Spotlightin voi oikein sekoittaa? Yleensä kun tuo ei toimi, takkuaa Finderikin hiukan, eikä Mailinkaan hakutoiminto onnistu.
Jos jollakulla olisi vielä taskussaan joku sellainen keino, jota en ole vielä keksinyt kokeilla, olisin innokas kokeilemaan. Tässä haaveilen Leopardin ostosta, mutta en tiedä onko sekään mikään autuaaksi tekevä asia, pelkään että spotlight alkaa siinäkin sekoilemaan...(hyvä asenne, tiedän
)

Tähän mennessä olen tehnyt seuraavia asioita:
1) kokeillut Spotlessia
2) kokeillut spotlightin omien asetusten kautta saada indeksointiin eloa
2) kokeillut threadissa mainittua sudo mdutil -E / . Tästä sain vastaukseksi Error, no index found for volume. Tämän lisäksi olen kokeillut jotain muitakin mdutil -komentoja, joita olen englanninkielisistä foorumeista bongannut.
3) Asentanut tiikerin jo monta kertaa uudestaan sillä seurauksella, että Spotlight on toiminut hetken aikaa, kunnes se on taas päättänyt lakata toimimasta.
Mikähän ihme tuon Spotlightin voi oikein sekoittaa? Yleensä kun tuo ei toimi, takkuaa Finderikin hiukan, eikä Mailinkaan hakutoiminto onnistu.
Jos jollakulla olisi vielä taskussaan joku sellainen keino, jota en ole vielä keksinyt kokeilla, olisin innokas kokeilemaan. Tässä haaveilen Leopardin ostosta, mutta en tiedä onko sekään mikään autuaaksi tekevä asia, pelkään että spotlight alkaa siinäkin sekoilemaan...(hyvä asenne, tiedän
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja painman »
Mulla on Leopardissa nyt semmonen Spotlight ongelma, että kun klikkaan tota suurennuslasia oikeassa yläkulmassa ja kirjoitan siihen kenttään jotain ei tapahdu mitään, mutta jos klikkaan välillä työpöytää tai jotain muuta ja sitten uudelleen suurennuslasia, niin hakutulokset napsahtaa ruutuun välittömästi.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka