p-veli kirjoitti:Speksit ja speksit. Varmasti toimii, kun kyseessä on core2duo. Neljäkin (2x2Gb) voit laittaa, mutta käytettävissä on silti vain 3Gb...
Oletkos varma, että 2 * 2 GB toimii? Linkkiesi takaa löysin tekstin
"Apple officially supports 2.0 GB of RAM, but third-parties have been "unofficially" able to upgrade it to 3.0 GB of RAM using one 1 GB module and one 2 GB module."
, mutta siinäkin puhe on vain 1 GB + 2 GB -konfiguraatiosta.
Jos joku voi vahvistaa sen, että Core 2 Duo (ei Santa Rosa) MB toimii kahdella 2 GB Kingstonilla siten että käytössä on 3 GB muistia, niin käyn sellaiset hakemassa. Jatkoa ajatellen ostan siis mielummin 2 * 2 GB kuin 1 GB + 2 GB.
p-veli kirjoitti:Tuosta ja tuosta saat vähän lisää vakuutteluja. Googlea voit myös itse käyttää...
(Epäsuorasti) väittävät toimivan:
"NOTE: A 4.0GB (2GB x 2 Pair) configuration was also tested by 'popular demand'. Although the Core 2 Duo Macs are limited to 3.0GB addressed, the 4GB Set (2GB x 2 Pair) does appear enable 128 Bit addressing. While there does seem to be a small performance benefit gained with the 4.0GB vs. 3.0GB config, we'd recommend sticking with 3.0GBs max (in Core 2 Duos) unless you absolutely are seeking every last trickle of performance boost possible"
Mitäs eroa on KTA-MB667/2G ja KVR667D2S5/2G 2GB? Ennemmin mainituissa näkyy toimitusaikaa olevan jonkun verran, jälkimmäiset saisi nopeammin kuin Transcendit verkkokaupasta.
Rok rok kirjoitti:Mitäs eroa on KTA-MB667/2G ja KVR667D2S5/2G 2GB? Ennemmin mainituissa näkyy toimitusaikaa olevan jonkun verran, jälkimmäiset saisi nopeammin kuin Transcendit verkkokaupasta.
Olisiko KTA vain Apple speksatut muistit niin helpottaa ostotapahtumaa
jshki kirjoitti:Tänään laitettu kahteen koneeseen KTA-MB667/2G x 2 , mutta mitä helkutin rasvaa niissä vanhoissa muistipalikoissa, piirasvaa!? Onko ollu muilla!?
Eipä kyllä ollut täällä. Jännää. Eivätkö siellä Kiinassa osaa käyttää piirasvaa kunnolla? Rev A -MacBookeista jotkut kärsivät liian rennolla kädellä laitetusta piirasvasta prossuissa.
jshki kirjoitti:Tänään laitettu kahteen koneeseen KTA-MB667/2G x 2 , mutta mitä helkutin rasvaa niissä vanhoissa muistipalikoissa, piirasvaa!? Onko ollu muilla!?
Mulla oli sama, tosin näytti pikemminkin siltä, kuin olisi ollut hapettumaa niissä kontakteissa. Sellaista valkoista töhnää. Ajattelin jo, että miten ihmeessä mä olen muka saaut kosteutta sinne muisteille, mutta ilmeisesti kyse ei olekaan siitä
ZipLed kirjoitti:Taitaa lukea manuaalissa, että se rasva on siellä ihan tarkoituksella.
Mistä tuo manuaali löytyisi, ihmetyttää todella koska koskaan ei ole tullut vastaan vastaavaa.. hapettumaa se ei ole.. no Kiinan ihmeitähän tämä mun ja kaverin MacBook on..
"it turns out that the compound is actually a non-conductive, lithium grease that's applied to ease the installation of RAM chips and it's totally harmless. Some claim that the grease was added because MacBook RAM slots are slightly too thin for the chips."
Nämä käyvät ilmeisesti myös santa rosa-macbookiin?? Mulla on viipynyt pitkään tilaus noista transcendeistä, ajattelin että voisihan toki vaihtaa tuotteen, jos nuo tomivat yhtä hyvin?
Nämä käyvät ilmeisesti myös santa rosa-macbookiin?? Mulla on viipynyt pitkään tilaus noista transcendeistä, ajattelin että voisihan toki vaihtaa tuotteen, jos nuo tomivat yhtä hyvin?
Kyllä pitäis käydä soitin ennen tilausta ja varmistin asian.
Kyllä käy. Pari viikkoa sitten hain samaiset kammat santa-rosa mb:hen. Hinta putoilee sitten koko ajan näköjään. Mä en tosin ostanut tuota kittiä vaan 2 kpl yksittäisiä 2GB kampoja. Niiden yksittäisten hintakin on tullut taas alas joka viikko ja tuo 4gb KIT on ekaa kertaa edullisempi kuin kaksi erikseen ostettua. Nyt on halpaa muistia.
Laitoin samasta paketista tilauksen vetämään, mutta heikolta näyttää että lähiaikoina saisi. Ainakin jos tilaushistoriaa tarkastelee.
Macbook tulee muutaman päivän päästä postista ja puolentoista viikon päästä olisi tarkoitus lähteä pois pääkaupunkiseudulta joulua viettämään. Jos haluan muistit matkaani, on varmaan syytä ostaa palikat muualta. Osaako joku vinkata toista edullista ostopaikkaa Kingstoneille..?
Viimeksi muokannut kurimus, 9.12.2007 klo 21.29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaeno kirjoitti:
Laitoin samasta paketista tilauksen vetämään, mutta heikolta näyttää, että lähiaikoina saisi. Ainakin jos tilaushistoriaa tarkastelee.
Totta puhut, tulikohan hötkyiltyä oman tilauksen suhteen.