LariFari kirjoitti:Mikäli on kyse semi-pitkistä teksteistä suoraan nettiin, käytän ihan leikekirjaa hyödyksi. Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan maalaan tekstin ja omppu+c ennen lähettämistä, miksikö?
No ei tuostakaan apua ole, jos se rantapallo vain rullaa ja rullaa niin, että koko kone on jumissa.
Nimim. 4 reinstallia 1,5 vuoden aikana. Ihan kuin Windowsia käyttäisi.
Eipäs tuossakaan ole kuin oma ammattitaidon puute kyseessä, ei kukaan joka koneista tietää niin osta pakettikonetta.
parhaimman hinta-laatu suhteen saa kun kasaa osat itse.
Infeliz kirjoitti:Eipäs tuossakaan ole kuin oma ammattitaidon puute kyseessä, ei kukaan joka koneista tietää niin osta pakettikonetta.
parhaimman hinta-laatu suhteen saa kun kasaa osat itse.
Kun Mac Pro tuli markkinoille, vastaavaa et olisi pystynyt kasaamaan osista, puhumattakaan että siinä olisi toiminut OS X. Nyt pystyy, mutta ei silloin. Tämä asia silloin kyllä tuli selvitettyä alan sivustoilla. Se että näin saattoi olla perustuu tietysti siihen että Apple pitää mallin hinnan yleensä samana seuraavaan päivitykseen saakka, ja sinä aikana komponenttien hinnat ehtivät laskea selvästi.
Ilmeisesti en tiedä koneista mitään, kun ostan aina "pakettikoneen" ja olen hyvin tyytyväinen.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Repe Ruutikallo kirjoitti:Ilmeisesti en tiedä koneista mitään, kun ostan aina "pakettikoneen" ja olen hyvin tyytyväinen.
Tai sit sie tiedät liikaa koneista. Ja ostat suoraan toimivan paketin.
Minä näen asian niin, että niin kauan kuin konetta haluaa harrastaa, sen kasaa itte. Siinä vaiheessa kun koneella harrastaa, niin sillä kasaamisella ei välttämättä ole suurtakaan merkitystä. Mutta kun koneesta tulee työväline, niin sen ostaa "valmiina".
Tokihan on henkilöitä, jotka kasaavat koneita työkseen, mutta mitä muutaman tällaisen henkilön puheista olen saanut selvää, ei oman koneen kokoonpanolla ole hirveää merkitystä. Tahtoo olla, että harva viittii töitänsä kotia tuua. Paitti minä, mutta minua ei lasketa . Ja etätyö on kivaa...
LariFari kirjoitti:Mikäli on kyse semi-pitkistä teksteistä suoraan nettiin, käytän ihan leikekirjaa hyödyksi. Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan maalaan tekstin ja omppu+c ennen lähettämistä, miksikö?
No ei tuostakaan apua ole, jos se rantapallo vain rullaa ja rullaa niin, että koko kone on jumissa.
Nimim. 4 reinstallia 1,5 vuoden aikana. Ihan kuin Windowsia käyttäisi.
Tuota, jos noin kovasti jumittelee, tsekkaapas muistikilkkeet koneesta. Vaikuttaa enempi rautavialta tommonne.
Useampia IVO-buutteja on pitänyt tehdä eikä asennuslevyn tarkistukset tai mikään muukaan tarkistus ole löytänyt mitään vikaa.
Leopardissa osa ongelmista on poistunut, mutta mm. AFP-yhteys toiselle koneelle tuottaa Kernel Panicia.
Enkä edes ole ainoa jolla Mac ei toimi kuin unelma. Niin paljon olen ihmisiltä itkua ja valitusta kuullut suunnasta jos toisesta kaikenlaisista pikkuongelmista.
Aijoo, PPC-iBook oli 3,5 vuotta käytössä ilman mitään vikaa. Nyt on talossa 2 Intel-iMacia ja molemissa on pikkuvikoja aivan liikaa.
Mahdollisesti olemme menossa huonompaa mäcci-ilmastoa kohden.
Onko Intelin syytä tää?
PPC IMac minullakon toiminut häiriöittä vuodesta 2000.
Ja sitä ennen muut Motorolan sydämellä varustetut vuodesta 1988.
Saas nähdä nyt miten tämä uusi MacBook Pro selviää aikaa myöten.
Ja ainakin videoiden soitto netistä näyttää onnistuvan PuuCeellä hepommin.
S . . keli!
No oikeasti jouduin vähän tappelemaan ja imuroimaan yhtä ja toista jotta saisin noita Nelosen sekä Ylen ja Maikkarin ym. Areenan videoita näkymään ongelmitta Safarilla tai Firefoxilla.
Tässä kävi hiukan kateeksi Wintoosa-kaverien koneita.
ikkäm kirjoitti:No oikeasti jouduin vähän tappelemaan ja imuroimaan yhtä ja toista jotta saisin noita Nelosen sekä Ylen ja Maikkarin ym. Areenan videoita näkymään ongelmitta Safarilla tai Firefoxilla.
Tässä kävi hiukan kateeksi Wintoosa-kaverien koneita.
Nehän on kaikki tehty vain Wintoosalle välittämättä pätkääkään muista käyttiksistä. Saahan sen Macciinkin monella tavalla...
Vista on yhdessä asiassa hyvä; Huonona olemisessa. Kiitän syvästi vistaa, sen takia vaihdoin maciin. Ostin koneen ja siinä vista, no sehän oli täyttä tuskaa ja kone palautettiin rahat takasin ja rahat likoon iMacia varten ja ei varmasti vaikea arvata kumpaan olen tyytyväisempi!
icemaccari kirjoitti:^^Mikä on "moni tapa"? En jaksanut tapella ja pohtia miten nettitv:t näkyisi joten olen luovuttanut ja ollut ilman.
Jos tää oli mulle, niin Windowsin asentamisesta Macciin on foorumilla asiaa ihan himputisti. Ihme jos et ole mitään aiheesta huomannut jos olet yhtään etsinyt.
Ja Ylen tarjonnathan näkyy Macilla (OS X) loistavasti, kaupallisten kanavien kanssa voi sitten tulla ongelmia.
Moi! Kirjottelen tänne ensi kertaa.Ostin viikolla mac minin ja ez drummerin että pääsisin tekemään biisien pohjia kunnolla.Pc:meni hermot vuosia sitä käyttäneenä.Pelikoneena vieläkin pc,mut musa hommiin en käytä enää ikinä pc:tä.Hirvee säätäminen koko ajan ja käsittämättömiä ajureiden katoamisia ym.ym. Huh kun löytyi ratkaisu Mac:stä.Helppoo ja simppelii etsinkin ja Mac sen tarjosi.Pc:n ohjelmiin piti olla lento lupakirja:)SEmmosta se ja matka jatkuu.
PC koneet vielä menee, mutta sen Windowsin mielellään tiputtais sieltä kovalevyltä poies. Jos jostaki löytyis ilmaiseksi tai hemmetin halvalla joku hyvä PC-mylly, niin Gentoo sinne läsähtäis.
Harmi vaan, jos joutuu Windowsin kanssa pelleleilemään vielä kotona opiskelujen tähden.
mestari kirjoitti:PC koneet vielä menee, mutta sen Windowsin mielellään tiputtais sieltä kovalevyltä poies. Jos jostaki löytyis ilmaiseksi tai hemmetin halvalla joku hyvä PC-mylly, niin Gentoo sinne läsähtäis.
Harmi vaan, jos joutuu Windowsin kanssa pelleleilemään vielä kotona opiskelujen tähden.
No sanoisin, että kyllä tuon Gentoon kanssa saa pelleillä vähintään tuplasti enemmän.
Esimerkiksi kokeilin aikoinaan erästä Linux distroa PC-läppäriin sillä tuloksella, että wlan, näyttiksen 3D ominaisuudet, äänikortti eikä webbikamera toimineet out-of-the box (kaikkia en saanut toimimaan koskaan). Lisäksi kaikki softa oli järkyttävän bugista. Windows sen sijaan toimi ihan ok. Nämä ovat toki vain minun kokemuksiani, mutta kun otetaa huomioon, että kyseessä oli ns. "helppo" Linux distro, niin en edes uskalla ajatella mitä tappelua ja pelleilyä Gentoon kanssa olisi ollut 8)
Itellänikin on kokemusta tuosta Fujitsun paskasta takuuhuollosta. Siinä myös palaa aikansa äkkiä. Onneksi on nykyään tämä macbook pro ja alkanut pääsemään jo jotenkin ns. "helpompaan maailmaan ja elämiseen."