Minulla oli ongelmia aluksi saada toimimaan The Sims 2 päivitetyssä käyttöjärjestelmässämme tiikeri 10.4.10. Se oli toiminut moitteettomasti entisessä 10.3.9. käyttiksessä, mutta nyt ei enään suostunut edes avautumaan kunnolla. Poistin koko höskän koneestamme ja yritin asentaa uudelleen. Ei auttanut missään määrin. Asiaan auttoi quicktimen päivitys, mutta ehei, eivät ongelmat siihen loppuneet. No, sainpahan ainakin Simssin asennettua... mutta en pystynyt pelaamaan sitä kunnolla! Pelissä oli selvästi jokin pielessä, nimittäin tekemäni sims hahmot olivat joko a) punaista/vihreää/sinistä pikselimössöä, tai niitä ei ollut ollenkaan. Huonekalujakaan ei kaikkia näkynyt, olivat ns. läpinäkyviä, mutta silti paikoillaan. Simssit vain hävisivät, vaikka olivatkin koko ajan perhepaneelissa yms...
Myöhemmin päivitimme leopardiin ja sain kun sainkin pelin asennettua ja jopa TOIMIMAAN! KUNNES! Yritin asentaa yliopiston ja lemmikit... Avattuani pelin, siellä pyöri VAIN lemmikit lisäosa, mutta yliopistoa se ei tuntenut, vaikka sen olin asentanut? Poistin jälleen pelin ja yritin asentaa uudelleen. Aluksi asensin pelin omalle käyttäjälleni ja yritin ihan peruspeliä avata uudelleen. Se rupesi väittämään, että minun pitäisi asettaa lemmikit levy sisään, vaikkeihan sitä edes ole asennettu? Lisäksi olen poistanut mielestäni kaikki Simssiin liittyvät tiedostot ja yrittänyt hakea haullakin kaikkia. No, laitoin lemmikit sisään ja silloin käski minun asentaa peruspeli uudelleen, vaikka se olikin jo koneella?? Poistettuani jälleen kerran koko rupeaman ja vaihdoin käyttäjää, käynnistin uudelleen koneeni. Asensin peruspelin uudestaan toiselle käyttäjälle ja sain sen toimimaan! Se aukesi ja toimi. Näin, sitten asensin yliopiston. MUTTA kun yritin avata yliopistoa, alkoi se herjaamaan: asenna peruspeli uudestaan...
En tiedä mikä ongelma tässä on, ja kohta en edes jaksa selvittää. Juuri kun saa sen toimimaan, tulee UUSI ongelma. Kohta lähtee vihaista palautetta aspyriin ties mihin, että tälläistä roskaa myydään ihmisille, kun ei niitä saa edes yksinkertaisesti toimimaan milloinkaan... Vielä windowsilla pelatessani luulin sen olevan vain siitä johtuen, ettei sims toimi, mutta ei se kyllä mäkilläkään sen enempää tahdo toimia. Huijausta!
Jos jollakin on ratkaisu kyseiseen pulmaan, olen ikuisesti kiitollinen! Pitäisi varmaan ottaa yhteyttä myös Aspyriin, mutta ei taida englannin kielen taito toistaiseksi riittää.