Terve,
Meikäläisellä on melko mystinen ongelma iDVD:n kanssa, joten jos joku osaa auttaa niin olisin tosi kiitollinen.
Elikkäs: Olen leikannut Final Cut Express -ohjelmalla lyhytelokuvan, jonka haluaisin polttaa iDVD:llä. Poltettava tiedosto toimii editoinnin jälkeen QuickTimessa ja iDVD:n esikatselussa aivan normaalisti, mutta polton jälkeen filmin kuvaan ilmestyy merkillistä pikselöitymistä, jolle en keksi mitään selitystä. Ongelmaa eivät poista tiedostoformaatin vaihtaminen eivätkä iDVD:n asetusten muuttamiset, ja aina homma toimii moitteettomasti polttovaiheeseen saakka. Vasta valmiilla levyllä ongelman voi nähdä.
Kaiken lisäksi elokuvan ensimmäisten levyjen polttaminen onnistui moitteettomasti eikä mitään pikselöitymistä ollut nähtävissä. Tämän jälkeen lisäsin filmiin tekstit ja musiikkia ja vasta tällöin ongelmat ilmaantuivat. Mutta edelleenkin: Myöskään tekstitetystä tiedostosta ei voi erottaa tuota pikselöitymistä QuickTimen eikä myöskään iDVD:n esikatselun avulla, vasta polton jälkeen.
En myöskään ole muuttanut Final Cutin enkä iDVD:n asetuksia tässä välissä. Olen lähes satavarma, ettei ongelma voi johtua Final Cutista eikä myöskään tiedoston muokkaamisesta, koska se kuitenkin edelleen toimii normaalisti ennen polttoa. Myöskään levyt eivät voi olla ongelman syy sillä olen käyttänyt kaiken aikaa samanlaisia DVD-levyjä ja kokeillut polttamista kymmeniä kertoja eri asetuksin aina samoin tuloksin.
Missä siis vika ja kuinka ongelman korjaan?
Ongelma iDVD:n kanssa
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ongelma iDVD:n kanssa
Viesti Kirjoittaja mierolainen »
-
Moro!
Viesti Kirjoittaja jplaulumies »
Valitettavasti en pysty tuohon sinun ongelmaasi vastata, mutta ajattelin että olisiko sinulla vastausta minu ongelmaani koskien juuri final cut expressiä ja idvd:tä.
Ongelma on se että kun tuon kamerasta 16:9 kuvaa final cuttiin ja käsittelen sen ja exporttaan sen ja sen jälkeen vien sen idvd:hen, niin se ei halua näyttää tuotosta 16:9. Olen kokeillut aika monella tapaa exportata materiaalia.
Ongelma on se että kun tuon kamerasta 16:9 kuvaa final cuttiin ja käsittelen sen ja exporttaan sen ja sen jälkeen vien sen idvd:hen, niin se ei halua näyttää tuotosta 16:9. Olen kokeillut aika monella tapaa exportata materiaalia.
-
Re: Moro!
Viesti Kirjoittaja mierolainen »
Eipä ole vielä tullut tollanen ongelma vastaan, mutta kuvittelisin, että jonkin siinä exporttauksessa täytyy mättää. Olethan muistanut importatessasi edittiin pitää kuvasuhteen samana, ja samoin exportatessasi? Tai voihan se tietty johtua iDVD:stä kuten meikäläiselläkin; tänään kokeilin tehdä omasta projektistani levytiedoston ja siinä tää pikselöityminen jälleen näkyi. Eli toisin sanoen kyllä se munkin kohdallani on nimenomaan iDVD, joka kusee...
-
Re: Moro!
Viesti Kirjoittaja anttirok »
Anamorfisen 16:9 -videon tuonti FC:stä iDVD:hen ei jostain syystä pelitä. Tämä droplet auttaa asiaan: http://homepage.mac.com/sith33/FileSharing34.htmljplaulumies kirjoitti:Valitettavasti en pysty tuohon sinun ongelmaasi vastata, mutta ajattelin että olisiko sinulla vastausta minu ongelmaani koskien juuri final cut expressiä ja idvd:tä.
-
iDVD ongelma
Viesti Kirjoittaja mjmattila »
Nyt tulee tyhmä kysymys, mutta minulla ei käynnisty tuo iDVD.
Käynnistäessä herjaa, että teemoja ei ole asennettu.
Mistäs mä ne asennan?
Mulla on Tigerin ja Leopardin asennuslevyt, mutta ei iLifen levyjä.
Koneena siis MacBook ja käyttiksenä Leopard.
Käynnistäessä herjaa, että teemoja ei ole asennettu.
Mistäs mä ne asennan?
Mulla on Tigerin ja Leopardin asennuslevyt, mutta ei iLifen levyjä.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Oletko jossain vaiheessa poistellut koneelta ylimääräisiä kamoja (lisätilaa saavuttaaksesi)? Ettet olisi siinä samalla poistanut iDVD:n teemoja?
Edit: Voit asentaa iDVD:n uusiksi koneen mukana tulleelta asennuslevyltä.
Edit 2: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306290
Edit: Voit asentaa iDVD:n uusiksi koneen mukana tulleelta asennuslevyltä.
Edit 2: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306290
-
Re: iDVD ongelma
Viesti Kirjoittaja anttirok »
Nuo Tigerin asennuslevyt on varmaankin koneen mukana tulleet? iLifen asennuslevy on se kakkoslevy.mjmattila kirjoitti:Mulla on Tigerin ja Leopardin asennuslevyt, mutta ei iLifen levyjä.
-
Re: iDVD ongelma
Viesti Kirjoittaja Taatto »
Mulla tuli Tigerin asennuslevyjen mukana kelvoton iDVD. Wörkki vasta kun sain uuden myyjältä, siis pelkän iLife paketin iDVD ohjelman.mjmattila kirjoitti:Mulla on Tigerin ja Leopardin asennuslevyt, mutta ei iLifen levyjä.
Tulkinta: muidenkin kertomien ongelmien perusteella liikkeellä on kelvottomia kopioita iDVD-ohjelmasta Tigerin mukana tulevissa ohjelmistopaketeissa.
-
-
Re: Ongelma iDVD:n kanssa
Viesti Kirjoittaja aletheia »
Oletko käyttänyt koko ajan samaa iDVD-tiedostoa, johon olet sitten tehnyt muutoksia? Se ei koodaa sitä automaattisesti uudestaan, jolloin ongelmatkaan ei poistu. Joka tapauksessa kun minulle kävi noin, auttoi kun vaihdoin asetuksista "paras suoritus" (koodaa taustalla) -> "paras lopputulos" (koodaa vasta lopuksi). Voi olla että sinun pitää luoda uusi tiedosto, jotta se koodaa kaiken uusiksi. Toivottavasti saat projektin valmiiksi!mierolainen kirjoitti: polton jälkeen filmin kuvaan ilmestyy merkillistä pikselöitymistä, jolle en keksi mitään selitystä. Ongelmaa eivät poista tiedostoformaatin vaihtaminen eivätkä iDVD:n asetusten muuttamiset, ja aina homma toimii moitteettomasti polttovaiheeseen saakka. Vasta valmiilla levyllä ongelman voi nähdä.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka