iTunesiin tuominen
-
iTunesiin tuominen
Viesti Kirjoittaja JMS »
Ja sitten kun tuon ne niin iTunes muuttaa esim, tekemäni sekalaiset kansion sisällön omiksi kansioikseen, siinä kun on eri esittäjiä, kuinka pidän oman järjestykseni?
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Suoraan soittolistoiksi niitä ei saa, mutta en näe ainuttakaan syytä miksi ne pitäisi listoina tuoda, kun ID3-tagien mukaan niitä saa haettua ja tehtyä älykkäitä soittolistoja ja vaikka mitä.
Jos vaikka tahdon pistää kaiken PMMP:n soimaan, niin kirjoitan sinne hakunurkkaan PMMP ja pistän pyörimään. Ei tartte luoda mitään listoja.
-
Viesti Kirjoittaja Anttibiotius »
.Itse kohtasin saman ongelman kun poltin vanhalta pc:ltäni mp3:set uuteen mäkkiin. Ei siinä, noin parin päivän homma oli laittaa tag-tiedot kohdalleen ja kappaleet järjestykseen. Sen jälkeen aina kun lisää musiikkia iTunesiin olen varmistanut että biisit menee järkkään. sitten niistä on ollut helppo tehdä soittolistoja.
2.0GHzIntel Core Duo
2GB 667 DDR2 SDRAM - 2x1GB
ATI Radeon X1600 with 256MB SDRAM
Macbook. tää uusin,...2009
-
Viesti Kirjoittaja Anttibiotius »
TheKraken sen paremmin sanooTheKraken kirjoitti:Se että iTunes pitää huolen biiseistä ja nimeää ne itse sopiviin kansioihin on se koko ohjelman hienous. Sen saa kyllä ihan asetuksista ruksittua poies.
Suoraan soittolistoiksi niitä ei saa, mutta en näe ainuttakaan syytä miksi ne pitäisi listoina tuoda, kun ID3-tagien mukaan niitä saa haettua ja tehtyä älykkäitä soittolistoja ja vaikka mitä.
Jos vaikka tahdon pistää kaiken PMMP:n soimaan, niin kirjoitan sinne hakunurkkaan PMMP ja pistän pyörimään. Ei tartte luoda mitään listoja.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
2.0GHzIntel Core Duo
2GB 667 DDR2 SDRAM - 2x1GB
ATI Radeon X1600 with 256MB SDRAM
Macbook. tää uusin,...2009
-
Viesti Kirjoittaja JMS »
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
Annat iTunesin vaan hoitaa. Joka kappaleelle ei tule oma kansio.JMS kirjoitti:Mulla on Apple Tv tulossa ja tarkoitus olis ennenkaikkea sitä käyttää musiikin soitossa, joten ei voi kirjoitella hakusanoja tms (kait?). Lisäksi mulla on paljon yksittäisiä kappaleita artisteilta joten en kyllä haluaisi, että joka kappaleelle tulee oma kansio, sillä listä olisi aika järkyttävä (=liian pitkä) sen jälkeen. Tai sanokaanhan expertit miten minun kannattaisi iTunes järjestää?
iTunes hoitaa kansiot näin: Artisti/Albumi/Biisin_numero_ja_nimi
Eli mikäli vaan nuo tiedot on kunnossa, niin kaikki toimii. Ja mitä väliä sillä on vaikka se tekisi joka bitille oman kansion, kun sinun ei enää koskaan tarvitse niitä kansioita avata? Jos tahdot kopioida jotain biisejä, niin voit kopsata ne suoraan iTunesin näkymästä jne.
Soittolistoja voi tehdä sitten iTunesissa jos semmosia tahtoo tehdä. Itsellä kun ei ainuttakaan biisiä ole koneella, jota en voisi kuunnella niin minulle lähestymistapa on jokseenkin vieras

Levyt on kokonaisuuksia ja sellaisina ne minusta tulee kuunnella, vaikka siellä yksi heikompi biisi välissä olisikin

Mutta siis tagit kuntoon niin kaikki on kunnossa, jos vaan annat iTunesin hoitaa järjestelyn.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja JMS »
Aika homma kyllä mulla on niitä kappaleita niin paljon, että jos alan laittamaan kaikkiin omia tageja, niin aika loppuu tästä elämästä kesken, joten taidan iTunesin antaa järjestää biisit kansioihin ihan itse.
-
ja voithan tietty eka kokeilla miten yhteistyö lähtee sujumaan, eli älä poista niitä vanhoja ennen kuin olet toimivaksi todennutJMS kirjoitti:Kiitos kaikista vastauksista, taidan kuunnella tässä asiassa teitä!
Aika homma kyllä mulla on niitä kappaleita niin paljon, että jos alan laittamaan kaikkiin omia tageja, niin aika loppuu tästä elämästä kesken, joten taidan iTunesin antaa järjestää biisit kansioihin ihan itse.

Tagithan pitäs laittaa kuntoon heti ripatessa, niin ei olisi ongelmia

-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
-
Viesti Kirjoittaja Temex »
1) Anna tuontivaiheessa kaikille kyseisen kansion biiseille jokin yksilöllinen tunniste, jonka kirjoitat kappaletietojen (komento + i) kommenttikenttään. Esimerkiksi vaikkapa "laulujaherkkiinhetkiin". Tämän jälkeen voit luoda älykkään soittolistan, joka poimii kirjastosta ne biisit, joiden kommenteissa on tuo sana/sanat. Älykkäiden soittolistojen luonnista löytyy kyllä tietoa Googlella tai tältä foorumilta.
Varsinaisen kansiorakenteen iTunes järjestää itse ensin albumin artisti -kentän mukaan ja jos sitä ei löydy niin sitten artisti-kentän mukaan. jos sitäkään ei löydy se sijoittaa biisit kaiketi Tuntematon artisti -kansioon iTunes Music -kansioon. Jos haluat itse olla vastuussa kansiorakenteen ylläpidosta ota ruksi pois iTunes --> Asetukset --> Lisäasetukset --> Pidä iTunesin musiikkikansio järjestettynä.
2) Aseta kaikille kappaleille jotka haluat samaan albumiin jokin keksitty albumin nimi ja esittäjä. Jos albumin nimi ja albumin artisti on sama, Näin ne näkyvät IT:n kirjastossa albumina. Artisti-kohdan ei käsittääkseni tarvitse olla sama. Laita vielä kokoelma-ruksi päälle kappaleiden tiedoista niin asia on varma. Tällöin iTunes sijoittaa albumin Kokoelmat-kansioon iT Music -kansioon.
Edellisen kohdan kansiorakenneosuus pätee edelleen.
Henkilökohtaisesti suosittelen ykkösvaihtoehtoa lämpimästi. Metatietojen täyttämiseen kannattaa käyttää aikaa. IT:n järjestelmä ja helppous perustuu siihen. Kun metatiedot ovat kohdallaan, käyttäjällä on lähes rajattomat mahdollisuudet järjestää musiikkiansa. Kansiorakenteesta ei ole niin väliksi, vaikka siisteyttä arvostavat pitävät Itunesin automaattisesta järjestelymahdollisuudesta.
Kappaleiden tietoihin pääset siis käsiksi valitsemalla kyseiset kappaleet ja painamalla komento + i. Jos valittuna on useampi kuin yksi kappale tehdyt muutokset kohdistuvat niihin kaikkiin. Windowsista en osaa sanoa näppäinyhdistelmien osalta.
Two cents.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja JMS »
Oukei, uskotaan!Temex kirjoitti:Kannattaa tosiaan laittaa jo etukäteen ne metatiedot kuntoon niin voit päihkäillä sitä järjestämistä sitten kun saat Apple TV:n.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Juuri näin. Iso homma, mutta kannattaa.JMS kirjoitti:Oukei, uskotaan!Temex kirjoitti:Kannattaa tosiaan laittaa jo etukäteen ne metatiedot kuntoon niin voit päihkäillä sitä järjestämistä sitten kun saat Apple TV:n.Eli siis ensin tuon vain kaikki kappaleet iTunesiin, laitan metatiedot kuntoon ja annan iTunesin järjestää kappaleet systeeminsä mukaan?
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
-
Jep. Kaikista löytyy vuosiluku ja kannetTemex kirjoitti:Vaarana vaan on se, että jossain vaiheessa muu kuin täydellisyys ei riitä ja sitten pitääkin olla kaikissa kansikuvat ja vuosiluvut etc. Allekirjoittaneella kokemusta ;-). Enkä varmaan ole ainoa.

Oli se parin päivän urakka, varsinkin kun harvinaisemmat levyt piti itte skannata

-
Vuosiluvut ja kannethan täytyy löytyä, että kirjastoa pystyy edes jotenkin hanskaamaan. Onneksi nuo on nopea lisätä, jos jostain syystä puuttuvat.TheKraken kirjoitti:Jep. Kaikista löytyy vuosiluku ja kannetTemex kirjoitti:Vaarana vaan on se, että jossain vaiheessa muu kuin täydellisyys ei riitä ja sitten pitääkin olla kaikissa kansikuvat ja vuosiluvut etc. Allekirjoittaneella kokemusta ;-). Enkä varmaan ole ainoa.
Seuraavaks varmaan täytyis lisäillä säveltäjät, lyriikat yms..

Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
-
Riippuu täysin käyttötarkoituksesta. Itse kuuntelen iTunes-kirjaston musaa ainoastaan MacBookillani enkä siirrä sitä muihin laitteisiin, joten käytän Apple Lossless -formaattia. Joka tapauksessa bitrate kannattaa pitää kohtuullisen hyvänä formaatista riippumatta. Viisaammaat kertokoon formaattien hyvistä ja huonoista puolista lisää. Ja myös haulla löytyy tähän aiheeseen liittyviä keskusteluja useampia.JMS kirjoitti:Missä muodossa mun kannattaa CD:ltä tuoda musiikki iTunesiin? Onko noissa asetuksissa vielä jotain erityisen tärkeää, mikä kannattaisi olla päällä tai ottaa pois?
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka