MP3-playerit - mikä on paras?
-
MP3-playerit - mikä on paras?
Viesti Kirjoittaja jebe »
itunes ei oikein sytytä.
-
Re: MP3-playerit - mikä on paras?
Viesti Kirjoittaja sipulinaama »
ainiin, kaveri käyttää RealPlayeria. Se lienee yks vaihtoehto.
-Sydney Losstarot
-
Viesti Kirjoittaja antti »
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Päänvaivaa tuntuu aiheuttavan se, että iTunes haluaa luoda oman musiikkikansion. Se ruksi kannattaa ottaa pois asetuksista, jos tämä tuntuu oudolta. Itsellänikin se on pois.
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
-
[ AppleTV 4]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja ipa »
En keksi syytä miksi käyttää iTunesia PC:llä, mutta jos joskus sen macin vihdoin hankin niin kyllä iTunes vain kehiin.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »

-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Missä se toimii? Esim työpöydälle saan kyllä vedettyä, mutten ainakaan Logiciin, Mailiin enkä Traktoriin. Muualle sitä en tarvitsekaan.Kummaa... itselläni iTunesin Drag & Drop kyllä toimii. Alla iTunes 4.7 ja OS X.3.5
-
Kappaleiden haku ja selaus löytyy yhtä lailla winampista. Ja aina käyttämäni "enqueue"-toiminta. Smart playlistojen tyyppisiä on myös, mutten tiedä päivittyykö ne automaattisesti. Pitää kokeilla joskus. Polttokin onnistuu. Rippaus myös (ogg,aac, mp3 jos maksaa vähäsen). Ulkoasu iTunesissa tosiaan on selkeämpi.No kappaleiden haku/selaus, automaattisesti päivittyvät Smart Playlistat, suora CD-R poltto audio tai data formaatissa, yhden napin CD rippaaminen ja se miten kaikki on saatu integroitua yhteen selkeään ulkoasuun. No kokeilemallahan sen parhaiten huomaa.
Winamp ei ole tosiaan ihan sama enää kuin silloin mitä te ehkä olette sitä käyttäneet. Ilman musiikkikirjastoa oleva vanha versio voisi tosiaan olla köyhempi, mutta en minä nykyisellään keksi mitä tästä muka puuttuu iTunesiin verrattuna - paitsi, että tietysti music storesta ei voi ostaa eikä sieltä ostetut biisit toimi.
Yritän kaiken aikaa siirtyä tässä windozessa iTunesiin sen takia, että se on macissa paras vaihtoehto, mutta joskus tuskastuttaa, kuinka helposti winampissakin jonkun toimen suorittaisin...KUTEN ESIM PUUTTUVIEN BIISIEN POISTON KIRJASTOSTA PRKL

No, pelkkää yhtä ohjelmaa käyttämällä tosin suurimmasta osasta ongelmiani pääseekin, joten kyllä se siitä. Mutta tätä winamppia on silti turha haukkua lähes yhtään mistään. Vähänkö tässä on tullut ollut puolustuskannalla sen suhteen viime aikoina, mutta kun tuntuu että siitä on kaikennäköistä harhaluuloa liikenteessä...sama kuin macisteille puhuisi os9:n ongelmista!
-
No oikeastaan olet oikeassa. Itse en vain pidä siitä että kaikki nuo edellämainitut ominaisuudet pitää olla erillisinä ikkunoina kun olen nähnyt kuinka hyvin se on toteutettu iTuneksessa jossa kaikki ominaisuudet ovat yhdessä ruudussa. Se on iTuneksen ja WinAmpin suurin ero musiikkisoittimena. Siksi itse en pidä WinAmpista.Kappaleiden haku ja selaus löytyy yhtä lailla winampista. Ja aina käyttämäni "enqueue"-toiminta. Smart playlistojen tyyppisiä on myös, mutten tiedä päivittyykö ne automaattisesti. Pitää kokeilla joskus. Polttokin onnistuu. Rippaus myös (ogg,aac, mp3 jos maksaa vähäsen). Ulkoasu iTunesissa tosiaan on selkeämpi.
Winamp ei ole tosiaan ihan sama enää kuin silloin mitä te ehkä olette sitä käyttäneet. Ilman musiikkikirjastoa oleva vanha versio voisi tosiaan olla köyhempi, mutta en minä nykyisellään keksi mitä tästä muka puuttuu iTunesiin verrattuna...
Mutta tätä winamppia on silti turha haukkua lähes yhtään mistään. Vähänkö tässä on tullut ollut puolustuskannalla sen suhteen viime aikoina, mutta kun tuntuu että siitä on kaikennäköistä harhaluuloa liikenteessä...sama kuin macisteille puhuisi os9:n ongelmista!
Nämä ovat toki totuttelu kysymyksiä mutta kun olen huomannut kuinka nopeasti kaverini (jolla on ainoastaan Windows kone) on omaksunut ohjelman, olen vetänyt sen johtopäätöksen että iTuneksen käyttö on myös helpompi oppia.
Mutta ainahan se sama juttu ohjelmien arvostelussa joissa on periaatteessa samat ominaisuudet. Jos toinen on selkeämpi ulkoasullisesti kuin kilpaileva softa, voi arvostelija antaa toiselle paremmat pisteet vaikka kumpikin sisältäisi samat ominaisuudet.
Eli riippuu ihan käyttäjästä itsestään miltä iTunes tuntuu. En minäkään kuitenkaan käyttäisi ohjelmaa jos se ei tuntuisi mukavalta käyttää. Mutta onneksi jotku ovat laittaneet jotain vaihtoehto-ohjelmien linkkejä tähän foorumiin jotta niitä voi kokeilla jos iTunes ei tunnu mukavalta käyttää.
[ AppleTV 4]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Okei, my bad... En ole koskaan kokeillut muualle kuin Finderiin, eipä näytä muualle sitten toimivankaan...Missä se toimii? Esim työpöydälle saan kyllä vedettyä, mutten ainakaan Logiciin, Mailiin enkä Traktoriin. Muualle sitä en tarvitsekaan.

-
Viesti Kirjoittaja noodle »
Itse yritin etsiä aluksi Winampin kaltaista kympille, mutta eipä löytynyt. Kun sitten olin pari viikkoa iTunesia käytänyt, tajusin, miten kätevä se on. Se on soittimena aika lailla erilainen kuin Winamp, mutta nyt mielestäni parempi. Sitä käytetään aivan eri lailla. Sen käyttöön kyllä tottuu, ja sitten Winamp alkaa tuntua kömpelöltä ja heiveröiseltä.
Trust me.
-
Viesti Kirjoittaja iRock »
-
Väittelen tästä vaikka maailman tappiin, heh! Mutta sikäli mulla on kai sitten helppo siirtyä iTunesiin kun käytän winamppia periaatteessa samaan tapaan kuin sitäkin.
-
Viesti Kirjoittaja iHevimies »
-
Viesti Kirjoittaja Olba »

Jep. Linux-mies haaveilee Powerbookista, lähinnä mielenkiinnosta sekä siitä syystä, että sille nyt vaan saa FinalCutin.
Minusta linux-käyttäjän on vain luontevaa kokeilla Os X:ää, sillä onhan sekin UNIXin tapainen järjestelmä. Ja jostain versiosta eteenpäin siinä on kuulemma ollut terminalkin saatavilla :O
Suolainen hinta on ainoa joka on pidätellyt minua toteuttamasta mielihaluani, mutta The Päivä lähestyy...
Mutta takaisin asiaan: jos/kun otan Tiikerin tähän rakkaan linukkani rinnalle, löytyykö sille musasoitinta, jolla saan oggini toistettua? Vai olenko pakotettu ajamaan amaroKia X11:n kautta?
-
Viesti Kirjoittaja koneistaja »
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Eiköhän joka ikisessä OS X:ssä ole terminaali ollut mukana. Classic käyttiksessä, eli 9 ja alemmissa, ei ole ollut.Minusta linux-käyttäjän on vain luontevaa kokeilla Os X:ää, sillä onhan sekin UNIXin tapainen järjestelmä. Ja jostain versiosta eteenpäin siinä on kuulemma ollut terminalkin saatavilla :O
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
iTunes on paljon muuta kuin pelkkä soitin. Se on kokonaisvaltainen musiikin hallintaohjelma. Winamp on Windows-ohjelma, jossa tiedostoja käsitellään tiedosto tasolla. Tälläinen toiminta on antiikkia OS X -käyttäjille. Longhorn on kaiketi tuomassa jotain tämän suuntaista........sitten joskus.noodle kirjoitti:Itse asiassa iTunes tuntuu melko kömpelöltä ja epäkäytännölliseltä, jos on käytänyt pitkään Winampin kaltaista "pikkusoitinta"..
Itse yritin etsiä aluksi Winampin kaltaista kympille, mutta eipä löytynyt. Kun sitten olin pari viikkoa iTunesia käytänyt, tajusin, miten kätevä se on. Se on soittimena aika lailla erilainen kuin Winamp, mutta nyt mielestäni parempi. Sitä käytetään aivan eri lailla. Sen käyttöön kyllä tottuu, ja sitten Winamp alkaa tuntua kömpelöltä ja heiveröiseltä.
Trust me.
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Just näin. iTunes + iTMS + iPod + kaikki oheishärpäkkeet ovat kokonaisuus, joka on kyllä uskomattoman hieno oivallus Applelta. Eli kyse on paljon muustakin kuin tekniikasta ja laitteista.Rewes kirjoitti:
iTunes on paljon muuta kuin pelkkä soitin.
Musiikki-käsitteenkin voisi kohtapuoliin vaihtaa itunesiksi!
-
Viesti Kirjoittaja wec »
Tukee, ei tosin aivan suoraan. Netistä löytyy ilmainen QuickTime-laajennus, jonka avulla ogg vorbis-tiedostot näkyvät iTunes-ohjelmassa samaan tapaan kuin mp3-tiedostotkin.Olba kirjoitti:Tukeeko iTunes nykyversiossaan ogg vorbis -muotoista musiikkia?
-
Eikä käsitellä. Winampissa on kirjasto jota käytetään ihan niinkuin iTunesissakin.Rewes kirjoitti: Winamp on Windows-ohjelma, jossa tiedostoja käsitellään tiedosto tasolla.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Itse olen kyllä onnistuneesti alkanut jo siirtyä iTunes-puolelle, mutta aina vaan winampista kaipaa jotain pientä. Ulkoasua kyllä ei, hyi!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iTunesin winukkaversiossa nyppii pakkoskini, mutta winampissakin on pakkoskini, ja naurettavaa kyllä, myös m$ mediaplayerissä...mutta macissahan tuota skini-itkuaihetta ei ole..
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka