Minulle on kerääntynyt melkoinen kasa valokuvia. Varmuuskopioita pitäisi alkaa ottamaan ennen kuin rysähtää. Tiikeri löytyy koneesta ja ei ole ihan heti vaihtumassa Leohon. Time Machine ei ole muutenkaan minua ainakaan vielä vakuuttanut, ehkä myöhemmin.
Markkinoilla on useita varmuuskopiointiohjelmia mutta minkä valitsen? Tarkoituksena olisi, että ohjelma huolehtisi automaattisesti, että minulla olisi kaikista tiedostoista ja valokuvista identtinen kopio olemassa ulkoisella kovalevyllä, vaikka niin, että kopiot olisivat kahdella ulkoisella kovalevyllä (tarkoitus myös jatkossa käyttää DVD-levyjä varmisteluun). Tiedostot voisi synkronoida vaikka kerran/24 h tai vaikka jatkuvastikin jos se on mahdollista. Toiminnan nopeuttamiseksi olisi hyvä, että ohjelma kopioi ainoastaan muuttuneet tiedostot, ei niitä joille ei ole mitään tapahtunut.
Tarkoitus olisi myöskin, että ohjelma peilaisi Macbookin sisällä olevaa kovalevyä koko ajan, niin että jos kovo jysähtää koneesta niin tilanteesta elpyminen olisi mahdollisimman kivuton. Buuttaisi vaan USB-levyllä. Mahdollista ilmeisesti?
Ohjelmia on käsittääkseni monia mutta minkä valitsen? Pitää olla luotettava, eli sellainen, että kun varmuuskopioita todella tarvitsee niin levyltä löytyy toimivaa dataa eikä mitään CRC:tä. Haussa siis luotettavuutta sekä huolettomuutta. Deja Vu, Carbon Copy Cleaner, SuperDuper, joku muu? Voisin testata kaikki varmuuskopiointisoftat mutta siinä ei ole järkeä jos muilla käyttäjillä on valmiiksi kertoa omat kokemuksensa. Ohjelma saa olla maksullinen tai maksuton, sillä ei ole merkitystä kunhan hinta on kohtuullinen. Tarkoitus on, että yksi ohjelma hoitaa koko varmistamisen. Arvostan mielipiteitänne
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)