Elikkäs sain tuossa muutama päivä sitten itselleni MacBookin ja olen yrittäny saada tuota Mail ohjelmaa toimimaan Gmailin kanssa. Ohjelma kyllä hakee sähköpostit mutta ei saa millään yhteyttä lähetettäessä.
Onko kenelläkään muulla tällaista ongelmaa vai mistä moinen johtuu? Palomuurista?
toimii ihan kaikilla palvelun tajoajilla. aivan sama tuleeko yhteys suomesta/intiasta/jenkeistä. katsokaa vain että asetukset on juuri niin kuin google ohjeistaa.
Eikös Leopardin Mailissa saa valittua suoraan tilin tyypiksi GMail, jolloin asetuksia ei tarvi käsin säätää?
GMail kuulemma tukee nykyään myös IMAPpia. Voinko mitenkään lennosta vaihtaa tilin tyyppiä POPista IMAPiksi? Vai täytyykö tili poistaa ensin ja lisätä sitten uudelleen?
Kokeilin juuri huvikseni luoda Leopardin Mailissa uuden tilin. Laitoin osoitteeksi @gmail.com muotoisen ja salasanan, niin se heitti automaattisesti kaikki muut kohdilleen. Ei tarvinnut syöttää palvelimia ollenkaan.
Ei tarvinnut edes valita tunnuksen tyyppiä, vaan se loi sen automaattisesti osoitteen perusteella.
Crimson kirjoitti:Eikös Leopardin Mailissa saa valittua suoraan tilin tyypiksi GMail, jolloin asetuksia ei tarvi käsin säätää?
GMail kuulemma tukee nykyään myös IMAPpia. Voinko mitenkään lennosta vaihtaa tilin tyyppiä POPista IMAPiksi? Vai täytyykö tili poistaa ensin ja lisätä sitten uudelleen?
Mulla oli aikasemmin POP käytössä Mailissa. Disabloin sen tilin ja lisäsin vaan GMail IMAP-tilin Mailiin. Nyt oon jo pidempään käyttänyt IMAP-tiliä ja poistin POP-tilin kokonaan Mailista.
Hyvin toimii IMAP ja eipähän tarvi enää merkkailla luetuksi posteja webmailin puolella.
MacBook Pro 13"
iPhone 3GS 32GB
iPad 16GB WiFi
iPod nano 8GB (product) red 2nd Gen
Olen varmistanut kyseiset asetukset 3 kertaa alusta loppuun ja antanut mail ohjelman luoda sen myös itse. Asetukset ovat oikein mutta ohjelma ei vaan saa yhteyttä. Olen kokeillut sitä kotona ja koulussa. Harmittavaa :I
edit:
Yritin tuossa vielä äsken tehdä sen automaattisesti ja se ei vaan saa yhteyttä smtp palvelimeen.
Jos olet muuttamassa GMailin asetuksista POPin IMAPiksi, niin kieli pitää vaihtaa sitä ennen English (US) muotoon. Jos on esim. suomeksi, niin siellä lukee edelleen Edelleenlähetys ja POP. Kun sen vaihtaa English (US) muotoon, tulee sinne valinta Forwarding and POP/IMAP ja Enable IMAP.
Ei toimi täällä - kään. Mutta kun muutin lähtevän palvelimen oman operaattorin palvelimeksi lähti gmailin tunnuksilla. Ja tuli myös. Gmailin smtp:n kautta ei lähde.
Operaattori on pienehkö tamperelainen wlannet. Vai toimiiko jollain muulla wlannetin käyttäjällä?
AppleFarmerille kiitokset tuosta us english vinkistä, ihmettelin kun ei imap tule valittavaksi vaikka vaihdoin kielen englantiin- se piti olla tuo us niin jopas pelittää imappina gmailit nyt.
via kirjoitti:Ei toimi täällä - kään. Mutta kun muutin lähtevän palvelimen oman operaattorin palvelimeksi lähti gmailin tunnuksilla. Ja tuli myös. Gmailin smtp:n kautta ei lähde.
Operaattori on pienehkö tamperelainen wlannet. Vai toimiiko jollain muulla wlannetin käyttäjällä?
Käyttiksenä on tiikeri
Tuo vaikuttaa ihan hyvältä idealta mutta se on vaan siinä että ei ole mitään hajua mikä on operaattorin palvelimen osoite.. asun tämmöisessä opiskelijakylässä.. jotain ideoita mistä sen esille kaivan?
Molempiin "tyhmiin" kysymyksiin vastaan että pääsen käsiksi webmailin kautta ja toimii ihan normaalisti ja saan koneelle ladattua viestit gmailista mutta en pysty vaan lähettämään mitään ja tunnus ja salasana on annettu oikein. En tiedä, kai tämä on vaan joku 1/1000 bugi
Pistänpä tähän väliin asian ohi sivuten tyhmän lisäkysymyksen. Eli Gmailin smtp toimii missä tahansa verkossa? Minulla on (oman)firman meili ja olis kiva pystyä lähettämään Mailistä käsin postia vaikkapa kahvilan yhteydellä, voiko tuon gmailin yhteyttä käyttää myös muiden postien lähettämiseen? Voiko siis firman mailit lähettää gmailin smtp:llä? jos ei onnaa, tietäisikö joku tähän toisen keinon?
Ninja Turtle kirjoitti:Pistänpä tähän väliin asian ohi sivuten tyhmän lisäkysymyksen. Eli Gmailin smtp toimii missä tahansa verkossa? Minulla on (oman)firman meili ja olis kiva pystyä lähettämään Mailistä käsin postia vaikkapa kahvilan yhteydellä, voiko tuon gmailin yhteyttä käyttää myös muiden postien lähettämiseen? Voiko siis firman mailit lähettää gmailin smtp:llä? jos ei onnaa, tietäisikö joku tähän toisen keinon?
kiitos ja anteeksi topicin lainaamisesta...
Kyllä toimii juu. Mutta mikäli yrität firman mailia lähettää, niin lähettäjäksi tulee tällöin gmail-osoitteesi vaikka postiohjelmassa olisi muuta valittu.
kiitti vastauksesta, tuon kyllä arvasinkin, mutta meinasin kuitenkin juuri että lähettäjänä näkyisi firman osoite... eli ei siis onnistu. oliks muita ideoita?
Rapak kirjoitti:Molempiin "tyhmiin" kysymyksiin vastaan että pääsen käsiksi webmailin kautta ja toimii ihan normaalisti ja saan koneelle ladattua viestit gmailista mutta en pysty vaan lähettämään mitään ja tunnus ja salasana on annettu oikein. En tiedä, kai tämä on vaan joku 1/1000 bugi
Aika monilla tuo homma tuntuu pelaavan kuin vanhan, sinisen junan vessa. Myös itselläni G-Mailin tilit toimii Mailissa vallan mainiosti, kun olen homman tehnyt ohjeen mukaan. Oletko nyt varmasti tehnyt niin kuin AppleFarmer neuvoi tuolle ylempänä ketjussa?
Myös se AF:n asettama ohje, joka löytyy myös G-Mailin kautta, kannattaa lukea huolella ja toimia sen mukaan. (AF:n neuvothan taitavat olla suoraan siitä ohjeesta.)
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.