alluke kirjoitti: olisi tässä tarkoitus leikata yhdestä videosta muutamia pätkiä pois, eli osaisitteko kertoa joitakin ilmaisia videon editointi ohjelmia?
iMoviella pystyy tekemään yllättävän paljon "käyttiksen-mukana-tulevaksi-halvaksi-kököksi." Näppärä softa, usko pois. itse olin samaa mieltä, mutta kun "kokeilin nyt parempaa softaa odotellessa", tein tämän http://youtube.com/watch?v=epWDflo9I-s
opettele rauhassa.
Halinen.org
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5
Kävin kerran vessassa, mutta tulin sieltä pois, kun siellä ei pystynyt tekemään kakkosia. Äitikään ei suostunut kertomaan miten, vaan käski kokeilemaan..
iMovie allows you to import the clip, however:
• You won't hear audio on playback.
• You won't see video on playback.
• When you export the project to QuickTime, iDVD, or a connected camera, the clip no longer contains audio.
alluke kirjoitti:kerpele! >:( mokoma iMovie onnistu kadottamaan siitä äänen! >:(
Jotenkin vahvasti epäilen, että se kadottaja ei ollut iMovie vaan tämä asian puheeksi nostanut henkilö ;)
Hehee. Mun vakiovastaus erilaisiin ongelmiin on nykyään seuraavantyyppinen.
Perusongelma: " se ja se teki sitä ja sitä ja mäkki on ihan paska"
Vastaus: "tietokoneet ei tee itsekseen mitään, usein ei myöskään mitkään ohjelmat - voitko toistaa sen ongelmatilanteen niin katsotaan"
Tämän jälkeen paljastuu ettei kysyjä tiedä ns. ravieläimen takaliston vertaa mitä on puuhaillut. Ja minä annan hänelle eduskunnan keskuksen puhelinnumeron johon hätääntyneen kansalaisen tulee ottaa aina yhteyttä vastaavissa ongelmatilanteissa.
Eri ääniformaattien käyttökin saattaa aiheuttaa ongelmia. Ainakin näin kävi, joskus windowsilla jollain ohjelmalla (wav ja mpa). Ei välttämättä aiheuta ongelmia macin softissa, mutta tulipahan mainittua varalta.