Metallia...!
-
-
Viesti Kirjoittaja Petenez »
Meikäläisellä oli myös tapana ajatella joskus yläasteella vielä näin... Mut sit siinä murinassa alko jokin sytyttää ja se jokin siitä sitten aukesiMake kirjoitti:Monta kertaa Radio Rockia kuunnellessani alkaa joku hyvä minulle uus biisi. Alku kuulostaa mahtavalta ja mieliala nousee, kunnes....Erño kirjoitti: No onhan noita joitain, mutta noin ylipäätään se örinä pilaa muuten mahdollisesti hyvän viisun.
karsee örinä mistä ei saa mitään selvää. Ja kanava vaihtuu.
On monia biisejä mitkä menee pilalle örinällä.
Kuinkahan hyvä Arch Enemyn Nemesiskin olisi, jos siinä olisi inhimillisempi laulu?

![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Joka tapauksessa rumakin voi olla kaunista, hevissä ainakin
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Samsung Syncmaster 225BW
WD My Book Studio Edition II 2TB
WD My Book Home 1TB
Logitech Z-5500 Digital
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Samoin ajattelin itsekin vielä tuossa vuosituhannen vaihteessa. Children of Bodom oli aikalailla ainut örinällä höystetty bändi mitä pystyi sietämään parin muun poikkeuksen lisäksi, mutta kaikki Cannibal Corpset jne oli ihan hirvittävää kakkaa korville.Petenez kirjoitti:Meikäläisellä oli myös tapana ajatella joskus yläasteella vielä näin... Mut sit siinä murinassa alko jokin sytyttää ja se jokin siitä sitten aukesiMake kirjoitti:Monta kertaa Radio Rockia kuunnellessani alkaa joku hyvä minulle uus biisi. Alku kuulostaa mahtavalta ja mieliala nousee, kunnes....Erño kirjoitti: No onhan noita joitain, mutta noin ylipäätään se örinä pilaa muuten mahdollisesti hyvän viisun.
Kuinkahan hyvä Arch Enemyn Nemesiskin olisi, jos siinä olisi inhimillisempi laulu?Nykyään voi olla laulajalla hyvinkin raaka ja särkevä ääni ja silti se minusta saattaa kuulostaa upealta. 8) Tosin ainahan on laulajia joiden saundista en pidä.
![]()
Jotenkin sitä vaan sitten mieli jossain vaiheessa muuttui ja nyt ei kovin montaa bändiä kuuntelussa pyöri jossa ei öristäisi

Ei se oikeasti olisi kovin kivaa jos jokainen bändi siltä stratovariukselta kuuloistaisi. Menisi siinä Arch Enemytkin kyllä aika ketuiksi, jos puhtaana vedettäisiin.
Epäpuhtaan vokalisoinnin vasta-argumentit on yleensä aina nämä:
1) Se kuulostaa aina samalta.
- Ei muuten kuulosta. Kyllä lähestulkoon jokaisen örinälaulajan erottaa toisistaan, elleivät he nyt tietoisesti toisiaan matki. Jokaisella oma soundi. Hankalampaa ne on power metal kiekujat toisistaan erottaa tietyissä bändeissä.
2) Sanoista ei saa selvää.
- Ja kyllä muuten saa. Toki on bändejä joilla ei edes ole järkeviä sanoituksia ja örinä on vain äänimassaa (esim. Behexenillä hyvin usein), mutta kyllä sitä selvän saa kun oikeasti kuuntelee ajatuksen kanssa.
Minun mielestä örinästä valittaminen on vähän sama kun valittaisi siitä että rap-musiikissa pitää räpätä

-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Sanoista saa kyllä selvää, ainakin useimmissa tapauksissaTheKraken kirjoitti:...
- Ja kyllä muuten saa. Toki on bändejä joilla ei edes ole järkeviä sanoituksia ja örinä on vain äänimassaa (esim. Behexenillä hyvin usein), mutta kyllä sitä selvän saa kun oikeasti kuuntelee ajatuksen kanssa.
Minun mielestä örinästä valittaminen on vähän sama kun valittaisi siitä että rap-musiikissa pitää räpätä
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mutta ajattelepa, jos vaikka naislaulaja örisisi, olisko sitä mukava kuunnella
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ai niin, onhan niitä kirkujiakin, joilla on ihan selvästi sukkahousut värässä paikkaa, liian kirellä tai kumpikin yhtaikaa
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Mua ei haittaisi yhtään. Tässä testimatskua: http://youtube.com/watch?v=r9d8pYMcNd8Erño kirjoitti:Mutta ajattelepa, jos vaikka naislaulaja örisisi, olisko sitä mukava kuunnellaMinä en ainakaan tykkäisi.
-
Joo, en vieläkään puhu krapulaamercury kirjoitti:Mua ei haittaisi yhtään. Tässä testimatskua: http://youtube.com/watch?v=r9d8pYMcNd8Erño kirjoitti:Mutta ajattelepa, jos vaikka naislaulaja örisisi, olisko sitä mukava kuunnellaMinä en ainakaan tykkäisi.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sanotaanko vaikka näin: kurkkusyöpä on pérseestä
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Gallhammer ehkä huonoin esimerkki.Erño kirjoitti:Joo, en vieläkään puhu krapulaamercury kirjoitti:Mua ei haittaisi yhtään. Tässä testimatskua: http://youtube.com/watch?v=r9d8pYMcNd8Erño kirjoitti:Mutta ajattelepa, jos vaikka naislaulaja örisisi, olisko sitä mukava kuunnellaMinä en ainakaan tykkäisi.
Hyvä yritys kuitenkin. Kuullostaa samalta kuin vanha täti, jolta on leikattu kurkkusyöpä
![]()
Kyllä Angela Gossow hakkaa jokaisen naisörisijän (ja hyvän siivun miehistäkin):
http://www.youtube.com/watch?v=n9AcG0glVu4
-
Viesti Kirjoittaja zemex »
Höh, minusta ei ainakaan kuulosta hyvälle. Vielä kun tuo tyttö on ihan hyvän näköinen niin tulee olo, kasvaako tuolla pallit.TheKraken kirjoitti:Gallhammer ehkä huonoin esimerkki.Erño kirjoitti:Joo, en vieläkään puhu krapulaamercury kirjoitti:Mua ei haittaisi yhtään. Tässä testimatskua: http://youtube.com/watch?v=r9d8pYMcNd8Erño kirjoitti:Mutta ajattelepa, jos vaikka naislaulaja örisisi, olisko sitä mukava kuunnellaMinä en ainakaan tykkäisi.
Hyvä yritys kuitenkin. Kuullostaa samalta kuin vanha täti, jolta on leikattu kurkkusyöpä
![]()
-
-
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Hyvinhän se vetää, mut ei o silti örinä mun mieleen...TheKraken kirjoitti:Gallhammer ehkä huonoin esimerkki.

(PeliPC Intel C2Q Q8200, 3GB, HD5850, W7)
-
Viesti Kirjoittaja Petenez »
En kyllä valittaisi jos Arch Enemyllä olisikin cleania laulua aina välistä:) Monipuolinen laulu sopii minulle... Doomsday Machinella varsinkin oli mukavia melodisempia osioita biiseissä, joissa olisi Angela voinut vähän viehkeämmin laulaa luikauttaa.TheKraken kirjoitti:Samoin ajattelin itsekin vielä tuossa vuosituhannen vaihteessa. Children of Bodom oli aikalailla ainut örinällä höystetty bändi mitä pystyi sietämään parin muun poikkeuksen lisäksi, mutta kaikki Cannibal Corpset jne oli ihan hirvittävää kakkaa korville.Petenez kirjoitti:Meikäläisellä oli myös tapana ajatella joskus yläasteella vielä näin... Mut sit siinä murinassa alko jokin sytyttää ja se jokin siitä sitten aukesiMake kirjoitti:Monta kertaa Radio Rockia kuunnellessani alkaa joku hyvä minulle uus biisi. Alku kuulostaa mahtavalta ja mieliala nousee, kunnes....Erño kirjoitti: No onhan noita joitain, mutta noin ylipäätään se örinä pilaa muuten mahdollisesti hyvän viisun.
Kuinkahan hyvä Arch Enemyn Nemesiskin olisi, jos siinä olisi inhimillisempi laulu?Nykyään voi olla laulajalla hyvinkin raaka ja särkevä ääni ja silti se minusta saattaa kuulostaa upealta. 8) Tosin ainahan on laulajia joiden saundista en pidä.
![]()
Jotenkin sitä vaan sitten mieli jossain vaiheessa muuttui ja nyt ei kovin montaa bändiä kuuntelussa pyöri jossa ei öristäisiKyllä se on kuitenkin vaan niin iso elementti.
Ei se oikeasti olisi kovin kivaa jos jokainen bändi siltä stratovariukselta kuuloistaisi. Menisi siinä Arch Enemytkin kyllä aika ketuiksi, jos puhtaana vedettäisiin.
- Ei muuten kuulosta. Kyllä lähestulkoon jokaisen örinälaulajan erottaa toisistaan, elleivät he nyt tietoisesti toisiaan matki. Jokaisella oma soundi. Hankalampaa ne on power metal kiekujat toisistaan erottaa tietyissä bändeissä.
Minustakin örveltäjät erottaa toisistaan. Itseasiassa ns. "amispopissa" on paljon vaikeampi erottaa naislaulajat toisistaan. Minulle ne biisit kuulostavat kaikki samalta.

Minä en ole hyvä niistä sanoista saamaan selvää mutten juuri välitä biisien sanomista. Johan minä muuten haahuilisin varjoissa raakaa lihaa syöden.
Samsung Syncmaster 225BW
WD My Book Studio Edition II 2TB
WD My Book Home 1TB
Logitech Z-5500 Digital
-
Mene naimisiin niin kuulet sitä sulosävelmää tuon tuostaPetenez kirjoitti:En kyllä valittaisi jos Arch Enemyllä olisikin cleania laulua aina välistä:) Monipuolinen laulu sopii minulle... Doomsday Machinella varsinkin oli mukavia melodisempia osioita biiseissä, joissa olisi Angela voinut vähän viehkeämmin laulaa luikauttaa.TheKraken kirjoitti:Samoin ajattelin itsekin vielä tuossa vuosituhannen vaihteessa. Children of Bodom oli aikalailla ainut örinällä höystetty bändi mitä pystyi sietämään parin muun poikkeuksen lisäksi, mutta kaikki Cannibal Corpset jne oli ihan hirvittävää kakkaa korville.Petenez kirjoitti:Meikäläisellä oli myös tapana ajatella joskus yläasteella vielä näin... Mut sit siinä murinassa alko jokin sytyttää ja se jokin siitä sitten aukesiMake kirjoitti: Monta kertaa Radio Rockia kuunnellessani alkaa joku hyvä minulle uus biisi. Alku kuulostaa mahtavalta ja mieliala nousee, kunnes....
![]()
Jotenkin sitä vaan sitten mieli jossain vaiheessa muuttui ja nyt ei kovin montaa bändiä kuuntelussa pyöri jossa ei öristäisiKyllä se on kuitenkin vaan niin iso elementti.
Minun mielestä örinästä valittaminen on vähän sama kun valittaisi siitä että rap-musiikissa pitää räpätäTosin ihan hyvä sinänsä tämä linja millä menevät.
Minustakin örveltäjät erottaa toisistaan. Itseasiassa ns. "amispopissa" on paljon vaikeampi erottaa naislaulajat toisistaan. Minulle ne biisit kuulostavat kaikki samalta.Tykkään kyllä siitäkin genrestä, ei sillä...
Minä en ole hyvä niistä sanoista saamaan selvää mutten juuri välitä biisien sanomista. Johan minä muuten haahuilisin varjoissa raakaa lihaa syöden.Sellaisesta tarkasti äännetystä mutta silti brutaalista murinasta pidän erityisesti.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
On tympeää jos ei saa sanoista selvää ilman tarkkaa kuuntelemista tai sitten pitääPetenez kirjoitti: Minä en ole hyvä niistä sanoista saamaan selvää mutten juuri välitä biisien sanomista. Johan minä muuten haahuilisin varjoissa raakaa lihaa syöden.Sellaisesta tarkasti äännetystä mutta silti brutaalista murinasta pidän erityisesti.
sanat lukea jostain. Voisi äkkiä luulla ettei örinässä ole mitään sanomaa kun sitä ei haluta selvästi tuoda esiin.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Toisaalta sellainen kevyt murina ja pirullisuus äänessä ei ole pahitteeksi. Se tuo biisiin luonnetta jos lauletaan enemmän synkemmistä asioista. Pelkkä örinä on minusta liian hassua pystyäkseen ilmaisemaan jotain negatiivistä, ahdistavaa tai mitä lie.
-
Kyllä se usein keskiverto örinäbiisissä on enemmän sanomaa kuin monessa muussa enemmän kuulijaystävällisessä biisissäzemex kirjoitti:On tympeää jos ei saa sanoista selvää ilman tarkkaa kuuntelemista tai sitten pitääPetenez kirjoitti: Minä en ole hyvä niistä sanoista saamaan selvää mutten juuri välitä biisien sanomista. Johan minä muuten haahuilisin varjoissa raakaa lihaa syöden.Sellaisesta tarkasti äännetystä mutta silti brutaalista murinasta pidän erityisesti.
sanat lukea jostain. Voisi äkkiä luulla ettei örinässä ole mitään sanomaa kun sitä ei haluta selvästi tuoda esiin.En kyllä tiedä onko niissä örinä biiseissä edes sanomaa. Ovat yleensä teknistä mättöä ilman musiikillista tunne lataumaa.
Kuulosti tyhmälle.
Toisaalta sellainen kevyt murina ja pirullisuus äänessä ei ole pahitteeksi. Se tuo biisiin luonnetta jos lauletaan enemmän synkemmistä asioista. Pelkkä örinä on minusta liian hassua pystyäkseen ilmaisemaan jotain negatiivistä, ahdistavaa tai mitä lie.

Sen verran tuota omaa yhtyettä pitää vielä mainostaa, että itse olen aina yrittänyt artikulaatioon panostaa sen verran että aivan varmasti selvän saa. Vaikka sitten ihan sen ilmaisun uhalla, mutta pitää se nyt sanoista tolkku saada

Ilmeisesti et myöskään ole esim. Opethia kuullut, jos kerran örinä ei voi olla ahdistavaa

EDIT: Ja kotimaisista ahdistavuudessa onnistuu erinomaisesti mm. Swallow the Sun. Jos olisi örinän tilalla joku kultakurkku, niin varmasti olisi tunnelmat aikalailla erilaisia.
-
-
-
Tuossa olen täysin samaa mieltä, että keskiverto örinäbiisissä on sanomaa enemmän kuin kuulijaystävällisissäTheKraken kirjoitti:Kyllä se usein keskiverto örinäbiisissä on enemmän sanomaa kuin monessa muussa enemmän kuulijaystävällisessä biisissäzemex kirjoitti:On tympeää jos ei saa sanoista selvää ilman tarkkaa kuuntelemista tai sitten pitääPetenez kirjoitti: Minä en ole hyvä niistä sanoista saamaan selvää mutten juuri välitä biisien sanomista. Johan minä muuten haahuilisin varjoissa raakaa lihaa syöden.Sellaisesta tarkasti äännetystä mutta silti brutaalista murinasta pidän erityisesti.
sanat lukea jostain. Voisi äkkiä luulla ettei örinässä ole mitään sanomaa kun sitä ei haluta selvästi tuoda esiin.En kyllä tiedä onko niissä örinä biiseissä edes sanomaa. Ovat yleensä teknistä mättöä ilman musiikillista tunne lataumaa.
Kuulosti tyhmälle.
Toisaalta sellainen kevyt murina ja pirullisuus äänessä ei ole pahitteeksi. Se tuo biisiin luonnetta jos lauletaan enemmän synkemmistä asioista. Pelkkä örinä on minusta liian hassua pystyäkseen ilmaisemaan jotain negatiivistä, ahdistavaa tai mitä lie.Jos näitä kuulijaystävällisiä bändejä miettii, jotka edes vähän havittelee radiosoittoaikaa, niin yleensä on sanoitukset aika turhaa diipadaapaa ilman sen suurempia tunteita.
Sen verran tuota omaa yhtyettä pitää vielä mainostaa, että itse olen aina yrittänyt artikulaatioon panostaa sen verran että aivan varmasti selvän saa. Vaikka sitten ihan sen ilmaisun uhalla, mutta pitää se nyt sanoista tolkku saada
Ilmeisesti et myöskään ole esim. Opethia kuullut, jos kerran örinä ei voi olla ahdistavaa
EDIT: Ja kotimaisista ahdistavuudessa onnistuu erinomaisesti mm. Swallow the Sun. Jos olisi örinän tilalla joku kultakurkku, niin varmasti olisi tunnelmat aikalailla erilaisia.
radio hiteissä.
Opethia olen kyllä kuullut ja bändin paras materiaali mielestäni on puhtaasi lauletut biisit. Tällä bändillä monet hyvät biisit on varustettu örinällä, jotka toimisivat minulle mukavemmin ilman laulua.
Tuo sinun bändi nyt ei pöllömpi ole eikä sinun laulukaan. Välillä kuitenkin tulee semmoinen olo, että mitäs tuossa nyt yritettiinkään sanoa. Kultakurkku ei todellakaan sopisi bändiisi mutta ei siinä välttämättä tarvisi öristäkkään.

Juu, eikä minulla ole tarkoitus aukoa päätä tai muuta vastaavaa. Maku asioista saadaan äkkiä komea riita topic aikaan.
-
-
-
Mulla menee vaan hermot sen lipuskan irrottamisessa.TheKraken kirjoitti:Sitä varten siinä tulee se booklet mukana, tulee ei-öristyissä levyissä kanssazemex kirjoitti:Välillä kuitenkin tulee semmoinen olo, että mitäs tuossa nyt yritettiinkään sanoa.
nimim. Ja joka yö soitan satulan tankoo.
Muutama riffi kuulosti bändilläsi samalle kuin kaverin bändissä murena joka myös sai tässä levysopimuksen. Josta olen hieman katkera kun oma bändi hajosi samaan aikaan kun he saivat sopimuksen. Ei siinä onnea kuitenkin valitsemallasi örinä linjalla.
-
Ellen ihan väärin muista, niin Murenan levy tuli vasta sen jälkeen kun meitin levy oli jo purkissa ja pihalla, eli eipä sieltä olla kyllä vaikutteita haettuzemex kirjoitti:Muutama riffi kuulosti bändilläsi samalle kuin kaverin bändissä murena joka myös sai tässä levysopimuksen. Josta olen hieman katkera kun oma bändi hajosi samaan aikaan kun he saivat sopimuksen. Ei siinä onnea kuitenkin valitsemallasi örinä linjalla.

Itselle ei tuo Murena jotenkin uppoa, mutta eipä uppoa myöskään Stam1na eikä SOADikaan, joten siinä voi olla syy

EDIT: Ja sen vertta vielä örinälinjoista, että mitä luultavammin tulevalla pitkäsoitolla tullaan kuulemaan huomattavasti monipuolisempaa laulupolitiikkaa sekä minun että mahdollisien vierailevien tähtösten muodossa. Enää ei tarvitse tehdä mahdollisimman tiukkaa yhtenäistä pakettia vaan voi vähän irrotella enemmän biisien välissä ilman että kokonaisuus menee ihan sillisalaatiksi.
-
Toi levy oli purkissa monta monta kuukautta ennen kuin se julkaistiin. Muistaakseni spine halusi siirtää tuon julkaisemisen ajan kohdan vain eteen päin. En tarkoittanut, että olisitte hakeneet vaikutteita bändiltä vaan, että pari juttua sisälsi samankaltaisuutta.TheKraken kirjoitti:Ellen ihan väärin muista, niin Murenan levy tuli vasta sen jälkeen kun meitin levy oli jo purkissa ja pihalla, eli eipä sieltä olla kyllä vaikutteita haettuzemex kirjoitti:Muutama riffi kuulosti bändilläsi samalle kuin kaverin bändissä murena joka myös sai tässä levysopimuksen. Josta olen hieman katkera kun oma bändi hajosi samaan aikaan kun he saivat sopimuksen. Ei siinä onnea kuitenkin valitsemallasi örinä linjalla.
Itselle ei tuo Murena jotenkin uppoa, mutta eipä uppoa myöskään Stam1na eikä SOADikaan, joten siinä voi olla syy![]()
Täytyy sanoa ettei uppoa kauheasti minullekaan. Musiikki tyyli ei ole oikein minun makuun. Suurin syy on varmasti se, että noita biisejä on kuullut niin paljon jo ennen levyn tekoa. Bändi oli mielestäni parempi silloin aikoinaan kun vielä ei ollut sopimusta käsissä. Olisiko jokin 3-4vuotta sitten.
-
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Nyt oli ihan pakko ottaa Ihmisen Nimeen käteen ja todeta että tuo kansilehti tulee helppoakin helpommin, kun vaan laittaa sormet lehdykän keskivaiheille ja vetää ulos, mutta ei sieltä kyllä ymmärrysapua löydy...zemex kirjoitti:Mulla menee vaan hermot sen lipuskan irrottamisessa.Jostakin syystä ne temppuilee aina mulle.

(PeliPC Intel C2Q Q8200, 3GB, HD5850, W7)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka