Hankin juuri ensimmäisen Mac:cini, MacBook Pron ja olen ihan aloittelija tämän koneen kanssa. Ensimmäinen ongelma tuli vastaan cd-levyjen kanssa... Asensin siis Parallellsilla Mac OS X:n rinnalle Windows XP:n, että voisin pelata Win pohjaisia pelejä koneella. Noh, välillä kone ei meinaa XP:ssä ollessa lukea cd:tä ollenkaan ja sylkee sen ulos. Välillä levy kuitenkin lähtee pyörimään kun jaksaa tarpeeksi monta kertaa tukkia levyn takaisin koneeseen. Sitten jos nyt saa levyn pyörimään niinkuin pitää ja saan asennettua pelin koneelle, niin sen asentamisen jälkeen kun peli pitäisi käynnistää niin kone valittaa että cd-levyä ei ole asemassa vaikka se siellä on!! Ja pelit ovat siis kaikki aitoja mitä olen asentanut.
Mistä mahtaa johtua moinen??!! Sama homma käynyt jo kolmen pelin kanssa. Kaikki ohjeet tervetulleita kiitos!!
Tapahtuuko tuota koskaan OS X:n puolella? Ovatko levyt kovin naarmuisia?
Jos tuo asema kenkkuilee ossinkin puolella niin konetta takuuseen, ei ole normaalia/hyväksyttävää tuollainen vaikka noi slottiasemat onkin vähän huonompia levyjen luvun kanssa yms.
Onko sulla parallelsin asetuksissa automaattinen cd:n mounttaus päällä? Voisi ensin ottaa sen pois ja antaa sen cd:n tulla osx:n puolelle. Sitten parallelsin alareunasta napata se cd win puolelle. Mulla ei oo koskaan ollut vastaavaa ongelmaa kun pelaan noin..
Levyt ovat kuin uusia, ei naarmuja eikä mitään. Musalevyt kyllä pyörii moitteettomasti OS X:n puolella eikä XP: asennuksessa cd:ltä ollut ongelmia.
Kokeilin laittaa masan ehdottaman jutun pois päältä jolloin cd aukesi OS:ään ja raahasin siitä kuvakkeen XP:hen. Kone kopioi cd:n XP:lle ja asensin pelin kopioidusta kansiosta. Mutta taas kun pelin olisi pitänyt käynnistyä niin sama valitus, ei muka cd:tä asemassa?!
Tuskin voi olla kyse mistään crackkijutusta kun pelit ovat aitoja??
Hmm, oliskohan mahdollista että jonkun asentamasi pelin mukana olis asentunut Starforce kopiosuojaushässäkkä. Ei olis eka kerta kun aiheuttais ongelmia winkkaripuolella etenkin levyasemien kanssa, mokoma on jo kaverilta yhden dvd-aseman tuhonnut siis ihan laitetasolla.