Mun täytyy vielä oikein toistaa (niin kuin se mitään auttaisi), mutta Pantterin Finder on mun kokemuksen ja mielipiteen mukaan "täysi" susi. Se ominaisuus että kun tallennan photarista tai jostain muusta ohjelmasta dokumentin ja se ei näy toisessa ohjelmassa, tekee OS 7 käyttiksen jälkeen Pantterista huonoimman Applen tekemän käyttiksen mitä mä olen käyttänyt. Hienoin käyttis tämä toki on, mutta heikoin lenkki määrää ketjun vahvuuden. Ja vaikka voisi visualisoida että Pantterissa on useampikin ketju, niin tuo Finder/Tiedostojärjestelmä on kyllä aika iso ketju.
Kivaa kun pitää ohjelmia sulkea aina välissä, että saa juuri tallennetun dokumentin aukeamaan toisessa ohjelmassa. Ja kuin pisteenä iin päällä, jos on aiemmin tallennettu tiedosto.tif (näkyy Mailissa esim), niin jos nyt teen siihen muutoksia ja tallennan uudelleen samalla nimellä, niin kas, kyllä se näkyy vaikka Mailissa edelleen, MUTTA MAIL EI ANNA AUKAISTA SITÄ!!! >:< HIENOA!
niinpä minä "nautin moniajosta" ja suljen ohjelman ja käynnistän sen uudelleen jotta ko. ohjelma näkee tiedostojärjestelmään tehdyt muutokset.
???
A) Voisiko muistin vähyys edesauttaa tätä (eli jos toi tiedostojärjestelmän data pusketaan swappifileisiin levylle ja siksi se ei oikein tuppaa näkymään muissa ohjelmissa
B) Journaling – Voisiko se vaikuttaa asiaan tällä lailla... jotenkin tulee nenään sellainen haju...
C) Laciella ei ole Journalig päällä, Macintos HD:llä on. Voisiko tämä Journalointi+EiJournalointi aiheuttaa hämminkiä ohjelmien kanssa. -> Voinko laittaa Lacielle Journaloinnin päälle lennossa? tai kokeeksi Macintosh HD:ltä pois?
Pantterin ongelmaa... >:<
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Pantterin ongelmaa... >:<
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Re: Pantterin ongelmaa... >:<
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
C) Cocktaililla hoituu.
Ps. Ja nuo muut ongelmat vaikuttavat aika omituisilta.
Ps. Ja nuo muut ongelmat vaikuttavat aika omituisilta.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Levytyökalulla näyttäisi kanssa onnistuvan, mutta ilmeisesti se ei sekoita järjestelmää...
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Mulla ei ole vielä sekoittanut. Tosin laitoin LaCielle Journaloinnin. Ja ihan hyvin sujui lennosta.
-
Viesti Kirjoittaja Lakiopaalu »
Finderin tietojen päivittyminen (siis sen hitaus) on kyllä riesa Ysikäyttikseen verrattuna.Kivaa kun pitää ohjelmia sulkea aina välissä, että saa juuri tallennetun dokumentin aukeamaan toisessa ohjelmassa.
Oletko kokeillut klikata kyseisen tiedoston sisältävää kansiota auki, jolloin Finder päivittää tietonsa ja osaisi välittää tiedon muille ohjelmille?
– I'm just a stylus for hire, a Mac-inist for rent...
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka