Celia kirjoitti://Muoks2. Siistin postilaatikon noista gmailista lähetetyistä. Toivottavasti niitä ei enää tule. -Jos käytän gmailia jossain muualla, esim. selaimen kautta töissä, tuleeko lähettämäni viesti mailiin? "Saapuneet - Gmail" -kansioon??
Siirryin käyttämään Gmailia Mailissa IMAP-asetuksilla ja koin saman ongelman, Mail haki ja haki vaikka kuinka kauan ja toi lopulta Mailiin kaikki postit mitä ikinä olin vastaanottanut tai lähettänyt Gmailissa. Hetki siinä meni että sain kaiken järjestykseen ja turhat poistettua mutta nyt kaikki tuntuu pelaavan normaalisti.
Tein testipostauksen Gmailin webmailista toiseen sähköpostiosoitteeseeni Mailissa ja ihan normaalisti se sinne saapuneisiin kilahti. Posti näkyy myös Mailin IMAP Gmail-osion Sent Mail-kansiossa.
Edit. Oletin että kysymyksesi koski IMAPia.
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
En ole ihan täysin sinut noiden sähköpostiprotokollien kanssa. Minäkin tahtoisin käyttää Gmailia Applen Mailin kautta, mutta Gmailin asetuksista pitäisi laittaa päälle IMAP, mutta en löydä sieltä kuin Edelleen lähetys ja POP -valikon asetuksista. Yritin kyllä tavata Gmailin ohjeet sen saamiseksi toimimaan Mailissa, mutta olen sen verran idiootti, etten ymmärrä. En ole kyllä toisaalta kokeillutkaan... Ohjeita vain lueskellut.
MacBook Pro 13" 2,4GHz 4Gt Mid 2010
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
KinZZa kirjoitti:En ole ihan täysin sinut noiden sähköpostiprotokollien kanssa. Minäkin tahtoisin käyttää Gmailia Applen Mailin kautta, mutta Gmailin asetuksista pitäisi laittaa päälle IMAP, mutta en löydä sieltä kuin Edelleen lähetys ja POP -valikon asetuksista. Yritin kyllä tavata Gmailin ohjeet sen saamiseksi toimimaan Mailissa, mutta olen sen verran idiootti, etten ymmärrä. En ole kyllä toisaalta kokeillutkaan... Ohjeita vain lueskellut.
Kyllä se niillä Pop asetuksillakin pelaa. Mulla menee niin, että gmailin vistit tulee mailiin, mutta vastatessa pitää käyttää oman operaattorin lähetysositetta. Lähtevät kyllä gmailn nimillä.
KinZZa kirjoitti:En ole ihan täysin sinut noiden sähköpostiprotokollien kanssa. Minäkin tahtoisin käyttää Gmailia Applen Mailin kautta, mutta Gmailin asetuksista pitäisi laittaa päälle IMAP, mutta en löydä sieltä kuin Edelleen lähetys ja POP -valikon asetuksista. Yritin kyllä tavata Gmailin ohjeet sen saamiseksi toimimaan Mailissa, mutta olen sen verran idiootti, etten ymmärrä. En ole kyllä toisaalta kokeillutkaan... Ohjeita vain lueskellut.
Heh, kokeilin tosiaan kikkaillessani vaihtaa jopa kieltä, mutta ei avautunut. Vaihdoin siis english (UK). Olisi pitänyt siis valita english (US). Pienestä kiinni, siis.
iPhone 4
iPad 2
^ En minä laittanut asetuksista mitään. Kun aloin luomaan mailiin gmail-tiliä, tunnisti mail gmail-osoitteen automaattisesti ja näinpä myös automatik loi sen mailiin.
Celia kirjoitti:^ En minä laittanut asetuksista mitään. Kun aloin luomaan mailiin gmail-tiliä, tunnisti mail gmail-osoitteen automaattisesti ja näinpä myös automatik loi sen mailiin.
Leopardilla? Mulla on käytössä vielä Tiikeri, joten tarvitsi hiukan säätää.
Nyt tosiaan toimii, kiitoksia auttajille.
iPhone 4
iPad 2
Celia kirjoitti:^ En minä laittanut asetuksista mitään. Kun aloin luomaan mailiin gmail-tiliä, tunnisti mail gmail-osoitteen automaattisesti ja näinpä myös automatik loi sen mailiin.
Tässä on muistettava se, että automaatti tekee POP-tilin, ei IMAPpia. Mutta muuten tuo toimii tosi näppärästi.
MacFriend kirjoitti:En käsitä mikä Airport Extremeä vaivaa! AE on liitetty kuin pitääkin, mutta jostain syystä en pääse Macbook Prollani (langattomaan)nettiin. Otin kuvakaappauksen tuosta yläpalkista, ja vaikka valitsen tuosta tuon Apple Networksin, niin netti ei toimi. Mitä teen?
No mitäs se sanoo kun sen valitset? Tapahtuuko yhtään mitään? Tuleeko siihen verkon eteen semmoinen väkänen joka kertoo että on liitytty? Kysyykö salasanaa?
MacFriend kirjoitti:En käsitä mikä Airport Extremeä vaivaa! AE on liitetty kuin pitääkin, mutta jostain syystä en pääse Macbook Prollani (langattomaan)nettiin. Otin kuvakaappauksen tuosta yläpalkista, ja vaikka valitsen tuosta tuon Apple Networksin, niin netti ei toimi. Mitä teen?
No mitäs se sanoo kun sen valitset? Tapahtuuko yhtään mitään? Tuleeko siihen verkon eteen semmoinen väkänen joka kertoo että on liitytty? Kysyykö salasanaa?
Ei kysy salasanaa tai mitään. Jos avaan Safarin, niin tulee samanlainen viesti kun Macbookkia ei ole kytketty nettiin... Eli kone ei ole yhteydessä nettiin. En nyt tiedä kysynkö aivan typeriä, mutta tarvitseeko Airport Extremen asentamisessa näitä palveluntarjoajan tunnuksia jne.? Eli vaatiiko Airport toimiakseen noiden tunnusten jne. syötön? Nykyisellä modeemilla kun riitti kun vain tökkäs johdon koneeseen, ja vóila!
Lisäkysymys... Saako iPod Classicista sen näkymän vastaamaan 5G:n näkymää? En nimittäin tahtoisi että siinä oikealla puolella näkyisi niitä kansikuvia... Mahdollista?
Airport Extreme ei ole modeemi. Se on tukiasema, joka kytketään modeemiin. Eli puhelinpistokkeesta puhelinjohto modeemiin, modeemista verkkojohto Airport Extremeen ja sitten homma toimii.
Se seinästä tuleva johto kun ei edes fyysisesti sovi siihen Airport Extremeen, niin jotenkin jännä että ihmiset sen sinne törkkää
Mikäli taas näin ei ole ja olet kytkenyt kaiken oikein ja AE:ssa palaa vihreä valo oranssin sijaan, niin toistan vielä: Tuleeko verkon eteen ruksi kun yrität ylävalikosta siihen liittyä. Eli liittyykö kone siihen oikeasti vai ei?
Ja toinen vielä: Mitä sanoo Lisäohjelmista löytyvä Airport-työkalu ja oletko edes ottanut koko laitetta sen avulla käyttöön, kuten ohjeissa selkeästi käsketään?
Airport Extreme ei ole modeemi. Se on tukiasema, joka kytketään modeemiin. Eli puhelinpistokkeesta puhelinjohto modeemiin, modeemista verkkojohto Airport Extremeen ja sitten homma toimii.
Se seinästä tuleva johto kun ei edes fyysisesti sovi siihen Airport Extremeen, niin jotenkin jännä että ihmiset sen sinne törkkää
Mikäli taas näin ei ole ja olet kytkenyt kaiken oikein ja AE:ssa palaa vihreä valo oranssin sijaan, niin toistan vielä: Tuleeko verkon eteen ruksi kun yrität ylävalikosta siihen liittyä. Eli liittyykö kone siihen oikeasti vai ei?
Ja toinen vielä: Mitä sanoo Lisäohjelmista löytyvä Airport-työkalu ja oletko edes ottanut koko laitetta sen avulla käyttöön, kuten ohjeissa selkeästi käsketään?
No nyt kokeilin kaikkia vippaskonsteja tuolla Airport-Työkalussa (viimeksi ei tuottanut tulosta), ja ihme kyllä sain Airport Extremen toimimaan! Tämä viestin on nyt laitettu AE:n kautta langattomasti. Anyway, se olin minä joka tästä aikaisemmin kyselin tästä asiasta... Pidin tässä vain taukoa, kun en jaksanut taistella AE:n kanssa.
Mutta nyt pelaa, kiitokset! 8)
JesseParkkali kirjoitti:Onkohan yleistä tämmönen, et ku pistää koneen nukkuu, niin usb-liitänällä oleva optinen langaton (logitechin) hiiri katoaa. Eli kun koneen herättää niin hiiri ei toimi enää (ei vaikka laittas hiiren kiinni, tai irrottelis usb-palikkaa)...
Ei ole normaalia. Kahden langallisen ja kahden langattoman omistajana voin kertoa.
Ei olekaan normaalia, mutta onko yleistä? Nojoo, onkohan kellää mitään vinkkejä jolla vois kikkailla tommosen ongelman kuntoon. Ei jaksas mitään hiiren ajureita lähtee ainakaa ettii, ku niistä tuskin on edes apua.
Hei oliks jollain tohon pätevää ratkaisua?
White MacBook 2.2Ghz Intel Core 2 Duo | 4Gt 667 MHz DDR2 SDRAM | Mac OS X Version 10.5.1
Mitenköhän .Mac slides toimii? Ohjeista en löydä vastausta ongelmaan. Vastaus on varmaan yksinkertainen, mutta ei tunnu aukeavan mulle.
Ensin tietystii valitsen kuvat iPhotosta. Valitsen ylävalikosta jaa -> .Mac slides. Kone muodostaa yhteyden ja kyselee haluanko varmasti julkaista kuvaesityksen -> julkaise. Kuvat siirtyvät, jonka jälkeen kone kysyy haluanko ilmoittaa kuvaesityksestä ystävilleni.
Mistä nyt löydän julkaisemani kuvat? Ainakin iDiskillä ne näkyvät, mutta netistä en löydä niitä? Podcastia julkaistaessa ei ole ollut ongelmia.
Ovat maksullisia nuo lisäpohjat. Mutta olihan siellä kyllä ohjeet miten niitä voisi tehdä itse ilmaiseksi. Näyttivät vaan ohjeet niin minimutkaisilta, että no thanks.
Hei mitähän olen oikein mennyt tekemään kun iTunes ilmoitti äskön viasta. Viassa oli jotain että iTunes kirjasto(?) on jotenkin tuhoutunut, ja se on korvattu jollain iTunes Library damaged -kirjastolla(?).
Kun avasin iTunesin tapahtuneen jälkeen, niin kaikki oli lähtöasemissa. Soittolistat kadonneet, ja tauottomaintoiston asetukset resetoituneet. Osa biiseistäkin oli kadonnut, mm. tänään Storesta ostamani levy! Kannet olivat myös useilta levyiltä kadonneet. Mutta onneksi ikappaleiden arvosanat olivat pysyneet tallella, ja mitään hirveää ei tapahtunut.
Jos katson Finderissä Musiikki kansiota, niin iTunes kansioon oli ilmestynyt sellainen data tiedosto kuin iTunes Library (Damaged). Olenko tehnyt pahaakin tuhoa iTunesille? Nyt iTunes kyllä pelaa, mutta pitäisikö tehdä joku "siistiminen/korjaus"?
MacBook Pro 15", 2,16GHz, Core2Duo, 2GB, 120GB, Radeon X1600 128MB
Mistä johtuu etten pääse DVDplazan foorumeille Safarilla? Sivujen lataus kestää ikuisuuden, ja yllättäen tulee ilmoitus: "Safari ei löydä palvelinta.
Safari ei voi avata sivua ”http://www.dvdplaza.fi/forums/index.php”, koska se ei löydä palvelinta ”www.dvdplaza.fi”." Tuo ilmoitus on alkanut kiusaamaan minua koko ajan, monella muullakin sivulla. Onko vika sivustolla vai Safarissa? Nimittäin jos menen DVDplazaan Firefoxilla Safarin sijaan, niin DVDplazan sivut aukeavat lähes heti. Miksi Safari ei aukaise siis DVDplazan sivuja nopeasti?
Tuolta toisesta topicista kopsaasin kun kukaan ei siellä tuntunut korvaansa loksauttavan kysyvälle. Eli tästä lähtee:
Sit vielä et näyttääkö toi activity monitor ton prosessoritehon prosentteina siitä mitä sillä hetkellä on kaikilla ohjelmilla käytössä vai koko prosessorin tehosta? Koska iStat pro näyttää että prossun tehoista on ~20-30% käytössä, silloin kun toi Activity monitor näyttää tuota ~60-70% ? Tuskin kuitenkaan nuo ohjelmat noin suurta eroa näkisi tehoissa?
Tuo 60-70% oli siis ff:llä flasheja katottuna (youtubesta).
On vähän sekava mut nyt on hieman väsy. Koitaakaa saada selvää.
MacFriend kirjoitti:Mistä johtuu etten pääse DVDplazan foorumeille Safarilla? Sivujen lataus kestää ikuisuuden, ja yllättäen tulee ilmoitus: "Safari ei löydä palvelinta.
Safari ei voi avata sivua ”http://www.dvdplaza.fi/forums/index.php”, koska se ei löydä palvelinta ”www.dvdplaza.fi”." Tuo ilmoitus on alkanut kiusaamaan minua koko ajan, monella muullakin sivulla. Onko vika sivustolla vai Safarissa? Nimittäin jos menen DVDplazaan Firefoxilla Safarin sijaan, niin DVDplazan sivut aukeavat lähes heti. Miksi Safari ei aukaise siis DVDplazan sivuja nopeasti?
Veikkaisin kuitenkin tilapäistä häikkää, kokeile huomenna uudelleen?
etan0l kirjoitti:Terve.
Elokuvat ovat elokuva kansiossa (divx, xvid). Näkyvät front row:ssa. Näkyvätkö apple tv:ssa samalla tavalla?
Kiitos
Eivät käsittääkseni näy, ellet vähän modaa sitä AppleTv:tä, eli toisinsanoen asenna sinne periania esim. patchstickillä. Ei omakohtaista kokemusta sen enempää, mutta isot pojat on kertoneet.