Moi!
Uutena ja ylpeänä Sawtoothin omistajana (no, saanen sen tänään) haluaisin tuohon vehkeeseen lisää potkua. Kyseessä on 350MHz versio, joten mikä tahansa prosessori tarjoaa enemmän vääntöä kuin tuo alkuperäinen. Jos jollakulla on pöytälaatikossa päivityksen jäljiltä ripeämpi prossuyksilö (ja ennenkaikkea aivan sairaan halvalla) ja/tai muutama ylimääräinen SDRAM-kampa, niin yhteyksiä tännepäin vaan, kiitos. Muukin asiaan liittyvä sälä kiinnostaa, paitsi ei näyttis. Sellaisen osannen omin voimin modata PC:n Radeonista.
Applemaailma on minulle oikeastaan täysin vieras, joten hyviä vinkkejä otetaan myös vastaan. Tarkoitus on antaa tuo 6- ja 10-vuotiaille tytöille lähinnä sitä varten, että tajuavat muutakin olevan olemassa kuin PC-maailman, jossa ne jo sujuvasti suunnistavat. Eli pikkupelejä ne varmaan sillä pelaisivat ja ehkä mahdollisesti jotain hyötyhommaakin kuten tekstinkäpistelyä ja sensellaista. Ajattelinpa itsekin jotain kokeilla, kuten esmes asentaa alkuperäisen Unreal Tournamentin, eikös se toimi myös Macissa?
Sähköpostiosoite on sitten pertsavk@gmail.com, ja jokunen tämän foorumin lukija saattaa sen jopa tunnistaakin.
<edit:> Kävin hakemassa pöntön. Ensimulkaisulla varsin napakka paketti. Joulunpyhiksi vähän virittelemään :-P
O: G4 Sawtoothille sopiva prossu ja muuta roipetta
Vain Applen omat tuotteet.
Alueen säännöt
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
O: G4 Sawtoothille sopiva prossu ja muuta roipetta
Viesti Kirjoittaja pertsavk »
Viimeksi muokannut pertsavk, 17.12.2007 klo 12.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--
pvk
pvk
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Moi Pertsa, tervetuloa meidän onnellisten Sawtoothin omistajien sankkaan joukkoon. Mulla olisi jouten 400 MHz:n alkuperäinen prosessori. Laitan siitä sulle sähköpostia.
Tältä ja muilta foorumilta löydät paljon tietoa, mitä kaikkea Sawtoothille voi tehdä: muistit täppiin, ainakin kolme kovalevyä, IDE- tai SATA-kortti, USB2-kortti, prosessoripäivitys, fläshätty näytönohjain ja tehokkaampi poweri.
Kyse ei ole nykymittapuun mukaan mistään hirveästä pelikoneesta. Hyötykäytössä Sawtooth on edelleen monessa suhteessa ensiluokkainen kone. En ole lainkaan suunnitellut vaihtamista uudempaan, koska kaikki mulle tärkeä toimii ripeästi ja ongelmitta. Eihän kone ole vasta kuin seitsemän vuotta vanha...
Tältä ja muilta foorumilta löydät paljon tietoa, mitä kaikkea Sawtoothille voi tehdä: muistit täppiin, ainakin kolme kovalevyä, IDE- tai SATA-kortti, USB2-kortti, prosessoripäivitys, fläshätty näytönohjain ja tehokkaampi poweri.
Kyse ei ole nykymittapuun mukaan mistään hirveästä pelikoneesta. Hyötykäytössä Sawtooth on edelleen monessa suhteessa ensiluokkainen kone. En ole lainkaan suunnitellut vaihtamista uudempaan, koska kaikki mulle tärkeä toimii ripeästi ja ongelmitta. Eihän kone ole vasta kuin seitsemän vuotta vanha...
-
Viesti Kirjoittaja pertsavk »
[quote="Juhani L"]
...
[/quote]
Jeps, tuon olen oivaltanutkin. Tarkoituksena on siis tutustuttaa lapsukaiset macmaailmaan ja antaa heidän peuhata siellä niin paljon kuin irti lähtee.
Itsellä on muuten kotona tärkeimpänä koneena noin 7-8 vuotta vanha PC. Vaikea sanoa ikää, kun osia on vaihtunut silloin tällöin...
Ja se Unreal Tournament oli Vuoden Peli v. 1999 :-)
...
[/quote]
Jeps, tuon olen oivaltanutkin. Tarkoituksena on siis tutustuttaa lapsukaiset macmaailmaan ja antaa heidän peuhata siellä niin paljon kuin irti lähtee.
Itsellä on muuten kotona tärkeimpänä koneena noin 7-8 vuotta vanha PC. Vaikea sanoa ikää, kun osia on vaihtunut silloin tällöin...
Ja se Unreal Tournament oli Vuoden Peli v. 1999 :-)
--
pvk
pvk
-
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Pelkäänpä, että tuo 733 MHz:n prosessori on Digital Audio- tai Quicksilver-mallista eikä se käy Sawtoothiin. Yleensäkin on niin, että eri sukupolvien G4 PowrMaccien prosessorit eivät ole vaihtokelpoisia keskenään.aka kirjoitti:Hei,
Mulla on tuossa kanssa haussa prosessori, ja kama66 tarjosi tällaista:
"Moi mulla on ylimääräinen 733 prosessori..."
Prosessori ei käy mulle mutta jos sua kiinnostaa.
-
Viesti Kirjoittaja aka »
Hei,
Näinhän se taitaa käytännössä olla. En tiedä tarkkaan, mutta prosessorikortti itsessään taitaa passata g4 koneesta toiseen, mutta väylänopeuksien ja kortin fyysisen koon takia päivittäminen menee ns. modaamisen puolelle. Esim tuo 733 taitaisi pyöriä sawtoothissa joko 650 tai 700 mhz, ottaen huomioon väylän 133 - 100 mhz. Ja voisi vaatia tilan raivaamista koteloon.
Ei tietoa, vaan spekulaatiota
t. Aki
Näinhän se taitaa käytännössä olla. En tiedä tarkkaan, mutta prosessorikortti itsessään taitaa passata g4 koneesta toiseen, mutta väylänopeuksien ja kortin fyysisen koon takia päivittäminen menee ns. modaamisen puolelle. Esim tuo 733 taitaisi pyöriä sawtoothissa joko 650 tai 700 mhz, ottaen huomioon väylän 133 - 100 mhz. Ja voisi vaatia tilan raivaamista koteloon.
Ei tietoa, vaan spekulaatiota

t. Aki
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka