MB:n näppäimistön terävä reuna
Keskustelua kannettavista
17 viestiä
• Sivu 1/1
-
MB:n näppäimistön terävä reuna
Viesti Kirjoittaja ER »
En ole huomannut että tästä olisivat muut maininneet, ehkä se ei ole muille ongelma. Nyt muutaman viikon MB:tä käyttäneenä minua häiritsee tuo näppäimistön terävä etureuna. Tuntuu että vaikka miten yrittäisi asetella kätensä, reuna painaa aina joko rannetta tai kämmentä.
Onko tässä mennyt muotoilu/ulkonäkö käytännöllisyydestä edelle?
Nimim. pitääkö teipata pehmusteita vai käyttää kintaita?
-
Re: MB:n näppäimistön terävä reuna
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Yksilöllinen ongelma, ainakaan itseäni (ja luullakseni suurinta osaa muistakaan) tuo ei häiritse.ER kirjoitti:En ole huomannut että tästä olisivat muut maininneet, ehkä se ei ole muille ongelma. Nyt muutaman viikon MB:tä käyttäneenä minua häiritsee tuo näppäimistön terävä etureuna. Tuntuu että vaikka miten yrittäisi asetella kätensä, reuna painaa aina joko rannetta tai kämmentä.
-
-
Viesti Kirjoittaja tsehov »
En tosiaankaan ole kokenut mainittua seikkaa ongelmaksi: pitkäänkään kirjoittaessani ei reuna ole tuntunut ranteissani. Terävähän tuo reuna on mutta luulen että tärkeintä on käsien kirjoitusasento (sisältäen pöydän/koneen korkeus ja etäisyys käsistä). Sekä tietenkin ranteiden asento läppärin päällä.
-
oikea reuna on terävä
Viesti Kirjoittaja mahlfors »
Mä olen taas huomannut, että ainoastaan macbookin oikea reuna on terävä tai siis tuosta puolesta välistä oikeaan reunaan. Jotenkin tuntuu, että sen päälilevyn pitäis olla syvemällä..
-
Viesti Kirjoittaja enrique »
en tosiaan ymmärrä, miksi apple luopui aivan vallankumouksellisen mahtavasta simpukkamuotoilusta, joka suorastaan hyväili käpäliä...
sen jälkeisissä bookeissa on ollut terävämmät reunat jotka tosiaan painaa ranteita. no comprendo.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MBA 13" 2013, Mac Mini i5 2011, MBP 13" 2010, iPad 3, etc.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ranteiden painaminen on itseasiassa yksi syistä joiden takia päädyin 13" MacBookiin 15" MBP:n sijaan. Ja täytyy sanoa että iLapin vaahtomuovi auttaa viemään viimeisetkin haitat.enrique kirjoitti:en tosiaan ymmärrä, miksi apple luopui aivan vallankumouksellisen mahtavasta simpukkamuotoilusta, joka suorastaan hyväili käpäliä...sen jälkeisissä bookeissa on ollut terävämmät reunat jotka tosiaan painaa ranteita. no comprendo.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Juh0` »
Sama mitään vikkaa ole, ja jos alkaa jostain kummasyystä kutiamaan käsivarsista niin MB:n reunalla voi raapiaCarradona kirjoitti:En kyllä onnistu itseäni haavoittamaan sitten millään tällä MacBookin etureunalla. En edes pientä epämukavuutta saa aikaiseksi. Kummallisissa asennoissa pidätte kätösiänne, ihmiset. Mutta harmillistahan tuo on

• Mac Pro • MacBook • iPhone 6 • Raspberry π • PC
-
Viesti Kirjoittaja isladeoro »
Surkeaa suunnittelua. Terävä etureuna on häirinnyt jo puolitoista vuotta. Aina kun työasento ei ole ergonomisin mahdollinen, niin terävä etureuna on haitaksi. Varsinkin jos kone on sylissä ja teen paljon hiiren kanssa töitä, silloin se painaa kämmensyrjään.
Ei sen nyt luulisi olleen niin vaikea yksityiskohta toteutettavaksi toisin.
Ei sen nyt luulisi olleen niin vaikea yksityiskohta toteutettavaksi toisin.
-
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Mulla on ollut muutaman hetken MB tutkailtavana eikä kyllä oo mun seuraava kone. Vanha iBook "istuu" käteen paljon paremmin. MB:n reunat painaa ikävästi käsiä ja näppis heiluu kuin penskana maitohampaat. Hiiripadi jumittaa uskomattoman paljon ja ekaa kertaa olen pettynyt johokin Applen tuotteeseen näin niin kuin fyysisesti ja kirosin ihan ääneen surffaillessa että PRKL! Tai olihan se imacin mukana tullut lätkähiiri aikoinaan kamala mutta sen sai sentään vaihdettua. Jään siis odottamaan seuraavaa mallia ja vanha iBook saa kelvata sinne asti.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Sulla on täytynyt olla maanantaikappale tai kaksi koska minulla ei ole vastaavia ongelmia (ja todella tarkka olen näiden asioiden suhteen)?Jone-51K kirjoitti:Mulla on ollut muutaman hetken MB tutkailtavana eikä kyllä oo mun seuraava kone. Vanha iBook "istuu" käteen paljon paremmin. MB:n reunat painaa ikävästi käsiä ja näppis heiluu kuin penskana maitohampaat. Hiiripadi jumittaa uskomattoman paljon ja ekaa kertaa olen pettynyt johokin Applen tuotteeseen näin niin kuin fyysisesti ja kirosin ihan ääneen surffaillessa että PRKL! Tai olihan se imacin mukana tullut lätkähiiri aikoinaan kamala mutta sen sai sentään vaihdettua. Jään siis odottamaan seuraavaa mallia ja vanha iBook saa kelvata sinne asti.
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Päivitin just lepardin ja mb:n firmwaren ja jospa niistä olisi apua. Seurataan..Sherukka kirjoitti:Sulla on täytynyt olla maanantaikappale tai kaksi koska minulla ei ole vastaavia ongelmia (ja todella tarkka olen näiden asioiden suhteen)?Jone-51K kirjoitti:Mulla on ollut muutaman hetken MB tutkailtavana eikä kyllä oo mun seuraava kone. Vanha iBook "istuu" käteen paljon paremmin. MB:n reunat painaa ikävästi käsiä ja näppis heiluu kuin penskana maitohampaat. Hiiripadi jumittaa uskomattoman paljon ja ekaa kertaa olen pettynyt johokin Applen tuotteeseen näin niin kuin fyysisesti ja kirosin ihan ääneen surffaillessa että PRKL! Tai olihan se imacin mukana tullut lätkähiiri aikoinaan kamala mutta sen sai sentään vaihdettua. Jään siis odottamaan seuraavaa mallia ja vanha iBook saa kelvata sinne asti.
-
-
Re: MB:n näppäimistön terävä reuna
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
itseäni häiritsi ekan kuukauden ja ranteet oli todella punaiset ja kipeät, nyt vuoden jälkeen niin ei ole mitään ongelmia enääBlank^ kirjoitti:Yksilöllinen ongelma, ainakaan itseäni (ja luullakseni suurinta osaa muistakaan) tuo ei häiritse.ER kirjoitti:En ole huomannut että tästä olisivat muut maininneet, ehkä se ei ole muille ongelma. Nyt muutaman viikon MB:tä käyttäneenä minua häiritsee tuo näppäimistön terävä etureuna. Tuntuu että vaikka miten yrittäisi asetella kätensä, reuna painaa aina joko rannetta tai kämmentä.
iMac 21,5"+2kpl Macbook+PowerMac G4+AppleTV+iPad 2 32Gb 3G White+2kpl iPhone 4S 64Gb White+Huawei U8800+2kpl DNA+1kpl Saunalahti+3kpl Sonera. Autona: Skoda Octavia Combi Elegance 2.0tdi DSG --08
17 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka