moi
jeesatkaa vanhaa ( mac käytössä yli 10 vuotta) vaan ei tiedokasta mac käyttäjää.powerbook g3 auttamattoman hidas.kesällä mökillä tavallisella puh. modeemilla pelitti ihan kivasti,himassa welholla ok.nyt duunissa adsl ja kone hidastui hidastumistaan, eli käynnistyminen hidasta,netscape ja eudora aukeaa tosi hitaasti,koko koneen käyttö tosi hidasta.onks joku konsti millä vois putsata turhat rojut veke tai vastaavaa ohjelmaa kun kybän talkkari?tai jotain muuta konstia millä koneen sais pelittään niinku pitää? mulla siis käyttiksenä tietysti 9.2
hidas powerbook
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: hidas powerbook
Viesti Kirjoittaja taito »
Liekkö näistä apua, mutta jos et ole testannut niin.
tyhjennä pram: käynnistä kone alt+omppu+p+r pohjassa ja kuulostele pari käynnistysääntä ennen kuin nostat napit ylös.
luo uusi työpöytä: käynnistä alt+ omppu pohjassa. koneen kysymykseen vastaus on kyllä.
Lisää muistia ohjelmille joiden kanssa on ongelmia: klikkaa ohjelman kuvaketta kerran ja paina omppu+i ja sieltä jostain sai lisättyä muistia.
Nämä lienee entuudestaan tuttuja ohjeita, mutta minulla ne on auttaneet yllättäviin ongelmiin. Turhat rojut veks ohjelmia löytynee, mutta joku muu voinee suositella koska en itse ole käyttänyt.
tyhjennä pram: käynnistä kone alt+omppu+p+r pohjassa ja kuulostele pari käynnistysääntä ennen kuin nostat napit ylös.
luo uusi työpöytä: käynnistä alt+ omppu pohjassa. koneen kysymykseen vastaus on kyllä.
Lisää muistia ohjelmille joiden kanssa on ongelmia: klikkaa ohjelman kuvaketta kerran ja paina omppu+i ja sieltä jostain sai lisättyä muistia.
Nämä lienee entuudestaan tuttuja ohjeita, mutta minulla ne on auttaneet yllättäviin ongelmiin. Turhat rojut veks ohjelmia löytynee, mutta joku muu voinee suositella koska en itse ole käyttänyt.
-
Re: hidas powerbook
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Kokeiles käynnistää vain Applen omilla laajennuksilla. Jos nopeusero on merkittävä, todennäköisesti jokin laajennus häiritsee toimintaa.
Yleensä laajennukset kyllä aiheuttavat ongelmia käynnistymisessä, eivätkä niinkään sitten enää itse käytössä. Mutta ainahan voi kokeilla. Kun itselläni oli OS9, niin oikeastaan kaikki ongelmat johtuivat aina laajennuksista...
OS X:ssä voisin ehdottaa KLONKkua.
(Oikeuksien korjaus)
Yleensä laajennukset kyllä aiheuttavat ongelmia käynnistymisessä, eivätkä niinkään sitten enää itse käytössä. Mutta ainahan voi kokeilla. Kun itselläni oli OS9, niin oikeastaan kaikki ongelmat johtuivat aina laajennuksista...
OS X:ssä voisin ehdottaa KLONKkua.
(Oikeuksien korjaus)
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka