Dvi-->vga adabter ongelma
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
20 viestiä
• Sivu 1/1
-
Dvi-->vga adabter ongelma
Viesti Kirjoittaja Josse »
Eli koitin eilen laittaa tuon dvi to vga adabterin kiinni macbookkiin ja toisena näyttönä oli tavallinen (onkohan se ny 19 tuumanen vai 17) kuvaputkinäyttö.
Kun tämä oli kiinni, näytössä luki jotain että tarkista kaapeli ja näytössä aaltoili raitoja, enkä saanuu kuvaa näkymään vaikka kuinka säädin resoja yms.
Mikähän on vikana vai pitääkö jotain asetuksia säätää vai kuinka?
koitin myös tv adapterii eikä sekääo onnistunut
Kun tämä oli kiinni, näytössä luki jotain että tarkista kaapeli ja näytössä aaltoili raitoja, enkä saanuu kuvaa näkymään vaikka kuinka säädin resoja yms.
Mikähän on vikana vai pitääkö jotain asetuksia säätää vai kuinka?
koitin myös tv adapterii eikä sekääo onnistunut
-
-
Eli tarkoitat tuolla virkistystaajuudella noita Hz. Joo olen koittanut nyt kaikki mahdolliset noista.TheKraken kirjoitti:Painoitko "tunnista näytöt"? Kokeilitko eri virkistystaajuuksia? Vaihdoitko nyt varmasti ulkoisen resoa etkä macbookin oman näytön?
Voiko vika olla johdossa, koneen liittimessä tai itse näytössä?
Vai onko niin että tuo minun ADI M700 näyttö ei vaan kykene näyttämään mitään, että pitää olla jotain uutta haitekkii?
Tuo kyllä toimi aikaisemmin minun ibookissani hyvin.
-
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Kyllä alempi näyttää vga-adapterilta.Josse kirjoitti:Eli onko toi alempi nyt sitten se oikea?
Ja tunnistaako sen tuosta, että toinen on tuollainen palikan muotoinen ja toinen on pyöreempi pää.
Vai mistä noitten eron saa tietää?
Ainakin ulkoisesti minun adapteri näyttää samalta mikä tuolla ihan alinpana kuvassa on
Tarkistatko vielä kytkennän, sanoohan 'naks' kun laitat adapterin kiinni koneeseen? Liittimen muovinen reuna kuuluu mennä ihan läppärin reunaan kiinni.
-
-
Juu kyllä sanoo naksSherukka kirjoitti:Kyllä alempi näyttää vga-adapterilta.Josse kirjoitti:Eli onko toi alempi nyt sitten se oikea?
Ja tunnistaako sen tuosta, että toinen on tuollainen palikan muotoinen ja toinen on pyöreempi pää.
Vai mistä noitten eron saa tietää?
Ainakin ulkoisesti minun adapteri näyttää samalta mikä tuolla ihan alinpana kuvassa on
Tarkistatko vielä kytkennän, sanoohan 'naks' kun laitat adapterin kiinni koneeseen? Liittimen muovinen reuna kuuluu mennä ihan läppärin reunaan kiinni.

Koitan tässä joululoman aikana toiseen näyttöön kiinni ja jos sitten ei toimi vika on luultavasti adapterissa.
-
Tectorista tilattu vga adapteri, ei kai se mikää huono oo?Hepo kirjoitti:Minusta tuossa vaikuttaisi, että joku synkka signaali kaaplelissa (adapteri tai vga) mennyt oikkariin tai jostain syystä yrittää syöttää väärää virkistystaajuutta (aika epätodennäköistä). Kato että liittimet on kunnossa ja ethän käytä mitään huonoa vga kaapelia.
-
-
eikö se adapteri ja vga kaapeli oo sama asia, siis adapteri meinaa tota pikkusta johdonpätkää jolla saa sen näytön kiinni ja dvi to vga o sen nimi.MacFinn kirjoitti:Ei se välttämättä oo se adapteri vaan se vga kaapeli. Mulla on joskus vääntyny kaapeli pinnit yhteen.
En kyllä ymmärrä mitä yrität sanoa, jos ne pinnit on vääntyny yhteen nii eihän se sillon toimi missään muussakaan näytössä eli vika on siinä johdonpalasessa?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Eihän se adapteri ylety sinne näyttöön kiinni, pitää sulla olla näyttökaapeli, joka tulee tuohon adapteriin kiinni. Ja se ongelma voi olla hyvinkin tuossa kaapelissa. Adapterissa kun on naaras-liitin ja yleensä ne pinnit sentään vääntyy urosliittimissä. Ei olis ennenkuulumatonta, että urosliittimessä on pinnit kiinni toisissaan tai lytyssä pohjalla.
-
-
Viesti Kirjoittaja jhalmu »
Mulla oli kerran ongelmia muka adapterin kanssa, mutta onneksi vika oli vga-johdossa (siis siinä pitkässä) ja onneksi niitä oli kertynyt.
Ennen vanhaan johdot oli paksuja, mut nyt ne on aika hepposia ja halvemmissa näytöissä varmaan vielä heppoisempia, joten saattavat mennä myös rikki.
(huomasin sen kun liikuttelin johtoa niin jossain taivutuskohdissa se näytti ihan oikein kaikki)
Ennen vanhaan johdot oli paksuja, mut nyt ne on aika hepposia ja halvemmissa näytöissä varmaan vielä heppoisempia, joten saattavat mennä myös rikki.
(huomasin sen kun liikuttelin johtoa niin jossain taivutuskohdissa se näytti ihan oikein kaikki)
Macbook Air 15" M4 england-sky-gray
Macbook Pro 16" i9
Mac Mini Pro M4
Macbook Pro 16" i9
Mac Mini Pro M4
-
jhalmu kirjoitti:Mulla oli kerran ongelmia muka adapterin kanssa, mutta onneksi vika oli vga-johdossa (siis siinä pitkässä) ja onneksi niitä oli kertynyt.
Joo niinhän se voi olla ja minäkin olen koittanut taivutella mutta ei auttanut. Ja se johto on aika paksu ja muutenki aika vanha näyttö.
Mutta nyt koitin toiseen näyttöön ja heti tuli kuvanäkyviin elikkä vika on nyt joko näytössä tai näytön johdossa.
Eli niin sanotusti ongelma selvisi

20 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka