Torrent-ohjelmat ja -ongelmat
-
Viesti Kirjoittaja remppa »
EDIT: Ai niin, palomuuri oli ja on pois päältä.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Mutta NATista olisi silti ihan hyödyllistä ohjata se portti tai opetella miten se tehdään, jos joskus tulevaisuudessa joku toinen ohjelma sellaista vaatii.
-
Viesti Kirjoittaja Pastori »
jussi79 kirjoitti:Ei Xtorrent kyllä sama softa ole Acquisitionin kanssa. Oletko kokeillut edes molempia vai mistä tommoisen keksit?Pastori kirjoitti:Siin män sun rahat sen siliän tien.
Softahan taitaa olla siis melkoisen sama kuin Acquisition - tekijä on sama ja hinnoittelukin sattumalta.
Ostin taannoin softan samalla "lifetime" optiolla taannoin. Se lifetime ei tosin kestänyt kovin pitkään kun nyt on uusi versio markkinoilla - jonka lifetime onkin nyt sitten eri elämää se. Heh heh.
Lähetin meiliä kehittäjälle ja sain onneksi linkin edelliseen versioon, olin erehtynyt päivittämään.
Et ilmeisesti kuitenkaan ole kyseisistä ohjelmista ottanut lifetime-optiota, koska niissä se todellakin tarkoittaa kaikkia tuleviakin versioita ja on niin myös toiminut. Älä mollaa yhtä kehittäjää toisten virheistä.
No eri softathan ne on mut sama kehittäjä. Ja muistelen kyllä ottaneeni lifetime vaihtoehdon. No siitä huolimatta aattelin uskaltaa kokeilla tota torrenttia vaikke dave ookkaan mun bestis enää : )
-
Viesti Kirjoittaja jussi79 »
Ensi kerralla tarkista nyt että oletko oikeasti ottanut lifetime upgrades -option, ennen kuin rupeat tänne haukkumaan kehittäjää.Pastori kirjoitti:No eri softathan ne on mut sama kehittäjä. Ja muistelen kyllä ottaneeni lifetime vaihtoehdon. No siitä huolimatta aattelin uskaltaa kokeilla tota torrenttia vaikke dave ookkaan mun bestis enää : )

En itsekään tykkää kyseisestä kehittäjästä ja kaikesta netistä lukemastani päätellen on ollut monille varsin tyly vastauksissaan. Silti hänen ohjelmansa ovat omasta mielestäni aivan loistavia ja käytettävyydeltään juuri sitä Mac-kamaa jota itse haen.
iPhone 3GS 32GB
iPad 16GB WiFi
iPod nano 8GB (product) red 2nd Gen
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
Transmission ei tunnu tykkyvvän filuista, joissa on vähän jakajia? Vuzella samat fileet tulee alas niin ettei ehdi kissaa sanoa.
Tykkäsin kylläkin transmissionin ulkoasusta ja käyttölogiikasta, harmi ettei toiminut toivutulla tavalla.
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Re: Azureus ja sisääntulevan TCP-liikenten portti
Viesti Kirjoittaja jartza »
katoppa tuolta ohjeita : http://www.portforward.comremppa kirjoitti:Moi.
Teen Azureuksella ohjattua asetusten määrittelyä. Testaan, toimiiko oletusportti. Tulos: Testataan porttia 41179 ...
NAT-ongelma havaittu - Connect attempt to 81.197.80.220:41179 (your computer) timed out after 20 seconds. This means your port is probably closed.
Mitäs nyt pitää tehdä, jotta pääsen onkelmasta?
-
Viesti Kirjoittaja Fantastic »
Koitan samaa kun transmissionin kanssa oli pientä ongelmaa.zuki kirjoitti:Jaahans, tulipa vaihdettua transmission vuzeen ja kyllä valitettavasti alkoi bitti liikkumaan aivan eri tahtiin.
Transmission ei tunnu tykkyvvän filuista, joissa on vähän jakajia? Vuzella samat fileet tulee alas niin ettei ehdi kissaa sanoa.
Tykkäsin kylläkin transmissionin ulkoasusta ja käyttölogiikasta, harmi ettei toiminut toivutulla tavalla.
-
-
-
Siinä meni minun 34 dollariani nyt muuhun osoitteeseen. Naurettava softa. En myöskään pystynyt mitenkään määrittelemään sille että sen sijaan että se alkaisi ladata torrenttia, se tsekkaisi onko edes latauskansiossa jo saman nimistä ja seedaisi sen sijaan sitä.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Nou ovat kyllä mielestäni hyviä ominaisuuksia, eivätkä puutteita...mutta ilmeisesti makuasia...TheKraken kirjoitti:Onko nyt tosiaan näin, että Xtorrentissa ei ole mahdollisuutta siihen että voisit joka kerta valita mihin tahdot ladata? Vaan pitää valita oletuskansio ja että se pakostikin pistää keskeneräiset omaan kansioonsa?
Siinä meni minun 34 dollariani nyt muuhun osoitteeseen. Naurettava softa. En myöskään pystynyt mitenkään määrittelemään sille että sen sijaan että se alkaisi ladata torrenttia, se tsekkaisi onko edes latauskansiossa jo saman nimistä ja seedaisi sen sijaan sitä.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Otetaan nyt vaikka yksi skenaario:
Olen ladannut linux distron X. Poistan sen torrentin Xtorrentista, kun koen että olen sitä tarpeeksi seedannut. Siirrän distron sieltä download kansiosta pois. Hetken päästä kaveri soittaa ja ilmoittaa että hän tahtoisi saman distron ja seedejä ei ole ja on kuullut että minä olen sen ladannut ja että voin varmaan laittaa sen seedattavaksi? Mites tämän teen? Xtorrentille kun ei voi avattavan torrentin kohdetta määritellä. Nyt pitää siis siirtää se kansio takaisin sinne Download-kansioon? Ei mitään järkeä
Toinen esimerkki:
Lataan Star Wreckin. Päätän siirtää sen AirportDiskilleni, jotta voin katsoa sitä iBookilla joka kiinni töllössä. No oho! Jos tahdon seedata sitä, minun pitää jättää siitä toinen kopio Download-kansioon, koska en voi Xtorrentille kertoa missä se seedattava on.
Aivan naurettavia puutteita maksullisessa ohjelmassa. Oletin että Xtorrent olisi kunnon "pro" softa, kun siitä kerran maksetaankin, mutta näemmä se on sittenkin vain hyvä tapa ottaa rahat pois ihmisiltä jotka tottuneet p2p-verkkoihin ja näin ollen omaksuvat tuon sisäisen haun hyvin.
EDIT: Ja vielä kolmas:
Tahdon ladata elokuvan jonnekin tiettyyn kansioon. Oho. Ei onnistu. Pitää vaihtaa eka oletuskansio ja sitten seuraavan kerran taas vaihtaa takaisin.
Ja tiedän että Xtorrent osaa siirtää videotiedostot tiettyihin kansioihin, mutta se ei tässä paljon auta.
-
Viesti Kirjoittaja malhotra »
-
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Itse pidän siitä juuri kätevän haemisen ja automaattisen seedaamisen lopettamisen takia.
-
Tuo on niinkuin varkaalta varastamistakallekilponen kirjoitti:Itse en ole moisia puutteita huomioinut, kun itse pyrin säästämään up-kaistaani mahdollisimman paljon, ja seedaaminen ei ole tullut mieleenikään.
Itse pidän siitä juuri kätevän haemisen ja automaattisen seedaamisen lopettamisen takia.

-
No juuri siksi tuossa on kätevää että voi määrittää rajan jonka yli se ei jaa...jakaa vain välttämättömän ja lopettaa sitten.TheKraken kirjoitti:Tuo on niinkuin varkaalta varastamistakallekilponen kirjoitti:Itse en ole moisia puutteita huomioinut, kun itse pyrin säästämään up-kaistaani mahdollisimman paljon, ja seedaaminen ei ole tullut mieleenikään.
Itse pidän siitä juuri kätevän haemisen ja automaattisen seedaamisen lopettamisen takia.Koko torrenttisysteemi idea kun on siinä että jokainen seedaisi vähintään saman verran kuin lataa ja monilla paremmilla trackereilla tuo on ihan säädetty niin että bannit tulee jos tuota vaatimusta ei pysty täyttämään.
-
Täällä meni Azureus jumiin. Ei suostu enää edes käynnistymään, enkä löydä mitään miten sen saisi nollattua. Ei auta edes päivityksien asentaminen eikä muumalhotra kirjoitti:Juu, Prosta tuo on kaukana. Aivan järkyttävä ohjelma. Pari umpisurkeaa julkista trackeria tossa hakukenttineen niin johan on ihmiset valmiita maksamaan tuosta. µTorrettia odotellessa, siihen asti Azureus on yksinkertaisesti ainoa vaihtoehto, hyvä ei sekään raskautensa takia.

-
Viesti Kirjoittaja ER »
-
Tuo ominaisuus löytyy myös kaikista muista ohjelmista. Sitä normaalisti käytän itsekin, ratiolla 2. Mutta se ei silti poista mainitsemiani ongelmiakallekilponen kirjoitti:No juuri siksi tuossa on kätevää että voi määrittää rajan jonka yli se ei jaa...jakaa vain välttämättömän ja lopettaa sitten.TheKraken kirjoitti:Tuo on niinkuin varkaalta varastamistakallekilponen kirjoitti:Itse en ole moisia puutteita huomioinut, kun itse pyrin säästämään up-kaistaani mahdollisimman paljon, ja seedaaminen ei ole tullut mieleenikään.
Itse pidän siitä juuri kätevän haemisen ja automaattisen seedaamisen lopettamisen takia.Koko torrenttisysteemi idea kun on siinä että jokainen seedaisi vähintään saman verran kuin lataa ja monilla paremmilla trackereilla tuo on ihan säädetty niin että bannit tulee jos tuota vaatimusta ei pysty täyttämään.

-
-
Viesti Kirjoittaja Inovix »
HALUAN SEN HETI POIS! Onko tämä todellista että nyt kaikkiin torrent klientteihin pitää tunkea joku mahtava yhteys massiivisiin tietokantoihin hakutoiminnoin.

Inovix
Pantteri -> Leopardi
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
Eli vaihdoin nyt Transmissioniin joka vaikuttaa mukavan yksinkertaiselta, joskaan ei kovin vakaalta. Kovin montaa torrenttia tällä ei viitsi ladata kerrallaan, ja ennen koneen nukutusta tai ohjelman sammutusta pitää torrentit laittaa pauselle ja odottaa monta minuuttia (tai riskeeraa kaatumisen).
Tämmöstä tämä elämä kai on, ei pitäisi valittaa kun ohjlemat ovat ilmaisia...
-
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Hmm... Mulla on tässä menossa 12 torrentia Transun kanssa ja yhtään bugia en ole uusimmassa buildissa taas huomannut.kamina kirjoitti:Eli vaihdoin nyt Transmissioniin joka vaikuttaa mukavan yksinkertaiselta, joskaan ei kovin vakaalta. Kovin montaa torrenttia tällä ei viitsi ladata kerrallaan, ja ennen koneen nukutusta tai ohjelman sammutusta pitää torrentit laittaa pauselle ja odottaa monta minuuttia (tai riskeeraa kaatumisen).
Se mitä Transmissioniin vielä kaipaisin on uTorrentissa(kin) oleva ominaisuus etsiä torrenteja ilman trackeriakin. Sillä olen saanut parikin juttua haettua, mitkä trackerilta ovat poistuneet tai joilta on tapettu trackeri alta.

Mutta sen kaksi tiedostoa mitä olen tuollaisia tänä vuonna tarvinnut, olen kyllä voinut hakea iMacin BootCamp asennuksella.
(PeliPC Intel C2Q Q8200, 3GB, HD5850, W7)
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Minulla on Transmission toiminut kaatumatta aina, Tiikeri vielä MacBookissa käytössä.kamina kirjoitti:Joo, asensin Leopardin jälkeen "Asureuksen" uudestaan koneelle, ja siinähän hyppeli Vuset silmille. Kiva ladata ohjelmia kun näytöllä vilkkuu kaiken mailman alastomien naisten kuvia. Vaimo ja lapsi ihmeissään aina kun nappaavat ohjelman esille.
Eli vaihdoin nyt Transmissioniin joka vaikuttaa mukavan yksinkertaiselta, joskaan ei kovin vakaalta. Kovin montaa torrenttia tällä ei viitsi ladata kerrallaan, ja ennen koneen nukutusta tai ohjelman sammutusta pitää torrentit laittaa pauselle ja odottaa monta minuuttia (tai riskeeraa kaatumisen).
Tämmöstä tämä elämä kai on, ei pitäisi valittaa kun ohjlemat ovat ilmaisia...
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka