Patriotismi
-
Patriotismi
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Terveellinen isänmaallisuus on hyvästä, itse asuisin mielelläni Mars-planeetalla, jos kehoni hyväksyisi planeetan tarjoamat ympäristövaikutukset.
Suuret ikäpolvet ovat pian eläkkeellä ja sotaveteraanit päässeet helvetistään.
Mutta pitisikö todella innostaa ja innostua kaikesta sotaan kuuluvasta ihmisen "neroudesta" Ryssä ei ollut nero.
Pitäisikö aloittaa alusta? Hitler oli patriootti. Pelkään tätä nykyisin itävää suomalaista kansallispatriotismia. Yksikin lapsuusystäväni on nyt uusnatsi, en olisi ikinä uskonut.
Kaikkia vastoinkäymisiä pitää heittää vaahtokarkeilla
Salamijakk
- Salamijakk
-
-
Mulla on vaan sellainen olo, että "tyyntä myrskyn edellä" toivottavasti olen väärässä.MacAllu kirjoitti:Meillähän on Suomessa asiat kuitenkin aika hyvin, eri asia jos kaikki olis rempallaan. Hitlerhän nousi valtaan mm. siksi että "nosti" kansaa lamasta ja itsetunnon puutteesta ylöspäin...
- on yhteisököyhä yhteisö, eli ollaan kilpailumielellä vakavasti kaikkia vastaan.
- vertauskuva äsköisestä: Telkkarissa mainostetaan putkimiestä, vaikka todellisuudessa lavuaarin imu-ongelmiin tepsii vain sen käyrän puhdistus, se tekee kerran yökköä, mutta auttaa. Jos kaadat putkimiestä, saat kaataa sitä hyvin pitkään eikä se poista ongelmaa vaan poistaa seuraksen hetkeksi.
- Salamijakk
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Parhaassa tapauksessa putkimies palvelee niin mainiosti että hän kaataa sekä itsensä että emännän, kuten Leo Lastumäen Viemäri-Väinö.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Jees jees Repe but milloin The new potkuri on valmis?Repe Ruutikallo kirjoitti:Kyllä putkimiehen kaataminen on auttanut monia perheenemäntiä hyvin konkreettisesti heidän ongelmassaan. 8)
Parhaassa tapauksessa putkimies palvelee niin mainiosti että hän kaataa sekä itsensä että emännän, kuten Leo Lastumäen Viemäri-Väinö.
- Salamijakk
-
Re: Patriotismi
Viesti Kirjoittaja Jone »
Parahin Salamijakk,Salamijakk kirjoitti:Olen huolestunut tästä ilmiöstä. Olemmeko identiteettikriissä kansakuntana? Sain joululahjaksi veljeltäni sotaveteraanien sormuksen (aatteellinen lahja). Olen havainnut kaveripiirissä erityistä kiihkomielisyyttä kansallistunteeseen. Olen saanut tänäänkin tietää, mitäen Venäjä on loukannut ilmatilaamme.
Terveellinen isänmaallisuus on hyvästä, itse asuisin mielelläni Mars-planeetalla, jos kehoni hyväksyisi planeetan tarjoamat ympäristövaikutukset.
Mutta pitisikö todella innostaa ja innostua kaikesta sotaan kuuluvasta ihmisen "neroudesta" Ryssä ei ollut nero.
Pitäisikö aloittaa alusta? Hitler oli patriootti. Pelkään tätä nykyisin itävää suomalaista kansallispatriotismia. Yksikin lapsuusystäväni on nyt uusnatsi, en olisi ikinä uskonut.
Salamijakk
Se vaan on täällä todellisessa maailmassa niin ettei ne vastoinkäymiset miksikään muutu vaikka niitä vaahtokarkeilla heittelee. Kansallistunne on tämän piskuisen maan voimavara eikä siinä ole mitään mistä huolestua. Toiset vain kunnioittaa tätä itsenäistä elintilaa enempi kuin toiset ja antavat sen näkyä ja kuulua. Tätä ei kuitenkaan mielestäni saa sotkea uusnatsismiin ja moiseen ääritulkintaan nationalismista. Tällä maalla ei ole varaa alkaa kekkuloimaan näillä asiolla mutta ylpeitä saadaan olla siitä mitä me ollaan ja mitä ovat isämme meille saavuttaneet. Tämä oli juurikin taas vahvasti mielessä kun jouluaattonna kynttilöitä hautausmaalla laittelin sukumme haudoille ja mietin siinä hetken että mitä se on oikeasti ollut kun olet 20v, elämäsi alkutaipaleella mutta pakko on mennä rintamalle ja vastassa on aivan käsittämättömän suuri ja ylivoimainen sotakoneisto. Tätä kaikkea on syytä kunniottaa syvästi eikä sen ilmaisussa ole mitään pahaa vaikka kuinka sitä tutkiskelee. Jos taasen sen nimissä tai varjolla harjoitetaan ylilyöden jotain muuta kuin kunnioitusta ja tunnetilaa niin se on asia erikseen.
-
Siis talvisodassa. Jatkosellaiseen käytäessä jokaista kolmea suomalaista vastassa oli yksi ryssä, kunnes vuosia myöhemmin jälkimmäisiä tuli lisää ja lelujakin paljon.Jone-51K kirjoitti:mietin siinä hetken että mitä se on oikeasti ollut kun olet 20v, elämäsi alkutaipaleella mutta pakko on mennä rintamalle ja vastassa on aivan käsittämättömän suuri ja ylivoimainen sotakoneisto.
-
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
Tämähän on vain sinun näkemyksesi asiasta. Omasta mielestäni ihmiset ja ihmisarvo menee tärkeydessä kansallistunteen edelle.Jone-51K kirjoitti:Parahin Salamijakk,Salamijakk kirjoitti:Olen huolestunut tästä ilmiöstä. Olemmeko identiteettikriissä kansakuntana? Sain joululahjaksi veljeltäni sotaveteraanien sormuksen (aatteellinen lahja). Olen havainnut kaveripiirissä erityistä kiihkomielisyyttä kansallistunteeseen. Olen saanut tänäänkin tietää, mitäen Venäjä on loukannut ilmatilaamme.
Salamijakk
Se vaan on täällä todellisessa maailmassa niin ettei ne vastoinkäymiset miksikään muutu vaikka niitä vaahtokarkeilla heittelee. Kansallistunne on tämän piskuisen maan voimavara eikä siinä ole mitään mistä huolestua. Toiset vain kunnioittaa tätä itsenäistä elintilaa enempi kuin toiset ja antavat sen näkyä ja kuulua. Tätä ei kuitenkaan mielestäni saa sotkea uusnatsismiin ja moiseen ääritulkintaan nationalismista. Tällä maalla ei ole varaa alkaa kekkuloimaan näillä asiolla mutta ylpeitä saadaan olla siitä mitä me ollaan ja mitä ovat isämme meille saavuttaneet. Tämä oli juurikin taas vahvasti mielessä kun jouluaattonna kynttilöitä hautausmaalla laittelin sukumme haudoille ja mietin siinä hetken että mitä se on oikeasti ollut kun olet 20v, elämäsi alkutaipaleella mutta pakko on mennä rintamalle ja vastassa on aivan käsittämättömän suuri ja ylivoimainen sotakoneisto. Tätä kaikkea on syytä kunniottaa syvästi eikä sen ilmaisussa ole mitään pahaa vaikka kuinka sitä tutkiskelee. Jos taasen sen nimissä tai varjolla harjoitetaan ylilyöden jotain muuta kuin kunnioitusta ja tunnetilaa niin se on asia erikseen.
Enkä edes vältämättä arvosta tuota ns kansallistunnetta. Itse näen Ihmiset ja valtiot samanarvoisina. Enkä niin, että Suomi olisi arvokkaampi valtiona, kuin esimerkiksi Venäjä.
-
Olin aivan satavarma että eräs vinkulelu sieltä tulee kommentoimaan. Siellä ihanassa pumpulimaassaa varmaan paskåkin tuoksuu ruusuille. On niin ihanaa ja kaikki vaan rakastaa ja poimii omenoita puista ja tanssii harmoniassa pitkin niittyjä Kelan laput takataskussa. Tässä meillä on toivo kasvamassa. Ei arvosta isänmaatansa eikä edes toisten kansallistunnetta. Voi vi†un vi††u..Jonkkis kirjoitti: Tämähän on vain sinun näkemyksesi asiasta. Omasta mielestäni ihmiset ja ihmisarvo menee tärkeydessä kansallistunteen edelle.
Enkä edes vältämättä arvosta tuota ns kansallistunnetta. Itse näen Ihmiset ja valtiot samanarvoisina. Enkä niin, että Suomi olisi arvokkaampi valtiona, kuin esimerkiksi Venäjä.
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Ahaa... tää nyt sitten on sitä asiallista kommentointia?Jone-51K kirjoitti: Olin aivan satavarma että eräs vinkulelu sieltä tulee kommentoimaan. Siellä ihanassa pumpulimaassaa varmaan paskåkin tuoksuu ruusuille. On niin ihanaa ja kaikki vaan rakastaa ja poimii omenoita puista ja tanssii harmoniassa pitkin niittyjä Kelan laput takataskussa. Tässä meillä on toivo kasvamassa. Ei arvosta isänmaatansa eikä edes toisten kansallistunnetta. Voi vi†un vi††u..
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
-
Koska tää ei osoittanut iloista mieltä, oliko kyseessä sitten se puuttuva äly? Reaktiosi ei oikein ollut suhteessa siihen mihin reagoit.Jone-51K kirjoitti:Olin aivan satavarma että eräs vinkulelu sieltä tulee kommentoimaan. Siellä ihanassa pumpulimaassaa varmaan paskåkin tuoksuu ruusuille. On niin ihanaa ja kaikki vaan rakastaa ja poimii omenoita puista ja tanssii harmoniassa pitkin niittyjä Kelan laput takataskussa. Tässä meillä on toivo kasvamassa. Ei arvosta isänmaatansa eikä edes toisten kansallistunnetta. Voi vi†un vi††u..Jonkkis kirjoitti: Tämähän on vain sinun näkemyksesi asiasta. Omasta mielestäni ihmiset ja ihmisarvo menee tärkeydessä kansallistunteen edelle.
Katos, ei-hyväntahtoinen nimittely ei ole täällä oikein yhteisten petisääntöjen mukaista menettelyä ja voi johtaa toimenpiteisiin. Ehkäpä sitten seuraavalla kerralla onnistut esittämään asiasi(?) nimittelemättä.
-
-
Viesti Kirjoittaja Luigi Benzini »
Onneksi tätä keskustelua ei käydä kasvotusten. Veikkaan etten mieltäni malttaisi PRKL...Jonkkis kirjoitti:Tämähän on vain sinun näkemyksesi asiasta. Omasta mielestäni ihmiset ja ihmisarvo menee tärkeydessä kansallistunteen edelle.Jone-51K kirjoitti:Parahin Salamijakk,Salamijakk kirjoitti:Olen huolestunut tästä ilmiöstä. Olemmeko identiteettikriissä kansakuntana? Sain joululahjaksi veljeltäni sotaveteraanien sormuksen (aatteellinen lahja). Olen havainnut kaveripiirissä erityistä kiihkomielisyyttä kansallistunteeseen. Olen saanut tänäänkin tietää, mitäen Venäjä on loukannut ilmatilaamme.
Salamijakk
Tulisit piipittäjä järkiisi joskus. Ja koska tämän foorumin käyttö ei ole todellakaan pakollista. Luovun tästä toistaiseksi etten heitä tuota näyttöä suutuspäissäni pihalle saakutti!
-
-
-
-
Sää se oot kanssa yks kullanmuru, mitäs sulla nyt on hampaankolossa?Erño kirjoitti:Koittakaa nuolla omaa persiitänne ja tulkaa sitten takasi puhumaan mielipideasioista
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eiköhän tänne mahdu sivarit jatkossakin, jotta Jonkkis sekaan vaan
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
..tietääkseni tää ei oo Puolustusvoimien kannatusyhdistyksen sivusto...saatanpa olla väärässäkin tietty..

-
Viesti Kirjoittaja Luigi Benzini »
Ja tietääkseni tämä ei myöskään ole aseistakieltäytyjien ja sivareiden propagandan levittämis väline! Piipittäjät Pe**ele!kuriton kirjoitti:Sää se oot kanssa yks kullanmuru, mitäs sulla nyt on hampaankolossa?Erño kirjoitti:Koittakaa nuolla omaa persiitänne ja tulkaa sitten takasi puhumaan mielipideasioista![]()
..tietääkseni tää ei oo Puolustusvoimien kannatusyhdistyksen sivusto...saatanpa olla väärässäkin tietty..
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Tuohan oli siis vitsiLare kirjoitti:Tuo on kyllä selkärangattomuuden huippu, jos onnistuu. Siihen asti tyydyn Pirkka-saippuaan. Etkös sinäkin sitä suositellut? 8)Erño kirjoitti:Koittakaa nuolla omaa persiitänne ja tulkaa sitten takasi puhumaan mielipideasioista

Itse kyllä liputan Suomen ja suomalaisuuden puolesta, että älkää ampuko.
-
Nyt lanka palaa. Suosittelisin väkevästi että pidät pääs kiinni jos ei ole parempaa sanottavaa kuin se että omastasi poikkeavien mielipiteiden esittäjien pitäisi olla hiljaa. Kerro kantasi, perustele se ja puolusta sitä, mutta toisten suiden tukkimispyrkimykset pelkästään heidän mielipiteidensä takia eivät tule kuuloonkaan. Kaikki lakia ja hyviä tapoja rikkomattomat kannanotot olkoot sallittuja, ja jos se ei miellytä voi mennä vaikka Suomen Sisuun jauhamaan omanhenkisille. Kyllä, tässä on Hitler-kortin nosto lähellä, jos jotkut alkaa olla sitä mieltä että sananvapaus ei kuulukaan kaikille.Luigi Benzini kirjoitti:Ja tietääkseni tämä ei myöskään ole aseistakieltäytyjien ja sivareiden propagandan levittämis väline! Piipittäjät Pe**ele!kuriton kirjoitti:Sää se oot kanssa yks kullanmuru, mitäs sulla nyt on hampaankolossa?Erño kirjoitti:Koittakaa nuolla omaa persiitänne ja tulkaa sitten takasi puhumaan mielipideasioista![]()

Ugh.
-
Propagandan levittäjä... no jo on aikohin sitten eletty. Mut on sitten ilmeisesti aivopesty pahimman kerran, kun en tuota heti hokannutLuigi Benzini kirjoitti: Ja tietääkseni tämä ei myöskään ole aseistakieltäytyjien ja sivareiden propagandan levittämis väline! Piipittäjät Pe**ele!

MarQ, ei tätä soopaa kestä selvinpäin
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka