Onnistuuko internetyhteyden jakaminen? Jos ostaisin hsdpa-mokkulan (luonnollisesti myös liittymän + sim-kortin) iMac iin, voisinko jakaa saman yhteyden jotenkin myös MacBookille?
AirportExpress kyllä löytyy...
Vodafone HSDPA USB-modeemi
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
-
Yhteyden jakaminen?
Viesti Kirjoittaja temej80 »
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Kuhitsu »
mulla jumittanut pariinkin kertaan.. mitenköhän saanut olet toimimaan? itselläni ei mikään ole auttanut, paitsi tiigerin uudelleen asennointi, onneksi oli muutenkin tarkoitus se tehdä. mutta olisi mukava tietää jatkossa miten sait korjattua?seppoT kirjoitti:Pari viikkoo nyt käytetty PB G4 kanssa. Asentaminen sujui hyvin, latasin ohjelman Elisan sivuilta, suomen kielinen ja taitaa olla viimeisin versio
http://matkaviestinta.elisa.fi/public/e ... e_0053.htm
Mielestäni toiminut hyvin, työmaalla 3G optimaalinen, kotona 3G alhainen (esim yuotuubin videoclibit latautuu vielä kohtuullisesti.) koti on kuiteskin kartalla punaisella alueella
http://www.elisa.fi/kuuluvuus/
Viikko sitten Vodafonen ohjelma meni täysin jumiin, sain toimimaan lataamalla ohjelman uudestaan, sen jäkleen on toiminut hyvin ilman ongelmia, päivittäisessä käytössä
[u]God has forsaken me, Devil fears me! I'm immortal.[/u]
[url]http://www.facebook.com/artjanikuha/url]
mitäliemilloinkin koneita
[url]http://www.facebook.com/artjanikuha/url]
mitäliemilloinkin koneita
-
Viesti Kirjoittaja seppoT »
Kuhitsu:
mulla jumittanut pariinkin kertaan.. mitenköhän saanut olet toimimaan? itselläni ei mikään ole auttanut, paitsi tiigerin uudelleen asennointi, onneksi oli muutenkin tarkoitus se tehdä. mutta olisi mukava tietää jatkossa miten sait korjattua?
noin 3 kk kokemuksella, ihan jees mokkula.
Kun laittaa usbin kiinni pitää odotella jonkin aikaa, että modeemi löytyy, herjaa muistaakseni, ohjelmaa / modeemia ei löydy, ota usbi irti ja koita uudestaan.
Jos ei edellenkään toimi, eli ohjelma jumissa, olen selvinnyt ottamalla VMC kansiosta pois tiedoston ppp_session.log ja käynnistänyt ohjelman uudestaan.
Kannatta pitää se dgm tiedosto tallessa, jos mahdollisti joutuu koko ohjelman lataan uudestaan. En ole kylläkään tarvinnut kuin aivan alussa.
Ohjelma on se minkä latasin Elisan sivulta n. 3 kk sitten.
Sellaista olen huomannut, että yhteys menee heikommassa kentässä / mahdollisessa ruuhkassa välillä pokki, pelkkä uudellen yhdistäminen avaa kyllä sen.
Mulla on megan yhteys ja nopeus on ollut työmalla 700-900 kb/sek ja kotona 400-800 kb/sek esim nyt työmaalla 749 kb/sek http://www.msoynet.fi/speed.htm
Toivottavasti saat mokkulan pelaan
mulla jumittanut pariinkin kertaan.. mitenköhän saanut olet toimimaan? itselläni ei mikään ole auttanut, paitsi tiigerin uudelleen asennointi, onneksi oli muutenkin tarkoitus se tehdä. mutta olisi mukava tietää jatkossa miten sait korjattua?
noin 3 kk kokemuksella, ihan jees mokkula.
Kun laittaa usbin kiinni pitää odotella jonkin aikaa, että modeemi löytyy, herjaa muistaakseni, ohjelmaa / modeemia ei löydy, ota usbi irti ja koita uudestaan.
Jos ei edellenkään toimi, eli ohjelma jumissa, olen selvinnyt ottamalla VMC kansiosta pois tiedoston ppp_session.log ja käynnistänyt ohjelman uudestaan.
Kannatta pitää se dgm tiedosto tallessa, jos mahdollisti joutuu koko ohjelman lataan uudestaan. En ole kylläkään tarvinnut kuin aivan alussa.
Ohjelma on se minkä latasin Elisan sivulta n. 3 kk sitten.
Sellaista olen huomannut, että yhteys menee heikommassa kentässä / mahdollisessa ruuhkassa välillä pokki, pelkkä uudellen yhdistäminen avaa kyllä sen.
Mulla on megan yhteys ja nopeus on ollut työmalla 700-900 kb/sek ja kotona 400-800 kb/sek esim nyt työmaalla 749 kb/sek http://www.msoynet.fi/speed.htm
Toivottavasti saat mokkulan pelaan
-
Vodafone mobile mokkula bugittaa pahasti :(
Viesti Kirjoittaja janihanna »
Huoh!IsoTT kirjoitti:Hieman lisää tuntemuksia värkistä:
Jostain syystä en saa ilman hirveää säätämistä tai/ja koneen uudelleenkäynnistämistä yhteyden katkettua uutta yhteyttä.
Eilen kävi niin että en saanut sitä enää uudelleenkäynnistyksenkään jälkeen, uninstalloin ohjelman ja asensin uudestaan. Nyt taas toimii, toivottavasti paremmin.
Toivotaan että ajurit päivittyvät ja moiset kömpelyydet jäävät historiaan, en todellakaan halua käynnistää konettani aina uudestaan kun nettiyhteys katkeaa/sen katkaisen. Vinkkejä otetaan vastaan

Koneen sammuttamisen ja käynnitämisen jälkeen vodafonen ohjelma toimii pin koodin kyselyyn asti ja kun painan aktivoi nappulaa, ohjelma jää jumiin

tietääkö kukaan löytyykö ratkaisua? onko ongelma minun ompussani, vaiko leopardissa, vai missä? elisan sivuilta ei löydy kuin yksi ajuri versio macille: VodafoneMCInstaller.2.07.00.00.dmg ... löytyneekö jostain parempaa?
-
-
Viesti Kirjoittaja IsoTT »
Tarvii sanoa että paljon paskempaa laitetta en ole kyllä aikoihin ostanut ja en voi suositella tätä kenellekkään. Mäkillä se nyt ei parilla koittamalla toiminut ollenkaan leon asentamisen jälkeen. PC:llä ohjelma aivan yhtä surkea ja kone vaatii aina uudelleenkäynnistyksen yhteyden katkettua.
Elisan tuki-hommeleista luonnollisesti aivan turha odottaa mitään apua.
Saisi nyt itseään niskasta kiinni niin rupeen käymään elisan liikkeessä väsytystaistelun omaisesti valittamassa asiasta.
Veikkaisin myös että se DNA:n musta mökkylä on aivan yhtä surkea, pitäkää ihmeessä näppinne erossa.
Elisan tuki-hommeleista luonnollisesti aivan turha odottaa mitään apua.
Saisi nyt itseään niskasta kiinni niin rupeen käymään elisan liikkeessä väsytystaistelun omaisesti valittamassa asiasta.
Veikkaisin myös että se DNA:n musta mökkylä on aivan yhtä surkea, pitäkää ihmeessä näppinne erossa.
-
Viesti Kirjoittaja painman »
Itsekkin joutunut viimeaikoina taistelemaan kikkareen kanssa.
Homma kuitenkin toimii kun asentaa ohjelman adminina ja heti laittaa adminina niinikään yhteyden auki. Tämän jälkeen homma toimii normi käyttäjänäkin kunnes se lakkaa toimimasta jossainvaiheessa. Tämänjälkeen pitää adminina taas ajaa unistalleri läpi ja taas samakuvio uudelleen.
Homma kuitenkin toimii kun asentaa ohjelman adminina ja heti laittaa adminina niinikään yhteyden auki. Tämän jälkeen homma toimii normi käyttäjänäkin kunnes se lakkaa toimimasta jossainvaiheessa. Tämänjälkeen pitää adminina taas ajaa unistalleri läpi ja taas samakuvio uudelleen.
-
Viesti Kirjoittaja IsoTT »
Joo no vähän samantyylisesti nikotellen tuo masiina minullakin toimi. Tällä hetkellä se on PC:ssä kiinni minkä käynnistän uudelleen aina kun yhteys katkeaa.
Ei minun autokaan sammu tasaisesti 100km välein ja vaadi aina sen jälkeen akun irroittamista ja uudelleen kiinnilaittamista.
Ei minun autokaan sammu tasaisesti 100km välein ja vaadi aina sen jälkeen akun irroittamista ja uudelleen kiinnilaittamista.
-
Viesti Kirjoittaja janihanna »
Ei toimi pin-koodin poistokaan.... aargh!JuhaT kirjoitti:kokeiles ottaa pin-kysely pois.
Vaimoni vanhassa macissa se toimii ihan jees... eli ibook kyseessä, jossa on tiger. siinä ei isoja ongelmia. johtuneeko leopardista? onko kellään vodafonen mobiili-mokkula toiminut leopardissa?
vika saattaa olla kyllä minussakin, en ole käyttänyt maccejä kuitenkaan kovin kauan vielä.
-
Viesti Kirjoittaja painman »
Ihan samat ongelmat powerbookilla ja g5 iMacilla tiikerissä ja leopardissa, eli toimii aikansa ja sitten pitää unistaa ja laittaa uusiksi. Ohjelman siirto roskikseen ei auta vaan pitää käyttää sitä asennusohjelman uninstallia, adminina.janihanna kirjoitti:JuhaT kirjoitti:onko kellään vodafonen mobiili-mokkula toiminut leopardissa?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka