Tulihan tuossa aamuyön pikku tunneilla kaadettua lonkeroa MBP näppäimistölle. Eihän siinä mitään kone heti järkytyksen jälkeen ylösalasiin ja paperilla nesteet pois.
Mutta sitten tapahtui kai virhe, kun en sammuttanut konetta heti vaan pidin sitä päällä. Kun nestettä ei kaatunut paljoa ja kone toimi ihan kuin mitään ei ollut tapahtunut, niin en sammuttanut sitä. Nyt vahinkoja tutkiessa ilmeni heti että, näppäimistön taustavalo ei ole niin kirkas kuin aiemmin, ei pelkästää niiltä näppäimiltä mille lonkeroa kaatui. Myös muutamat näppäiment tuntuvat raskaamilta painaa kuin ennen.
Taitaa olla huollon paikka, mutta suhtautuuko huolto erilailla jos kaatunut neste on alkoholia?
Niin ja ikää koneella on vajaa kuukausi.
Nestettä MBP näppäimistölle.
Keskustelua kannettavista
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Burbaga »
Paljonko se huolto sitten kustantaa? Ja muutenkin miten tästä eteenpäin pitää toimia? Auttakaa aloittelijaa.
Kone on ostettu Apple Storesta, joten luultavasti sinne pitää olla yhteydessä. Vai onnistuuko huolto myös suomalaisen jälleen myyjän kanssa?
Kone on ostettu Apple Storesta, joten luultavasti sinne pitää olla yhteydessä. Vai onnistuuko huolto myös suomalaisen jälleen myyjän kanssa?
Macbook Pro 2,2 Ghz
Ipod Nano 8gt
Ipod Nano 8gt
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mikä tahansa valtuutettu huolto hoitaa tuon korjauksen. Ja hinta riippuu tehtävästä työstä, joten voimme vain arvailla. Mulle kävi joskus samoin ja se maksoi muistaakseni 2000 euroa. Jonka onneksi vakuutus korvasi.
Tosin juoma oli Jaffaa eikä alkoholipitoista. Enkä kaatanut itse.
Tosin juoma oli Jaffaa eikä alkoholipitoista. Enkä kaatanut itse.
-
Eipä taida tässä tapauksessa vakuutus korvata, joten jos hintaa korjaukselle tulee koneen verran niin ei kiitos. Eli muita vaihtoehtoja ei taida olla? Eikö takuu mene jos itse vaihtaa näppäimistön?
Ei alkanut hyvin ensimmäinen vuosi macin kanssa.![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ei alkanut hyvin ensimmäinen vuosi macin kanssa.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Macbook Pro 2,2 Ghz
Ipod Nano 8gt
Ipod Nano 8gt
-
-
-
No sitten pitää ottaa huoltoon yhteyttä ja tässä tapauksessa suoraan Applen, vai löytyykö Lahden lähistöltä Applen valtuuttamaan huoltoliikettä?
Ja tuohon kotivakuutukseen, niin kotivakuutus ei korvaa jos vakuutuksenottaja aiheuttaa vahinkoa alkoholin vaikutuksen vuoksi. Aika vaikea on ruveta väittämään uuden vuoden yönä kaataneensa alkoholia koneen päälle, ettei itse olisi ollut yhtään alkoholin vaikutuksen alaisena.
Ja tuohon kotivakuutukseen, niin kotivakuutus ei korvaa jos vakuutuksenottaja aiheuttaa vahinkoa alkoholin vaikutuksen vuoksi. Aika vaikea on ruveta väittämään uuden vuoden yönä kaataneensa alkoholia koneen päälle, ettei itse olisi ollut yhtään alkoholin vaikutuksen alaisena.
Macbook Pro 2,2 Ghz
Ipod Nano 8gt
Ipod Nano 8gt
-
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Kyllähän oletusarvona vahinkoilmoituksissa on se että haveri on käynyt kuten on selitetty.Burbaga kirjoitti: Aika vaikea on ruveta väittämään uuden vuoden yönä kaataneensa alkoholia koneen päälle, ettei itse olisi ollut yhtään alkoholin vaikutuksen alaisena.
On vakuutusyhtiön asia näyttää toteen, ettei niin ole asian laita, jos moista epäilevät.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja mmlind »
Ihan vaan mielenkiinnosta
ostin applen alngattoman bt näppiksen ja siitä ei taida saada nappeja irti kuten vanhoista iso nappisista näppiksistä. eli kysymys kuuluu mitä jos näppikselle kaatuu jotain muuta kuin vettä (onneksi ei vielä ole kaatunut, mutta se on vain ajan kysymys) niin millä ja miten tuollainen näppis kannattaa koittaa puhdistaa. ja entä macbookin näppis. vanhasta ibookistani sai sentään näppisosan irti jotta pystyi edes hieman putsaamaan. mutta tästä uudesta ei kyllä lähde nappikaan irti, kai. eli miten näiss puhdistus pitäis parhaalla tavalla tehdä?
ostin applen alngattoman bt näppiksen ja siitä ei taida saada nappeja irti kuten vanhoista iso nappisista näppiksistä. eli kysymys kuuluu mitä jos näppikselle kaatuu jotain muuta kuin vettä (onneksi ei vielä ole kaatunut, mutta se on vain ajan kysymys) niin millä ja miten tuollainen näppis kannattaa koittaa puhdistaa. ja entä macbookin näppis. vanhasta ibookistani sai sentään näppisosan irti jotta pystyi edes hieman putsaamaan. mutta tästä uudesta ei kyllä lähde nappikaan irti, kai. eli miten näiss puhdistus pitäis parhaalla tavalla tehdä?
-
Viesti Kirjoittaja TVi »
Kannattaa kysyä:Burbaga kirjoitti:No sitten pitää ottaa huoltoon yhteyttä ja tässä tapauksessa suoraan Applen, vai löytyykö Lahden lähistöltä Applen valtuuttamaan huoltoliikettä?
http://www.omenagroup.fi/
Olen asioinut kyseisessä liikkeessä Lahdessa. Palvelu on erittäin ystävällistä ja asiantuntevaa. Heillä on tarvittaessa kontaktit myös Helsingin suuntaan.
-
Viesti Kirjoittaja DGKarper »
Lähimmät Apple valtuutetut huollot ovat Helsingissä.Burbaga kirjoitti:No sitten pitää ottaa huoltoon yhteyttä ja tässä tapauksessa suoraan Applen, vai löytyykö Lahden lähistöltä Applen valtuuttamaan huoltoliikettä?
Lista löytyy:
http://www.apple.com/fi/buy/locator
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka