Iphonen tehdasasetukset
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Iphonen tehdasasetukset
Viesti Kirjoittaja Masa78 »
Onko keinoa millä saada takaisin tehdasäänet(sovellusääniä ladattu installerilla)...Itunes on, koitin sitä mutta se myös asentaa 1.1.2 version...Onko järkevää sitä asentaa siis kannattaako..?
-
Viesti Kirjoittaja eduweb »
Voit tehdä restoren haluamaasi versioon iTunesista pitämällä Shift-näppäintä pohjassa samalla kun klikkaat Restore-painiketta. iTunes avaa tällöin tiedostoikkunan, josta voit valita haluamasi palautustiedoston (oletuksena koneellasi on jo valmiina ne firmwaret, jotka olet joskus iPhoneen päivittänyt).
Restoren jälkeen joudut tietysti sitten tekemään jailbreak+unlock uudestaan...
(Ja ohje siis Windows-iTunesiin; mutta kai se Shift toimii samoin myös Macissä.)
Itse kyllä suosittelisin siirtymistä 1.1.2:een... tästä on oma keskusteluketjunsakin täällä.
(Ja ohje siis Windows-iTunesiin; mutta kai se Shift toimii samoin myös Macissä.)
Itse kyllä suosittelisin siirtymistä 1.1.2:een... tästä on oma keskusteluketjunsakin täällä.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja massmasa »
Eritoten tämä lause jäi minua mietityttämään ennen kuin lähden tekemään itselleni restorea: (oletuksena koneellasi on jo valmiina ne firmwaret, jotka olet joskus iPhoneen päivittänyt).eduweb kirjoitti:Voit tehdä restoren haluamaasi versioon iTunesista pitämällä Shift-näppäintä pohjassa samalla kun klikkaat Restore-painiketta. iTunes avaa tällöin tiedostoikkunan, josta voit valita haluamasi palautustiedoston (oletuksena koneellasi on jo valmiina ne firmwaret, jotka olet joskus iPhoneen päivittänyt).
Mitäs jos en ole päivittänyt puhelintani vaan vain jailbreak+ anysim tehty tähän omaan luuriini??
Sori tää tyhmä kysymys, mutta pitäis saada toi luuri toimimaan 100% ilman sen totaalista jäätymistä
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jos ja kun restoreen puhelimeni tolla tyylillä, joudunko tekemään anysim homman uudestaan puhelimeeni??
-Kiitos tiedoista.
6S
AW3 Nike+
MBPr
TV
Air2
TC
AW3 Nike+
MBPr
TV
Air2
TC
-
Sitten ne vanhat versiot eivät ole koneellasi valmiina, vaan joudut ne lataamaan erikseen. Löytyvät esim. täältä:massmasa kirjoitti:Mitäs jos en ole päivittänyt puhelintani vaan vain jailbreak+ anysim tehty tähän omaan luuriini?eduweb kirjoitti:(oletuksena koneellasi on jo valmiina ne firmwaret, jotka olet joskus iPhoneen päivittänyt).
http://iphone.unlock.no/#restore-firmware-files
Tarvit vain 1.1.1:n ja 1.1.2:n, joista jälkimmäisen osaa iTunes itsekin ladata. Tietääkseni iTunesin pitäisi joka tapauksessa automaattisesti varmuuskopioida luurissasi tällä hetkellä oleva firmware koneellesi, mutta en ole satavarma tästä. Voit itse katsoa, mitä koneeltasi jo löytyy; paikka riippuu siitä, mikä käyttöjärjestelmä sinulla on. Windowsissa löytyy hakemistosta
C:\Documents and Settings\[USER]\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates\
(niin ja tuo Application Data -hakemisto on piilotettu, eli ei näy oletuksena, vaan sun pitää muuttaa Explorer-asetuksiasi, jotta näyttää myös piilotetut tiedostot)
Restoren jälkeen täytyy tehdä myös unlock (AnySIM) uudelleen, sillä restore palauttaa puhelimen alkutilaan (poistaa siis myös kaiken sisällön puhelimesta). Upgraden jälkeenkin tarvitaan unlock, vaikka upgrade säilyttääkin omat tiedostosi (tosin maksullinen IPSF-purku kai säilyy upgradessa 1.1.2:een).
-
Viesti Kirjoittaja massmasa »
Kiitos eduweb!
Ilmeisesti tässä on parhaimmat ohjeet tuon luuri resetoimiseen:
"To enter recovery mode, connect the phone to the computer and press and hold the Power button (on top) and the Home button (on bottom front) simultaneously. After about 15 seconds phone will appear to turn off, release the Power button but keep holding the Home button. After about 15 seconds the computer and iTunes will detect the phone in recovery mode, and you can perform a restore. IMPORTANT: If you just click the restore button, it will restore it with the latest firmware. It's much safer to manually select firmware instead. If you want to manually select a different firmware you can hold down SHIFT key (Windows) or Option/ALT-key (Mac) when clicking the Restore button, and it will let you choose firmware file. Download the wanted firmware here (you would normally want 1.1.1)."
Ei vaan ole toi englannin kieli ihan huipussaan, niin tarkottaako tuo simultaneously niinkus että yhtä aikaa pohjassa??
Sitten vielä onko kukaan tehnyt tolla ohjeella restoa, kun kokemuksia oisi kiva kuulla...
-Kiitos jälleen!
Edit:
Sitä ei vielä kukaan kertonut, jos resetoin tuon puhelimen tuolla ohjeella, pitää mun tehä jailbreak ja anysim hommat uudestaan tuohon, vai riittääkö jailbreak?
Ilmeisesti tässä on parhaimmat ohjeet tuon luuri resetoimiseen:
"To enter recovery mode, connect the phone to the computer and press and hold the Power button (on top) and the Home button (on bottom front) simultaneously. After about 15 seconds phone will appear to turn off, release the Power button but keep holding the Home button. After about 15 seconds the computer and iTunes will detect the phone in recovery mode, and you can perform a restore. IMPORTANT: If you just click the restore button, it will restore it with the latest firmware. It's much safer to manually select firmware instead. If you want to manually select a different firmware you can hold down SHIFT key (Windows) or Option/ALT-key (Mac) when clicking the Restore button, and it will let you choose firmware file. Download the wanted firmware here (you would normally want 1.1.1)."
Ei vaan ole toi englannin kieli ihan huipussaan, niin tarkottaako tuo simultaneously niinkus että yhtä aikaa pohjassa??
Sitten vielä onko kukaan tehnyt tolla ohjeella restoa, kun kokemuksia oisi kiva kuulla...
-Kiitos jälleen!
Edit:
Sitä ei vielä kukaan kertonut, jos resetoin tuon puhelimen tuolla ohjeella, pitää mun tehä jailbreak ja anysim hommat uudestaan tuohon, vai riittääkö jailbreak?
6S
AW3 Nike+
MBPr
TV
Air2
TC
AW3 Nike+
MBPr
TV
Air2
TC
-
Simultaneously on yhtäaikaamassmasa kirjoitti:tarkottaako tuo simultaneously niinkus että yhtä aikaa pohjassa??
jos resetoin tuon puhelimen tuolla ohjeella, pitää mun tehä jailbreak ja anysim hommat uudestaan tuohon, vai riittääkö jailbreak?

Olen tehnyt restoren itse omaan puhelimeeni, kun sain sen täysin rikki ajamalla 1.1.2-versiossa AnySIM ohjelman unohtaen laittaa luurin FlightModeen.
Restoren jälkeen ihan KAIKKI pitää tehdä alusta lähtien uudelleen. Restore tarkoittaa, että puhelin on siinä tilassa, kun sen kaupasta saa.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka