Leopard arvostelussa Mikrobitissä
-
Leopard arvostelussa Mikrobitissä
Viesti Kirjoittaja zuki »
Time machine sai arvostelua yhteensopivuudestaa file vaultin kanssa sekä monet muutkin yksityiskohdat jättivät betaversion maun.
Loppupäätelmänä ko. versiota ei suositella yhteenkään tuotanto koneeseen.
Leopardi on varmasti paras käyttöjärjestelmä markkinoilla muutaman service packin jälkeen.
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
"Aina kun mä haluun menettää mun tärkeitä tiedostoja lopullisesti, mä tallennan ne FileVaultiin!" ^^Wespa kirjoitti:Eipä siitä paljon muuta vikaa löydetty kuin Time Machinen toimivuus File Vaultin kanssa. Käsi ylös kuinka moni täälläkin käyttää File Vaulttia?
(PeliPC Intel C2Q Q8200, 3GB, HD5850, W7)
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Tuossa ei oikeastaan ole mitään erkoista. Uusimpia käyttöjärjestelmä- ja ohjelmaversioita ei lähteestä riippuen suositella tuotantokoneisiin puoleen vuoteen tai välttämättä edes kahteen vuoteen.zuki kirjoitti:Loppupäätelmänä ko. versiota ei suositella yhteenkään tuotanto koneeseen.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, minä olen asentanut uusimmat OS X:t tuotantokoneeseeni joka kerta suunnilleen ilmestymispäivänä, tällä kertaa tosin myöhästyin pari päivää.mercury kirjoitti:Tuossa ei oikeastaan ole mitään erkoista. Uusimpia käyttöjärjestelmä- ja ohjelmaversioita ei lähteestä riippuen suositella tuotantokoneisiin puoleen vuoteen tai välttämättä edes kahteen vuoteen.zuki kirjoitti:Loppupäätelmänä ko. versiota ei suositella yhteenkään tuotanto koneeseen.
Mitään mun tuotantoani häiritseviä bugeja en ole tavannut. Mutta kukin tyylillään.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja ringo »
Vika on varmaan minussa mutta tuntuu että käyttiksien vertailussa ja markkinoinnissa keskitytään pelkästään lisäohjelmiin ja ulkoasun esittelyyn ja unohdetaan käyttöjärjestelmän toimivuus/toimimattomuus esimerkiksi työkäytössä.
-
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
Minä, ja jokainen jolla on kannettava Apple meidän duunissa, eli useita kymmeniä koneita. En ole törmännyt yhteenkään tapaukseen kahden vuoden aikana kun olen ollut talossa kun filevault on aiheuttanut ongelmia... No kerran päälle kytkentä ei onnistunut.Wespa kirjoitti:Eipä siitä paljon muuta vikaa löydetty kuin Time Machinen toimivuus File Vaultin kanssa. Käsi ylös kuinka moni täälläkin käyttää File Vaulttia?
Mutta eipä meillä yleensä siirrytä uuteen käyttöjärjestelmän versioon kovinkaan nopeasti.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Jep, varsinkin kommentti siitä ettei päivittämällä asentamista voi suositella kenellekään oli suhteellisen raflaava.Sherukka kirjoitti:Nopeasti lukaistuna toi artikkeli oli ihan asiaa joskin aika negatiiviseen sävyyn kirjoitettuna.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Itse ehdin "pelastaa" kolme tuttavaani mahdollisilta Application Enhancer -ongelmilta.Wespa kirjoitti:Jep, varsinkin kommentti siitä ettei päivittämällä asentamista voi suositella kenellekään oli suhteellisen raflaava.Sherukka kirjoitti:Nopeasti lukaistuna toi artikkeli oli ihan asiaa joskin aika negatiiviseen sävyyn kirjoitettuna.Valtaosalla Tiikerin käyttäjistä kun tunnetusti on koneellaan Application Enhancer..

-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Aikä AE:kään ongelmia aiheuta mikäli siitä on käytössä uusin versio...Sherukka kirjoitti:Itse ehdin "pelastaa" kolme tuttavaani mahdollisilta Application Enhancer -ongelmilta.Wespa kirjoitti:Jep, varsinkin kommentti siitä ettei päivittämällä asentamista voi suositella kenellekään oli suhteellisen raflaava.Sherukka kirjoitti:Nopeasti lukaistuna toi artikkeli oli ihan asiaa joskin aika negatiiviseen sävyyn kirjoitettuna.Valtaosalla Tiikerin käyttäjistä kun tunnetusti on koneellaan Application Enhancer..
Leopardi päivittyi kaikilla ihan heittämällä.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja CaptainNapalm »
Mikä ihme on Application Enhancer?
-
http://unsanity.com/haxies/ape/CaptainNapalm kirjoitti:
-
Viesti Kirjoittaja CaptainNapalm »
Ok. No jos on riittävän fiksu asentaakseen tuollaisen ylimääräisen käyttistä muokkaavan killukkeen koneelleen, niin luulisi olevan myös riittävän fiksu älytäkseen, ettei se kutakuinkin takuulla toimi uudella käyttiksellä. Tai edes tarkistaisi toimivuuden valmistajalta.kallekilponen kirjoitti:http://unsanity.com/haxies/ape/CaptainNapalm kirjoitti:
-
Itsellä se on käytössä (SwitchResX:n takia) mutta tarkistin toki toimivuuden ennen päivitystä, ja viimeisin versio toisiaan toimii ihan hyvin.CaptainNapalm kirjoitti:Ok. No jos on riittävän fiksu asentaakseen tuollaisen ylimääräisen käyttistä muokkaavan killukkeen koneelleen, niin luulisi olevan myös riittävän fiksu älytäkseen, ettei se kutakuinkin takuulla toimi uudella käyttiksellä. Tai edes tarkistaisi toimivuuden valmistajalta.kallekilponen kirjoitti:http://unsanity.com/haxies/ape/CaptainNapalm kirjoitti:
-
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Entä jos on tarpeeksi fiksu asentaakseen Logitechin näppiksen mukana tulleelta CD:ltä ohjelmat, muttei ole tarpeeksi fiksu ymmärtääkseen, että tämän näppisohjaimen mukana käyttäjälle kertomatta asennettu järjestelmän epävakautin tulee mahdollisesti sotkemaan päivityksen?CaptainNapalm kirjoitti:Ok. No jos on riittävän fiksu asentaakseen tuollaisen ylimääräisen käyttistä muokkaavan killukkeen koneelleen, niin luulisi olevan myös riittävän fiksu älytäkseen, ettei se kutakuinkin takuulla toimi uudella käyttiksellä. Tai edes tarkistaisi toimivuuden valmistajalta.

Tuo on nimittäin kai se yleisin ongelman kulku. Niin, typerintähän tuossa Logitech+Ape sotkussa on vielä se mihin sitä niissä ajureissa käytetään. Sillä aikaansaadaan tuon ohjauspaneelin epä-Applemainen ulkonäkö...
Itse näköjään vedin juuri huonon arvan päivityslotossa. Sinistä työpöytää tulee iMacista, muttei ole Apea. Ihmettelin etten mielestäni moista tai sitä käyttäviä ohjelmia ole tuohon laittanut ja kun rupesin poistamaan, oli todettava, etten kyllä ollutkaan...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
(PeliPC Intel C2Q Q8200, 3GB, HD5850, W7)
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »

-
Viesti Kirjoittaja samij »
ihan turhaa selittelyä. rdf:n sisällä kun ollaan niin kaikki mitä apple ulos sylkäisee on hienoa ja helppokäyttöistä ja jos käyttäjällä jotain ongelmia on, niin vikahan on selkeästi käyttäjässä joka ei ole applen hienoutta ansainnut 8)Jaroneko kirjoitti:Entä jos on tarpeeksi fiksu asentaakseen Logitechin näppiksen mukana tulleelta CD:ltä ohjelmat, muttei ole tarpeeksi fiksu ymmärtääkseen, että tämän näppisohjaimen mukana käyttäjälle kertomatta asennettu järjestelmän epävakautin tulee mahdollisesti sotkemaan päivityksen?CaptainNapalm kirjoitti:Ok. No jos on riittävän fiksu asentaakseen tuollaisen ylimääräisen käyttistä muokkaavan killukkeen koneelleen, niin luulisi olevan myös riittävän fiksu älytäkseen, ettei se kutakuinkin takuulla toimi uudella käyttiksellä. Tai edes tarkistaisi toimivuuden valmistajalta.
Tuo on nimittäin kai se yleisin ongelman kulku. Niin, typerintähän tuossa Logitech+Ape sotkussa on vielä se mihin sitä niissä ajureissa käytetään. Sillä aikaansaadaan tuon ohjauspaneelin epä-Applemainen ulkonäkö...
Itse näköjään vedin juuri huonon arvan päivityslotossa. Sinistä työpöytää tulee iMacista, muttei ole Apea. Ihmettelin etten mielestäni moista tai sitä käyttäviä ohjelmia ole tuohon laittanut ja kun rupesin poistamaan, oli todettava, etten kyllä ollutkaan...
itse aiheesta Leopard .0 aiheutti kyllä isolle osalle käyttäjistä ongelmia, itse hyppäsin kyytiin .1:n ja adoben päivitysten kohdalla kyytiin. vieläkään ei koneessa toimi esim bluetooth ja wlan yhtäaikaa, safari kumman epävakaa, maili kaatunut pahasti pari kertaa, onneksi postit tallessa palvelimella. ehkä .2 alkaa toimia kuten pitää... sen jälkeen uskaltaa ehkä alkaa suositella päivitystä.
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Tätä foorumia lueskellessani voin kyllä sanoa että iso osa on kyllä "pikkanen" yli-arvioniti ongelaman "laajuudesta"....samij kirjoitti: itse aiheesta Leopard .0 aiheutti kyllä isolle osalle käyttäjistä ongelmia
Aiheeseen siis:
Eli ymmärsinkö oikein? Ihan hyvä käyttis mutta kenenkään ei pitäisi hankkia koska yksi third-party ohjelma nimeltään filevault, jota ei edes kauhean moni edes käytä, ei ole yhteenopiva?
Jos ymmärsin oikein jatkan vaan tietokoneen tilaamista, enkä vaihda mikrobittiin...
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
FileVault on kyllä kaikkea muuta kuin 3rd party ohjelma.L_A_G kirjoitti:Tätä foorumia lueskellessani voin kyllä sanoa että iso osa on kyllä "pikkanen" yli-arvioniti ongelaman "laajuudesta"....samij kirjoitti: itse aiheesta Leopard .0 aiheutti kyllä isolle osalle käyttäjistä ongelmia
Aiheeseen siis:
Eli ymmärsinkö oikein? Ihan hyvä käyttis mutta kenenkään ei pitäisi hankkia koska yksi third-party ohjelma nimeltään filevault, jota ei edes kauhean moni edes käytä, ei ole yhteenopiva?
Jos ymmärsin oikein jatkan vaan tietokoneen tilaamista, enkä vaihda mikrobittiin...
http://en.wikipedia.org/wiki/FileVault
http://docs.info.apple.com/article.html ... /8736.html
Edit. iHanaa ehti ensin
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka