Iphone kysymyksiä m.m. toimivuus
-
-
- Jäähyllä
Viesti Kirjoittaja TINTIN »
Aikanaa, vieläkin aika kurko oli kuitenkin 6310i ja toi E50 taitaa mennä samoiossa, eli kerta viikkoon kun muistaa ladata niin kaikki ok! Mutta tietty "vähän" karsituilla ominaisuuksilla.
-
Sonera SIM ja iPhone ulkomailla
Viesti Kirjoittaja Becker »
Olen lähdössä reissuun Etelä-Afrikkaan ja tuli vain mieleen, että toimiikohan värkkini siellä suoraan vai pitääkö iWorldilla vaihtaa maata?
Kysymys kiinnostaa lähinnä siksi, että olen iWorldin hukannut työpöydältä ja näin ollen luuri pitäisi resetoida. Ja samalla kysyn tuosta resetoinnista, palauttamisesta vai millä nimellä se virallisesti kulkee, että vetäisenkö iTunesilla palauttaen 1.1.2 ja sitten Jailbreak ja iWorld vai tarvitaanko muuta kikkaa?
iPhoneni siis alunperin 1.1.1 unockattu SimFreellä ja käyttis päivitetty 1.1.2
-
Re: Sonera SIM ja iPhone ulkomailla
Viesti Kirjoittaja eduweb »
Jos puhelin toimii nyt oikein, niin pitäisi toimia koko maailmassa ilman mitään muutoksia, ellet vaihda SIM-korttia. Ymmärtääkseni asetukset ovat SIM-kortin maakohtaisia, sillä ei ole merkitystä missä maassa puhelinta muuten käyttää. Oma puhelimeni on toiminut loistavasti ilman muutoksia Suomessa, USA:ssa, Englannissa, Bangkokissa, Singaporessa ja Australiassa.Becker kirjoitti:Olen lähdössä reissuun Etelä-Afrikkaan ja tuli vain mieleen, että toimiikohan värkkini siellä suoraan vai pitääkö iWorldilla vaihtaa maata?
Älä tee restorea ainakaan tuon iWorld-jutun takia! Jos jostain syystä se on pakko tehdä, niin homma on paljon monimutkaisempi: ensin restore 1.1.1, jailbreak, oktoprep, upgrade 1.1.2 ja jailbreak.Becker kirjoitti:vetäisenkö iTunesilla palauttaen 1.1.2 ja sitten Jailbreak ja iWorld vai tarvitaanko muuta kikkaa?
-
Viesti Kirjoittaja Becker »
Sain osan kamasta siis katomaan kun leikin Customizellä...
-
Viesti Kirjoittaja vle »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Itseäni v*tuttaa katsella naarmuista iPhonea, sen tiedän, siksi oonkin miettinyt josko pitäisi hankkia skinit.comin tai gelaskinssin tarraskini takakuorta suojaamaan. 8)
-
-
Viesti Kirjoittaja vle »
*oksentava hymiö*eduweb kirjoitti: Mulla on ollut nyt käytössä reilu 3 kuukautta, eikä naarmun naarmua missään. Kuljetan etutaskussa, ja käytän suojana iPod sukkia (niitä kirkkaanvärisiä).
Mä en noihin Sockseihin koske, muutenkaan ole koskaan osannut käyttää minkäänlaisia koteloita tai pussukoita.
Hyi.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tosiaan kaipaan kokemuksia sellaisilta iPhonen käyttäjiltä, jotka kuljettavat sitä ihan sellaisenaan ilman sukkapussikotelolaukkuvirityksiä.

-
Viesti Kirjoittaja JuzziK »
Minä ostin sellaisen silikonisen suojan iphonelle. Varsin hillitty on. Muuten en sitä ottaisi käyttöön mutta jos tuo tipahtaa takuuta ei ole ja sitten saa pistää uuden tilaukseenvle kirjoitti:*oksentava hymiö*eduweb kirjoitti: Mulla on ollut nyt käytössä reilu 3 kuukautta, eikä naarmun naarmua missään. Kuljetan etutaskussa, ja käytän suojana iPod sukkia (niitä kirkkaanvärisiä).
Mä en noihin Sockseihin koske, muutenkaan ole koskaan osannut käyttää minkäänlaisia koteloita tai pussukoita.
Hyi.
Tosiaan kaipaan kokemuksia sellaisilta iPhonen käyttäjiltä, jotka kuljettavat sitä ihan sellaisenaan ilman sukkapussikotelolaukkuvirityksiä.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Jussi
-
Viesti Kirjoittaja Donza »
Ilman mitään suojia olen joulusta asti tuota taskussa kuljetellu. En ole ennenkään kännykkäkoteloista tykännyt enkä nytkään suunnittele sellaista hankkivani. Eipä tuossa tarkemmallakaan tiirailulla näy oikeastaan naarmun naarmua. Ei kyllä pitäisi tullakkaan normaalilla käytöllä IMO.vle kirjoitti:*oksentava hymiö*eduweb kirjoitti: Mulla on ollut nyt käytössä reilu 3 kuukautta, eikä naarmun naarmua missään. Kuljetan etutaskussa, ja käytän suojana iPod sukkia (niitä kirkkaanvärisiä).
Hyi.
-
Viesti Kirjoittaja Donza »
Jos kovinkin kattavasti nuo eri numeroformaatit olet nyt sinne näpytellty niin et kehtaisi laittaa tiedostoja jakoon niin muut säästyisivät samalta vaivaltajohn doe kirjoitti:Vaikuttaa aika yksinkertaiselta toimenpiteeltä. Kiitti linkistä ja nopeasta toiminnasta. Pistän illemmalla omat kokemukset.eduweb kirjoitti:On mahdollista, mutta ei kovin helppoa. Tässä on ohjeet australialaisten formaattien asettamiseksi, siitä soveltamalla varmaan onnistuu suomalaisetkin.
http://www.iphoneunlockaustralia.com/ip ... ack-5.html
Huom. En ole itse testannut ohjeita.
EDIT: näyttäis ohjeet toimivan ihan hyvin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Tosin multakin löytyy silikonikondomi. Mutta käytän sitten jos joudun tekemään jotain raksa tms hommia. En muutoin.
-
Viesti Kirjoittaja john doe »
Pistin ainoastaan ne mitä mä itse tarvitsen, eli:Donza kirjoitti:Jos kovinkin kattavasti nuo eri numeroformaatit olet nyt sinne näpytellty niin et kehtaisi laittaa tiedostoja jakoon niin muut säästyisivät samalta vaivaltajohn doe kirjoitti:Vaikuttaa aika yksinkertaiselta toimenpiteeltä. Kiitti linkistä ja nopeasta toiminnasta. Pistän illemmalla omat kokemukset.eduweb kirjoitti:On mahdollista, mutta ei kovin helppoa. Tässä on ohjeet australialaisten formaattien asettamiseksi, siitä soveltamalla varmaan onnistuu suomalaisetkin.
http://www.iphoneunlockaustralia.com/ip ... ack-5.html
Huom. En ole itse testannut ohjeita.
EDIT: näyttäis ohjeet toimivan ihan hyvin.Ja vaikka olisivatkin vielä puutteelliset niin mielelläni voisin jatkaa täydentämistä.
04# #######
05# #######
09 #######
+35# ## #######
-
Viesti Kirjoittaja JuzziK »
Jos tämä naarmmuunnukaan niin kuin esim 1ge iPod nanot eipä sitä suojakoteloa varmaan jaksa pitkään kuljettaakkaanPasteur kirjoitti:Kyllä tuo kromireunus saa naarmua, kun valoa vasten tiiraa. Mutta on tuo sen verran jämäkkä peli, että kyllä se farkkujen taskussa kulkee ilman mitään pelleilyjä. Lasi pinta on kova eikä ainakaan siitä tarvitse olla huolissaan. Tosin itse laitoin brandonin näytönsuojan tuohon mutta en tiedä jaksanko kokoaikaa moista päällä pitää. On hieman kuitenkin eriasia kuin perinteisten kosketusnäyttöjen kanssa.
Tosin multakin löytyy silikonikondomi. Mutta käytän sitten jos joudun tekemään jotain raksa tms hommia. En muutoin.
Jussi
-
Viesti Kirjoittaja ranson »
Tästä syystä itse harkinnut jonkinlaisten silikoni kortongin hankkimista. Mutta mitä tuossa pikaisesti yrittänyt selata, niin ei ole vielä tullut sellaista vastaan, joka itseä miellyttäisi.
Jenkeissä näin syksyllä yhdellä käyttäjällä sellaisen silikoni suojuksen, joka ei tullut etupinnan päälle oikeastaan lainkaan, vaan kiersi ainoastaan puhelimen reunaa, ja toki takakansi oli kokonaan suojattu. Näytti melko ohuelta, ja toki kaikki liitännät ja napit olivat avoimina.
Millään en haluaisi homatta sellaista, jossa tulee jotkut lärpyttimet tuohon näytön ylä ja alaosaan, vaan nimenomaan haluaisin ohuen ja yllä kuvaamani mukaisen skinin. Toki noista joistain voisi modata veitsellä ne näytön ylä- ja alaosan päälle tulevat lerpattimet, mutta ei jaksais.
Pääosin tuota tulisi kuitenkin käytettyä ilman mitään suojia, mutta tietyissä tilanteissa tuollainen skini ois ihan hyvä.
-
Viesti Kirjoittaja Tigger »
Näistä suojistahan on perustettu omakin topikki. Suosittelen kuitenkin myös tässä ketjussa tutustumaan näihin ohuisiin kalvoihin, joita ovat ainakin Bestskinsever, Invisible Shield ja Bodyguardz. Ostin itse BSE:n kokovartalokondomin ja olen ollut tyytyväinen. Puhelimen koko ei kasva ja se näyttää edelleen "paljaalta". Takakuoren peittävä kalvo tekee puhelimesta juuri sellaisen, että se pysyy näpeissä.ranson kirjoitti:Tän about kuukauden mitä kapulaa käyttänyt, niin meinannut paljon usemmin livetä näpeistä, kuin yksikään aiempi puhelin. Pinta on etenkin ulkona näpis kohmeessa puhuessaan melko liukas.
Täältä kuvia (eivät minun ottamiani):
http://forums.ilounge.com/showpost.php? ... stcount=19
-
Viesti Kirjoittaja vle »
Myös mun tämänhetkinen N73 on melko kulahtanut ulkoisesti, tosin kuoret ovatkin halpaa muovia, mutta silti: mikään puhelin aiemmin ei ole mennyt 14kk aikana tämännäköiseksi. Siksi osaan nyt hieman pelätä skraaduja.
Noh, pistetään skinit.comista parit skinit tilaukseen mikäli alkaa enemmän pelottaa. Tossa parit custom-skinit tulikin väännettyä niin ulkonäkökin olis ihan kohdallaan..
Rymyreissuille ja remonttihommiin ostetaan halpa näkkäri tms, tai jos kaipuu käy ylitsepääsemättömäksi niin varmaan tarvii investoida tollanen Otterboxin kotelo.
Sorry OT, mutta kuinka möhköjä noi Otterin kotelot on -saisiko joltain vaikka muutaman kuvan moisesta iPhonessa kiinni? Sopii pistää mulle mailiin (sikavatukossa (at) hotmail.com) tai uppia nettiin.
edit:Tuolla jonkinlaista arvostelua iPhonen kortsuista. Mutta jatketaanpa skinikeskustelua suojakotelot -topikissa, jookos?
-
Viesti Kirjoittaja kaleviniemi »
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
ranson kirjoitti:Tän about kuukauden mitä kapulaa käyttänyt, niin meinannut paljon usemmin livetä näpeistä, kuin yksikään aiempi puhelin. Pinta on etenkin ulkona näpis kohmeessa puhuessaan melko liukas.
Tästä syystä itse harkinnut jonkinlaisten silikoni kortongin hankkimista. Mutta mitä tuossa pikaisesti yrittänyt selata, niin ei ole vielä tullut sellaista vastaan, joka itseä miellyttäisi.
Jenkeissä näin syksyllä yhdellä käyttäjällä sellaisen silikoni suojuksen, joka ei tullut etupinnan päälle oikeastaan lainkaan, vaan kiersi ainoastaan puhelimen reunaa, ja toki takakansi oli kokonaan suojattu. Näytti melko ohuelta, ja toki kaikki liitännät ja napit olivat avoimina.
Millään en haluaisi homatta sellaista, jossa tulee jotkut lärpyttimet tuohon näytön ylä ja alaosaan, vaan nimenomaan haluaisin ohuen ja yllä kuvaamani mukaisen skinin. Toki noista joistain voisi modata veitsellä ne näytön ylä- ja alaosan päälle tulevat lerpattimet, mutta ei jaksais.
Pääosin tuota tulisi kuitenkin käytettyä ilman mitään suojia, mutta tietyissä tilanteissa tuollainen skini ois ihan hyvä.
Tarkoitat varmaankin Incase Protective Cover (en muista tarkkaa nimeä) for iPhone -suojaa? Se näkyy olevan ainakin Applen UK-verkkokaupassa. Itsekin harkitsin sitä aluksi mutta tulin siihen tulokseen että tämä Belkinin akryylikotelo on paremman näköinen
Tänään kun katsoin ei ainakaan puhelimen takapuolella ole mitään jälkiä, kromikehyksen ja suojuksen väliin tosin kertyy jotain pafkaa jonka voi putsata pois.
-
Viesti Kirjoittaja eduweb »
Jep, samoin on mulle käynyt (fw 1.1.2). Korjaantuu, kun laitat kuulokkeet takaisin, tai käynnistät puhelimen uudelleen.kaleviniemi kirjoitti:otin kuulokkeet pois ensin ja sitten sammutin biisin
Tarinan opetus: kuulokkeita ei saa ottaa pois kesken äänentoiston.
-
Viesti Kirjoittaja ranson »
Tuo Incasen suoja on ainoa, jota olen jo harkinnut. Mutta edelleen kuitenkin jäänyt ostamatta.
Se millainen se näkemäni oli, niin se ei tullut käytännössä yhtään etupinnan yläpuolelle, kuten esim. tuo Incasen suojus tulee pienen reunuksen muodossa. Reunojen profiili oli melkoisen ohut, ja volume säädin, power nappi ja ringer switch oli avonaisina, eikä silikoni kuoren alla kuten useimmissa näissä löytämissäni on ollut. Näkemäni kuori oli läpikuultavaa silikonia, joten mm. Apple logo näkyi hieman takakannen suojan läpi.
Mitään kalvoja en halua alkaa virittelemään kapulan päälle, etenkään näytön päälle, koska haluan pitää sen liukkaana. Ja tuollaisia kokovartalo kalvoja en halua alkaa virittelemään, koska haluan saada kuoren helposti pois/päälle puhelimeen. Lähinnä ajoittaista suojaa antamaan tietyissä tilanteissa.
Mutta pitänee jatkaa etsimistä kun aikaa on, jos vaikka sellaisen näkemäni jostain löytäisin vielä. Voi toki olla, jonkin valmistajan ensimmäisiä versioita, joka sittemmin on muuttunut tai jopa poistunut markkinoilta.
Itselläkin käynyt kerran noin. Tuolloin vain ei edes uudelleen käynnistys auttanut mitään, vaan edelleen pysyi kuuloke mykkänä. Boottauksen jälkeen pistin nappikuulokkeet kiinni, soitin vastaajaan puhelun, ja totesin nappien kautta toimivan. Lopetin puhelun, ja nappasin kuulokkeet irti. Jonka jälkeen puhelimen kuuloke toimi taas normaalisti.eduweb kirjoitti:Jep, samoin on mulle käynyt. Korjaantuu, kun laitat kuulokkeet takaisin, tai käynnistät puhelimen uudelleen.kaleviniemi kirjoitti:otin kuulokkeet pois ensin ja sitten sammutin biisin
Ainoastaan kerran tuo on itselläni käynyt, vaikka monesti nyhdän kuulokkeet irti kesken puhelun/musan. Omassa kapulassani 1.1.1 firmis.
Mikä firmis teillä muilla on ollut, kenellä näin on käynyt?
-
Viesti Kirjoittaja kaleviniemi »
eduweb kirjoitti:Jep, samoin on mulle käynyt. Korjaantuu, kun laitat kuulokkeet takaisin, tai käynnistät puhelimen uudelleen.kaleviniemi kirjoitti:otin kuulokkeet pois ensin ja sitten sammutin biisin
Itselläkin käynyt kerran noin. Tuolloin vain ei edes uudelleen käynnistys auttanut mitään, vaan edelleen pysyi kuuloke mykkänä. Boottauksen jälkeen pistin nappikuulokkeet kiinni, soitin vastaajaan puhelun, ja totesin nappien kautta toimivan. Lopetin puhelun, ja nappasin kuulokkeet irti. Jonka jälkeen puhelimen kuuloke toimi taas normaalisti.
Ainoastaan kerran tuo on itselläni käynyt, vaikka monesti nyhdän kuulokkeet irti kesken puhelun/musan. Omassa kapulassani 1.1.1 firmis.
Mikä firmis teillä muilla on ollut, kenellä näin on käynyt?
1.1.2
-
Onko kukaan käyttänyt puhelimena?
Viesti Kirjoittaja Pahlmant »
Jos laitan kaiuttimeen niin ääntä saa tarpeeksi, mutta laatu ei edelleen päätä huimaa. Ja ei sitä aina viittisi kaiuttimessa puhua.
Muilla samanlaisia ongelmia?
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Voin toki vastata vain omasta puolestani, mutta on tämä minulla ennenkaikkea puhelinkäytössä eikä minään teknoleluna ja hyvin toimii, takaisin vanhaan tai mihinkään muuhunkaan en vaihtaisi.Pahlmant kirjoitti:Muilla samanlaisia ongelmia?
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka