Sampo-pankki heittää Safarin käyttäjät ulos?
-
Hyvin pelittää..
Viesti Kirjoittaja Sarjatuli »
-
-
Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Tuohon on sitten ihan turha yrittää kirjoitella mitään tunnuksia tai salasanoja. Sampon asiakaspalveluun olen soittanut jokusen kerran, mutta mitään ei ole asian tiimoilta tapahtunut. Firefoxilla Viestit -osio pelaa.
Noh, tämä nyt ei minua paljoakaan enää kosketa kun pankki vaihtuu mitä todennäköisemmin toiseen.
t. 31-vuotta "Postipankin" asiakas.
-
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Juuri näin. Miksi hyväksyä huonot palvelut, kun parempia on tarjolla? Muilta pankeilta saa jopa korkoa käyttötilille.LariFari kirjoitti:Avaatte tilin pankissa X, siirrätte rahanne ja palvelunne sinne. Suljette Sampon tilin ja laitatte perusteluiksi "koska ootte tyhmiksiä ja ihan huonoja, eikä teijän nettisivut ees toimi".
Hullua on myös se, että Danske Bankin omilla sivuilla Safari julistetaan ihan hyväksyttäväksi, mutta sen onnettomassa tytärpankissa Sammossa ei. Sampo ole vieläkään vastannut kohteliaaseen kyselyyn. ATK-"tuki" ei ehkä osaa käyttää sähköpostia.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja teroyk »
Joka muuten kaataa Operan 9.24:n ainakin vanhassa iMac G3:ssa.omppa kirjoitti:Sampolta tuli viestiä, että Mac ja Safari on jatkossakin tuettuja.. täältä voi testata: http://www-2.danskebank.com/checkyourcomputer
Mutta onneksi en olekkaan antanut rahojani tanskalaiselle pankille.
-
Kaatapa myös Opera 9.10:llä. No, Danske Bankin sivuilla kerrotaankin, että vain IE, Firefox ja Safari ovat tuettuja selaimia.teroyk kirjoitti:Joka muuten kaataa Operan 9.24:n ainakin vanhassa iMac G3:ssa.omppa kirjoitti:Sampolta tuli viestiä, että Mac ja Safari on jatkossakin tuettuja.. täältä voi testata: http://www-2.danskebank.com/checkyourcomputer
-
Keskusteluni Sampo pankin kanssa
Viesti Kirjoittaja Tron »
VERKKOPANKKINNE EI TOIMI KUNNOLLA SAFARI-SELAIMELLA.
Verkkopankkien on PAKKO olla luotettavia eivätkä ne saa missään tapauksessa olla koneriippuvaisia. (Safari selaimeni versio on 2.0.4 (419.3). Kone on Mac mini jossa OS X versio 10.4.10 eli uusin.)
Ensinnäkin kun kirjaudun pankkiinne Safari selaimella, niin kirjautumisen jälkeen saan aina tyhjän sivun. Vasta kun painan RELOAD-näppäintä, niin saan jotain järkevää näkyviin.
Kun yritän lähettää Safari-selaimella viestiä teille, niin kone pyytää nimeä ja salasanaa vaikka olen jo kirjautunut verkkopankkiin. Kirjoitti tähän mitä tahansa, niin tulee virheilmoitus. Sen jälkeen tulee sivu jossa olevat linkit eivät toimi. (Lähetän teille screenshotin siitä jos saan jonkun sähköpostiosoitteen jonne voin lähettää sen. Tämän palauteformin kautta sitä ei valitettavasti voi tehdä.) Firefoxilla saattaa jopa toimia, jos saitte tämän viestin.
Se että verkkopankissanne on tuollaisia virheitä, herättää epäilyksen että mitä muita vikoja siinä on ja voiko siihen ollenkaan luottaa? Onko se testattu kunnolla vain Mircosoftin tuotteilla? Niitä en aio hankkia, mieluummin jätän asiakkuuden Sampo pankin kanssa väliin.
Jos ette kykene tai halua korjata näitä vikoja, niin laittakaa isolla punaisella tekstillä tiedote, että verkkopankki toimii väärin Safari selaimella, jolloin kukaan ei edes yritä käyttää sitä sillä. Onhan se aika kamalaa jos kesken isojen rahasiirtojen jokin seikka alkaa toimia verkkopankissa väärin.
Mikä on seuraava vastaan tuleva ongelma? Olen ajatellut sijoittaa n. XXXXX euroa määräaikaistilillenne jota en ole vielä edes avannut, mutta jos systeeminne eivät toimi luotettavasti, niin enhän voi tehdä sitä verkkopankissa. Ja konttoreihin en tule jonottamaan.
----------------------------
Saatu vastaus:
Pankki: Hei Xxxxxx
Kiitos yhteydenotostasi
Verkkopankin toiminta on testattu mysö Safari selaimella. Palvelu toimii hyvin kunhan sallit kaikki evästeet selaimessa.
Evästeet (cookies)
Safari > Asetukset > Turvallisuus> Salli evästeet: Aina
Verkkopalveluja koskevissa kysymyksissä sinua palvelee Verkkopalvelun asiakastuki numerossa 0200 2589 (pvm/mpm) ma-pe 9-18.
Ystävällisin terveisin
Xxxxxx Xxxxxxxx
Sampo Pankki Oyj
Verkkopalvelun asiakastuki
------------------------------
Ja tässä vastauksen vastaus:
Kiitos tiedosta mutta olen sitä mieltä, että pankin sivustojen kuuluu toimia moitteetta myös silloin kun evästeasetus on: "Salli evästeet vain sivustolta jonne navigoit, ei esimerkiksi mainostajilta."
En halua että mainostajat ja muut vastaavat pääsevät asettamaan evästeitä sivustoilleni. Oma tietoturvani kärsii siitä. Pitääkö minun Sampo pankin takia sallia kaikki evästeet mainostajille ja muille? (Menee aika hankalaksi jos koneen asetuksia pitää vekslata edes takaisin aina pankkiasioinnin yhteydessä. Eihän Nordeallakaan tarvitse tehdä sitä. Tämmöiset pikkujutut vaikuttavat siihen mitä pankkia suosii.)
Jos sivusto on laadittu niin että toimiakseen se edellyttää että selaimen asetukset ovat jossain tietyssä erityisessä tilassa, niin siitä pitää mainita sivuilla. Ja jos ei ole mainittu, niin asetusten ollessa vääriä sivuston pitää ilmoittaa, että koneesi nykyisillä asetuksilla sivusto ei toimi oikein. Nyt se ei tee sitä vaan toiminta on epämääräinen ja virheellinen. Noin ei saa olla!
-----------
Vastauksen vastaukseen en enää saanut vastausta!
En nyt muista että vaikuttiko edes tuo evästeasetus mihinkään. Taisi olla niin että niistä riippumatta sisään kirjautumisen jälkeen tuli tyhjä sivu ja vasta reloadin jälkeen pääsi eteenpäin.
-
Re: Keskusteluni Sampo pankin kanssa
Viesti Kirjoittaja harri »
Minulla on kyllä tuo ihan sama cookie-asetus ja Sampo käytössä uusimmalla Safarilla Leopardissa. Ja ei mitään kuvaamiasi ongelmia ole ollut koskaan.Tron kirjoitti:olen sitä mieltä, että pankin sivustojen kuuluu toimia moitteetta myös silloin kun evästeasetus on: "Salli evästeet vain sivustolta jonne navigoit, ei esimerkiksi mainostajilta."
-Harri
-
Re: Keskusteluni Sampo pankin kanssa
Ehkä johtuu eri versiosta? Oma Safari on versiota 2.0.4. Ja OS X versiota 10.4.10.harri kirjoitti:Minulla on kyllä tuo ihan sama cookie-asetus ja Sampo käytössä uusimmalla Safarilla Leopardissa. Ja ei mitään kuvaamiasi ongelmia ole ollut koskaan.
-Harri
-
-
Herää kysymys: Jos ohjelmapäivitys on oikea ratkaisu, niin se merkinnee sitä että vika on selaimessa eikä pankin sivuissa? Kummassa vika on ja korjaantuuko vika päivittämällä? (Yksi Sampo ei ole pätevä syy päivittää kun voi käyttää myös Firefoxia.)Jamac kirjoitti:Saa, tulee viimeisimmän 10.4.11 päivityksen osana.
Vuosien varrella olen päivittänyt monia ohjelmia ja uudet päivitetyt versiot ovat ilmeisesti entistä isompia. Tämä on myös paha asia: Koneeni on tullut tavattoman hitaaksi. Onko syynä se että koneen muisti (256 Mt) alkaa olla liian pieni näille uusimmille versiolle? Jos on, niin sanon ei kiitos uusimmille päivityksille. (Tai siten pitää ostaa lisää muistia.... vai olisikohan järkevää vaihtaa koko kone intel prosessorilla varustettun? Tämä keskustelu rönsyää pois alkuperäisestä aiheesta.)
-
Re: Sampo-pankki heittää Safarin käyttäjät ulos?
Viesti Kirjoittaja niemepet »
Siis Sampo päivittää verkkopankkinsa MAALISKUUSSA. Minkä vuoksi te testaatte sitä NYT? Vai menikö mulla joku juttu ohi?...Juhani L kirjoitti:Sampo-pankki (joka pöljäke itse kirjoittaa nimensä Sampo Pankki) päivittää verkkopankkinsa maaliskuussa siten, että vain tiettyä Java-versiota käyttävät selaimet toimivat.
-
En testaa, kerroin vain että aiemmin olen käynyt kirjeenvaihtoa pankin kanssa tästä aiheesta. Hyvä jos päivittävät. Ehkä oma valitteluni pankille on edesauttanut päivitystä.niemepet kirjoitti:Siis Sampo päivittää verkkopankkinsa MAALISKUUSSA. Minkä vuoksi te testaatte sitä NYT? Vai menikö mulla joku juttu ohi?...
-
Mutta kehottavat varmistamaan etukäteen, että selain on tuettu. Se on hupsua, että testaamalla sivut Safarilla saa täysiin väärää tietoa selaimen versiosta ja sen javatuesta. Siksi kannattaa ottaa yhteyttä Sampoon ja pyytää laittamaan testisivu järjelliseen kuntoon.niemepet kirjoitti:Siis Sampo päivittää verkkopankkinsa MAALISKUUSSA. Minkä vuoksi te testaatte sitä NYT? Vai menikö mulla joku juttu ohi?...
-
Viesti Kirjoittaja mobs »
Itse laitoin palautetta ja totesivat, että Safari on tuettu jatkossakin. Pahoittelivat myös tuota testisivun väärää informaatiota.Juhani L kirjoitti:Mutta kehottavat varmistamaan etukäteen, että selain on tuettu. Se on hupsua, että testaamalla sivut Safarilla saa täysiin väärää tietoa selaimen versiosta ja sen javatuesta. Siksi kannattaa ottaa yhteyttä Sampoon ja pyytää laittamaan testisivu järjelliseen kuntoon.niemepet kirjoitti:Siis Sampo päivittää verkkopankkinsa MAALISKUUSSA. Minkä vuoksi te testaatte sitä NYT? Vai menikö mulla joku juttu ohi?...
EDIT: Ja ylläolevahan onkin jo monesti todettu.

-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Ei se ole ratkaisu. Viestit osio ei toimi Safarilla vaikka käytössä on uusin Mac OS X (Leopard) ja Safari. Laskujen maksu, tilin tarkistaminen, maksusopimukset, ajanvaraukset jne. perustoiminnot toimivat Safarilla.Tron kirjoitti:Herää kysymys: Jos ohjelmapäivitys on oikea ratkaisu, niin se merkinnee sitä että vika on selaimessa eikä pankin sivuissa? Kummassa vika on ja korjaantuuko vika päivittämällä? (Yksi Sampo ei ole pätevä syy päivittää kun voi käyttää myös Firefoxia.
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Eipä ole ainakaan vielä korjattu testisivua.Juhani L kirjoitti:Mutta kehottavat varmistamaan etukäteen, että selain on tuettu. Se on hupsua, että testaamalla sivut Safarilla saa täysiin väärää tietoa selaimen versiosta ja sen javatuesta. Siksi kannattaa ottaa yhteyttä Sampoon ja pyytää laittamaan testisivu järjelliseen kuntoon.niemepet kirjoitti:Siis Sampo päivittää verkkopankkinsa MAALISKUUSSA. Minkä vuoksi te testaatte sitä NYT? Vai menikö mulla joku juttu ohi?...

-
Tuo merkinnee sitä että Sammon sivu ei ole validia HTML-koodia tai jos on, niin silloin Safarissa on vikaa. Eihän nettisivu saa olla millään lailla koneriippuva.am_tiainen kirjoitti: Ei se ole ratkaisu. Viestit osio ei toimi Safarilla vaikka käytössä on uusin Mac OS X (Leopard) ja Safari. Laskujen maksu, tilin tarkistaminen, maksusopimukset, ajanvaraukset jne. perustoiminnot toimivat Safarilla.
Luulisi että fiksu koodari kirjoittaa vain standardien mukaista koodia eikä upota siihen mitään spesialiteetteja joita vain jotkin selaimet tukevat.
Täällä voi tarkistaa onko sivu virheetön: http://validator.w3.org/
-
Viesti Kirjoittaja juuhaa »
S-Pankin kanssa ei ole ongelmia ainakaan OmniWebillä, joka käyttää Safarin webkit-moottoria.Miklu kirjoitti:S-Pankin sivuilla eivät kerro tukevansa Safaria. Sivut toimii kyllä jotenkin. Laitoin asiasta palautetta, että kannattaisi tukea myös Safaria ja vastaus oli jotakuinkin seuraavan tyyppinen: Safarin käyttäjiä on niin vähän, ettei meitä kiinnosta. Ei toki noin jyrkästi ja selkeästi, mutta rivien välistä sain kiinni tuon viestin.
Mutta tämän nykyinen Sampopankki heittää OmniWebillä ulos palvelusta tunnusten antamisen jälkeen, täytyy käyttää Safaria tms. (OmniWebissä lienee hiukan vanhempi webkit kuin uudessa Safarissa.)
-
Viesti Kirjoittaja ecg78 »
välillä pääsee toisella yrittämällä sisään, välillä safari antaa virheen, että sivu jolle yritit, yritti liian monta uudelleensiirtymistä samalle sivulle. daa! luulisi, että finnair plussaa käyttää riittävän moni mac-asiakas.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka