Jone-51K kirjoitti:Jaroneko kirjoitti:zemex kirjoitti:Ahdistaa... Huomenna hammaslääkäri aika ja pelottaa..!

Saanut tk:ssa sellaisen kammon hammaslääkäreistä. Nyt tosin olen menossa yksityiselle hammaslääkärille joka on erikoistunut pelkopotilaisiin... Tämä ei ole vielä kuin tarkastus ja ilmeisesti ensiapua ikeneen joka oli tosi kipeä toissa yönä.
Itellä on kohta vuoden lykkääntynyt tarpeellinen hammaslääkärikäynti kun 'kyllähän tän kanssa vielä pärjää'...

Lapsuudesta vähän traumaa hamppulääkäristä ja vaikka järki kuinka sanoo muuta, niin joku siellä päässä estää varaamasta aikaa.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Tietääkö kukaan Suomessa toimivaa, hypnoosia käyttävää hammaslääkäriä? Mitä olen noista kuullut, kuulostaisi juuri minulle sopivalta.
Itse ajattelen asian niin että se kipu mitä siellä mahdollisesti kokee on usen vain tunnin kestoinen. Sen kun jaksaa niin on pitkäksi aikaa hyvä kalusto popsia porkkanaa ja namia. Hammaskipu on kyllä todella ilkeä ja ihan koko pää sumenee kun kipu vie huomion. Toki se myönnettäköön että onhan se hammaslääkärissä käynti joskus epämiellyttävää mutta usein kertarytinällä siitä selviää. Eikä siinä ole mitään pelättävää. Hyvää tarkoittava ja hyvin koulutettu hammasosaaja laittaa ikenet iskuun ja hampaat kondikseen.
Näin olen itse yrittänyt ajatella mutta olen kunnalliselta puolelta saanut traumoja.
Itselläni on aikaa edellisestä käynnistä sellaiset 4-5 vuotta joka on lisännyt pelkoa entisestään. Vaikka
eilen minulla oli vasta tarkastus niin jännitin sitä ihan älyttömästi. Puhuminen ei meinannut ensin onnistua
kun ajattelin, että nuo on yhtä ilkeitä kuin kunnallisella. Kuitenkin käynti ei ollutkaan niin hirveä vaan ihan
miellyttävä. Tein heti alussa selväksi, että pelkään hammaslääkäriä ja siinä sitten keskusteltiin kuinka minua
voidaan hoitaa. Hammaslääkäri oli vielä erikoistunut pelkopotilaisiin.
Onnekseni hampaani ei ollut kamalassa kunnossa, oli vain kaksi pientä reikää ja hammaskiveä paljon.
Sitä minulle tulee muutenkin todella nopeasti. Maanantaina käyn kiven suusta pois otattamassa ja samalla
kuulen ettei röntgeneissä ole mitään. Tosin kaksi kunnallisen hammaslääkärin paikka teosta menee uusiksi
koska olivat sen verran epämääräiset. Vaikka käynti oli ihan miellyttävä niin pelottaa silti vielä..
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)