Jonttufantti kirjoitti:PS: Mulla on tämän Leopardin kanssa ohjelmat kaatuneet useita kertoja ja koko käyttiskin kai kahdesti käyttämäni n.2kk:n aikana. XP:ssä ei mikään samalla ajalla kertaakaan. Samoin on jo oikeuksia korjailtu ja huoltoscriptejä ajeltu, Onyx asennettu ym. mutta eihän tässä mitään vikaa ole ja kaikki toimii itsestään.
Niinno. Ottaa nyt huomioon, että me täällä foorumilla edustamme kuitenkin vähemmistöä suomen macin käyttäjistä ja ne loput ei tämmöisistä toimenpiteistä ole kuullutkaan ja silti koneet toimii.
Se että pelaa varman päälle ei tarkoita ettäkö ilman sitä vikaa syntyisi. Itse en aja OnyXia. Enkä huoltoskriptejä. Oikeudet korjaan ehkä kerran 2 kk:ssa. Ja hyvin on rullannut. Sama käyttäjätili sekä kirjasto ollut alla nyt kohdakkoin vuotta ilman siivousta.
Kaatuu ne ohjelmat silloin tällöin. Ei mikään käyttis voi huonojen softien koodaamista estää, oli se mimmonen tahansa. Kernel Panicceja olen saanut 3 vuoden aikana muistaakseni ehkä 3-5 kertaa. Ja joka kerralla syy on selvinnyt (viimeisimpänä Azureuksen ongelmat).
Macciin vaihdoin aikanaan siksi kun pc-koneeni windows meni siihen kuntoon että se ei enää edes käynnistynyt (ja tätä ennen oli ollut satunnaista kaatuilua ja tahmausta jo pidemmän aikaa. Usein otti kolme-neljä boottia ennen kuin lähti pystyyn) . Onnekseni oli asennttuna myös linux jolla sai roinat talteen (ja joka onnistui kyllä käynnistymään silloin kuin windows ei, joten raudassa ei vikaa ollut). Mitään tiedostoja säilyttävää uudelleen asennustapaahan ei silloin tunnettu.
Mielipidekysymyksiähän nämä on. Mutta minun työ-, harrastus-, ja viihdekoneeni tulee kyllä olemaan Mac, niin kauan kun näitä kaupan hyllyltä löytyy. Tämän perustan ihan täysin omaan kokemukseen, enkä mihinkään mielikuviin, muiden suosituksiin tai mututietoon. Ja mistään uusavuttomuudesta ei ollut kyse, vaan ennen tätä olin windows (ja sitä ennen dos) pc-koneita harrastanut päivittäin siitä asti kun näytössä oli värejä kaksi. Joskus kymmenvuotiaana purin ja kokosin ensimmäisen koneen ja eka windows oli versio 3.0, jonka jälkeen joka versio aina w2k:n asti päivittäisessä käytössä. Windows 95:stä se alamäki alkoi ja minä en ollut pulkkailufiiliksissä.