iWeb ja taulukot
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
iWeb ja taulukot
Viesti Kirjoittaja MacMan92 »
Onko todella niin ettei tuossa iWeb ohjelmassa ole mahdollisuus luoda taulukoita? 

MacMan 92 tarkoittaa Apple käyttäjä vuodesta 1992.
-
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Jep, itse huomasin että jos haluaa ettei sivu näy joillain selaimilla ihan miten sattuu, niin melkein kaikki mahdollinen vähänkään erikoisempi juttu kannataa tehdä muilla ohjelmilla ja laittaa kuvana iWebiin. Tosin jostain syystä Opera haluaa puolittaa nuo kuvat keskeltä kahtia. 

iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
Pettymyksiä
Todella pettymyksiä täynnä
on sieluni mun ...
Tänään ryhdyin ensimmäisen kerran käyttämään ao ohjelmaa - ja kaipaan niin sitä vanhaa kunnon Dreamweaveria
(rahaa ei ole uuden päivitykseen [OK - rahaa on vaan ei tahtoa])
CSS? Onko sellaista - en ainakaan löytänyt. Ei edes alkeellisia tyylityksiä, enkä löytänyt suoraa tietä sorsakoodiin. h3 ja silleen, tt ja silleen,
Julkaisu ensin koneella olevaan kansioon on keljuilua - sen voisi tehdä suoraan omalle saitille. Sitten vain yhden sivun päivittäminen (julkaisu) ei tunnu olevan optio - vaan se lataa kaiken uudelleen.
Google inplantti mainoksille toimii VAIN .mac sivulle.
Ja sitten ne muut kummajaiset

Tänään ryhdyin ensimmäisen kerran käyttämään ao ohjelmaa - ja kaipaan niin sitä vanhaa kunnon Dreamweaveria

CSS? Onko sellaista - en ainakaan löytänyt. Ei edes alkeellisia tyylityksiä, enkä löytänyt suoraa tietä sorsakoodiin. h3 ja silleen, tt ja silleen,
Julkaisu ensin koneella olevaan kansioon on keljuilua - sen voisi tehdä suoraan omalle saitille. Sitten vain yhden sivun päivittäminen (julkaisu) ei tunnu olevan optio - vaan se lataa kaiken uudelleen.
Google inplantti mainoksille toimii VAIN .mac sivulle.

Ja sitten ne muut kummajaiset
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Oh hoh, vertaatko nyt oikeita tuotteita keskenään?
Meinaan mulla on iWeb tiettyyn käyttöön ja Freeway Pro toiseen. Eikä niitä voi verrata. No, Freewayhin odotan tiettyjä iWebin ominaisuuksia.
Vähän sama kun omistaisit ensimmäisen Mac minin ja nyt sitten saisit käyttöösi uusimman 8-ytimen Mac Pron ja vertaisit noita keskenään. Tässä tapauksessa vaan käänteisesti.
Meinaan mulla on iWeb tiettyyn käyttöön ja Freeway Pro toiseen. Eikä niitä voi verrata. No, Freewayhin odotan tiettyjä iWebin ominaisuuksia.
Vähän sama kun omistaisit ensimmäisen Mac minin ja nyt sitten saisit käyttöösi uusimman 8-ytimen Mac Pron ja vertaisit noita keskenään. Tässä tapauksessa vaan käänteisesti.
-
En tietenkään vertaa...MacFinn kirjoitti:Oh hoh, vertaatko nyt oikeita tuotteita keskenään?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Mikä toi Freeway Pro on?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
http://www.softpress.com/
Voit vaikka ladata kokeiluversion ja testata.
Löytyy CSS:t ja muut, vain koodin käsineditointi puuttuu. Mutta mulla nyt ei ole kuuteen vuoteen ollut tarvetta.
Voit vaikka ladata kokeiluversion ja testata.
Löytyy CSS:t ja muut, vain koodin käsineditointi puuttuu. Mutta mulla nyt ei ole kuuteen vuoteen ollut tarvetta.
-
Lisä infoa?
Moro -
Olen nyt "pyöritellyt"tuota iWeb ohjelmaa - ja alan harkita MacFinn ehdotusta tuosta Freeway Pro jutusta.
Uutena "ei toivottuna ilmiönä" on se että iWeb ei hyväksy toistuvia muutoksia ja alkaa soveltamaan omia - oman tyylitiedostonsa kautta.
Unohtamatta sitä että joudun joka kerta korjailemaan BBEditillä muutaman meta tägin takaisin sivulle.
Sitten se tulostaa aivan saman tyylin fontit miten lystää - kuten http://www.maarakennuskonevuokraus.fi/ sivulla näkyy.
Pari kohtaa oli taustavärillä ja kehyksillä - aluksi mutta sitten se lemppasi moiset pois.
Sen punaisuuden se teki ihan ite - kysymättä minulta mitään
Olen nyt "pyöritellyt"tuota iWeb ohjelmaa - ja alan harkita MacFinn ehdotusta tuosta Freeway Pro jutusta.
Uutena "ei toivottuna ilmiönä" on se että iWeb ei hyväksy toistuvia muutoksia ja alkaa soveltamaan omia - oman tyylitiedostonsa kautta.
Unohtamatta sitä että joudun joka kerta korjailemaan BBEditillä muutaman meta tägin takaisin sivulle.
Sitten se tulostaa aivan saman tyylin fontit miten lystää - kuten http://www.maarakennuskonevuokraus.fi/ sivulla näkyy.
Pari kohtaa oli taustavärillä ja kehyksillä - aluksi mutta sitten se lemppasi moiset pois.
Sen punaisuuden se teki ihan ite - kysymättä minulta mitään

-
Re: Lisä infoa?
Nyt ei sitä enää näy - sain sen sivun lopulta toimimaan - mutta - hurjan työn jälkeen!MacMan92 kirjoitti:Moro -
....

-
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
iWebissä voi tyhjään pohjaan sijoittaa vaikka PDF:t. En ymmärrä mikä maksaa?TheKraken kirjoitti:iWebhän ei siis ole mikään HTML-editori, vaan se vain tarjoaa simppeleitä valmiita pohjia joita Pekka Peruskäyttäjä voi käytellä. Mikäli siis tarve on suunnitella itse leiskat ja systeemit, niin kyllä on ihan väärä softa
lsippu
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Pdf ei ole nettiformaatti. Siis samalla tavalla kuin html tai vastaava. Jos nyt siitä lähdetään vaikka siitä.lsippu kirjoitti:iWebissä voi tyhjään pohjaan sijoittaa vaikka PDF:t. En ymmärrä mikä maksaa?TheKraken kirjoitti:iWebhän ei siis ole mikään HTML-editori, vaan se vain tarjoaa simppeleitä valmiita pohjia joita Pekka Peruskäyttäjä voi käytellä. Mikäli siis tarve on suunnitella itse leiskat ja systeemit, niin kyllä on ihan väärä softa
lsippu
Se on formaatti jolla tarjotaan asiakirjoja tai esitteitä tms vastaavia printtimedian tuotteita sähköisessä muodossa. Kaikki selaimet eivät edes pdf-tiedostoja osaa lukea.
Toistan vielä: Aivan väärä softa tuollaiseen hommaan. Se on tehty olemassaolevian pohjien käyttämiseen ja kevyeen muokkaukseen, ei webbisivujen suunnitteluun.
EDIT: Ja tämä ei mikään mielipideasia, vaan sitä ohjelmaa vaan ei ole tehty sellaiseen hommaan. Vähän kuin yrittäisi photaria korvata Esikatselu.appilla.
EDIT2: iWeb (varsinkin .Macin kanssa) on myös erittäin huono ratkaisu isompien sivujen pitoon ylipäätään. Esim. valokuvagalleriasivun avaaminen ottaa minulla .Mac-sivustolta iWebillä tehdyillä sivuilla n. keskimäärin 20 sekuntia. Internetyhteynä Full Rate ADSL2+ (n. 1,8 Mt/s tähän minun asuntoon). iWeb kun pakkaa kuvat hyvin heikosti ja tästä syystä sivuston koko kasvaa aika mahtavaksi. Tähän kun lisätään .Macin hitaus, niin ollaan aikamoisessa liisterissä. Normaalisti tuollainen galleria aukeaa sekunnissa tai parissa.
Mutta pienien kotisivujen ja blogin ylläpitoon erinomainen työkalu.
-
14 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka