Mail-ohjelman käyttö muilta koneilta?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mail-ohjelman käyttö muilta koneilta?
Viesti Kirjoittaja nana123 »
Eli tämä on varmaankin tyhmä kysymys mutta kysytään nyt silti eli voiko mail-ohjelman sähköposteja lukea muilta koneilta netistä? Kun olen ulkomaille suuntaamassa ja sähköpostit pitäisi saada luettua eikä huvita läppäriä raahata mukaan.... 

-
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
Hyvä ratkaisu löytyy täältä http://www.apple.com/fi/dotmac/mail.html eli ota .mac koe käyttöön ja kokeilun jälkeen et osta .mac pakettia vaan mac.com pääteisen mail tunnuksen.
Ymmärtääkseni näin pitäisi onnistua, itselläni on .mac ja se on arvokas mutta minulle korvaamaton enkä muuta edes harkise. Minulla ei ole kokemusta tuosta pelkän mail tunnuksen ostamisesta mutta ymmärtääkseni se maksoi vuosi sitten 7.85
Ymmärtääkseni näin pitäisi onnistua, itselläni on .mac ja se on arvokas mutta minulle korvaamaton enkä muuta edes harkise. Minulla ei ole kokemusta tuosta pelkän mail tunnuksen ostamisesta mutta ymmärtääkseni se maksoi vuosi sitten 7.85
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Tuollaiseen mahdollisuuteen en olekaan törmännyt- onko totta? Linkkiä...15379093 kirjoitti:Hyvä ratkaisu löytyy täältä http://www.apple.com/fi/dotmac/mail.html eli ota .mac koe käyttöön ja kokeilun jälkeen et osta .mac pakettia vaan mac.com pääteisen mail tunnuksen.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
No vuosi pari sitten siitä oli puhetta hompussa ja minusta silloin oli keskusteluissa mukana ainakin MacFinn uskoisin että jos se on vielä mahdollista niin joku siitä vielä pian kertoo se on vielä mahdollista!masa kirjoitti:Tuollaiseen mahdollisuuteen en olekaan törmännyt- onko totta? Linkkiä...15379093 kirjoitti:Hyvä ratkaisu löytyy täältä http://www.apple.com/fi/dotmac/mail.html eli ota .mac koe käyttöön ja kokeilun jälkeen et osta .mac pakettia vaan mac.com pääteisen mail tunnuksen.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja muikku »
Yleensähän tämä menee niin, että sinulla on sopimus jonkun palveluntarjoajan (Sonera tms.) kanssa tuosta sähköpostipalvelusta. Ja postisi tulevat palveluntarjoajan palvelimelle, josta ne sitten käyt Maililla lukemassa.
Jos olet määritellyt Mail-ohjelmaan tunnuksellesi tyypiksi IMAP, niin kaikki postit säilyvät oletusarvoisesti palvelimella, eikä niitä poisteta palvelimelta tai siirretä läppäriisi ennenkuin itse ne sinne raahaat.
Näihin meileihin pääsee sitten käsiksi mistä vaan selaimella esim. webmaililla tms.- käyttöliittymän kautta, jos tietää tunnuksen ja salasanan. Kannattaa käydä siellä palveluntarjoajan sivuilla tätä mahdollisuutta ihmettelemässä. Jos taas on oppilaitoksen tunnus, niin niilläkin on yleensä tämä webmailmahdollisuus, eli kysele vaan sieltä oppilaitoksen ylläpidosta.
Eli en usko että sinun tarvitsee mitään ostaa tai maksaa tuosta mahdollisuudesta.
Tulikohan tarpeeksi selvät sepustukset?
Jos olet määritellyt Mail-ohjelmaan tunnuksellesi tyypiksi IMAP, niin kaikki postit säilyvät oletusarvoisesti palvelimella, eikä niitä poisteta palvelimelta tai siirretä läppäriisi ennenkuin itse ne sinne raahaat.
Näihin meileihin pääsee sitten käsiksi mistä vaan selaimella esim. webmaililla tms.- käyttöliittymän kautta, jos tietää tunnuksen ja salasanan. Kannattaa käydä siellä palveluntarjoajan sivuilla tätä mahdollisuutta ihmettelemässä. Jos taas on oppilaitoksen tunnus, niin niilläkin on yleensä tämä webmailmahdollisuus, eli kysele vaan sieltä oppilaitoksen ylläpidosta.
Eli en usko että sinun tarvitsee mitään ostaa tai maksaa tuosta mahdollisuudesta.
Tulikohan tarpeeksi selvät sepustukset?
-
-
Viesti Kirjoittaja nana123 »
Kiitos vaan kaikista vastauksista!
Palveluntarjoajani on kuitenkin entinen työharjoittelupaikkani, eikä mulla ole mitään aavistusta mistään salasanoista tai muutenkaan miten toi vois toimia...plääh.
Ajattelin, että onkos tossa mailissa sitten mahdollista laittaa joku automaattinen ohjaus maileille kun noita sähköpostiosoitteita kuitenkin jonkin verran löytyy, eli jos ohjaisin ne vaikka gmailiin reissun ajaksi niin ei sit tarttis arpoa...???
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ajattelin, että onkos tossa mailissa sitten mahdollista laittaa joku automaattinen ohjaus maileille kun noita sähköpostiosoitteita kuitenkin jonkin verran löytyy, eli jos ohjaisin ne vaikka gmailiin reissun ajaksi niin ei sit tarttis arpoa...???
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Eihän meillä ole täälläkään käytössä kristallipalloa. Mistä mä voisin tietää, onko sun sähköpostitilissä edelleenohjausmahdollisuus vai ei.
Ja liemessä sä olet vaikka olisikin, kun et niitä käyttäjätunnuksia ja salasanoja tiedä.
Ota yhteyttä siihen palveluntarjoajaan, jonka sähköpostitili (tai usempaan) sulla on käytössä ja kysy miten sun tilanteessa kannattaa toimia. Tuo ohjaus Gmailiin on ihan hyvä ajatus.
Ja liemessä sä olet vaikka olisikin, kun et niitä käyttäjätunnuksia ja salasanoja tiedä.
Ota yhteyttä siihen palveluntarjoajaan, jonka sähköpostitili (tai usempaan) sulla on käytössä ja kysy miten sun tilanteessa kannattaa toimia. Tuo ohjaus Gmailiin on ihan hyvä ajatus.
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Hommatkka gmail ja unohtakaa ne operaattorin mailit. Ihan käsittämätöntä ettei kelpaa ilmaiseksi monen gigan maili, mutta sitten käytetään jotain alle 10MB mailipokseja.
Vasta kokeilin, niin gmailin kalenterikin toimi iCal ohjelman kanssa, eli kaveri lähetti gmailin kalenterikutsun ja ite hyväksyin Mailissa niin se meni iCaliin.
Vasta kokeilin, niin gmailin kalenterikin toimi iCal ohjelman kanssa, eli kaveri lähetti gmailin kalenterikutsun ja ite hyväksyin Mailissa niin se meni iCaliin.
-
Viesti Kirjoittaja muikku »
Kannattaisi ottaa joku toinen osoite käyttöön pikimmiten. Jos kyse on entisestä työpaikastani, niin kyllä ne se tili saattaa mennä kiinni minä päivänä hyvänsä. Itse asiassa ihmettelen tuon työpaikkasi ylläpidon leväperäisyyttä, kun eivät ole sitä jo sulkeneet.nana123 kirjoitti:... Palveluntarjoajani on kuitenkin entinen työharjoittelupaikkani ...
Gmail on ihan kätevä, mutta minusta on parempi, jos meilini talletetaan Suomen lainsäädännön alaisessa yrityksessä. Kysymys on lähinnä periaatteesta. Oma operaattorini tarjoaa 100MB boksin ja se on riittänyt toistaiseksi hyvin, kun en niitä arkistoi palvelimelle vaan ihan omalle kovalevylle. Ihan sama minulle, millaisella selainliittymällä nuo lueskelen matkoilla, riittää että mailboxiin pääsee tarvittaessa selaimen kautta. https yhteys tietenkin on oltava. Kalenterikutsuthan tulevat meilien liitteenä ja iCal on de facto standardi, joten ei ihme että google-kalenterikin tuota noudattaa.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka